  • 1. Data: 2009-02-01 20:13:26
    Temat: I2C - master 3.3V, slave 5V
    Od: PH <s...@w...pl>

    Witam.
    Mam dwie atmegi komunikujące się po I2C.

    Master pracuje w logice 3.3V, slave 5V. Komunikacja jest w jednym
    kierunku: slave nie przesyła nic do mastera z wyjątkiem ack - czyli jak
    rozumiem ściąganiem lini do zera.

    Master ma linie SDA i SCL - 5V tolerant.

    Powiedzcie mi proszę, czy mogę bezpośrednio podłączyć jeden układ do
    drugiego (bez mosfetów sprzęgających jak to proponuje nxp)?
    Jeśli tak, to do jakiego napięcia podciągać rezystory 3.3V czy 5V?

    --
    PH

  • 2. Data: 2009-02-01 22:22:06
    Temat: Re: I2C - master 3.3V, slave 5V
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Master pracuje w logice 3.3V, slave 5V. Komunikacja jest w jednym
    > kierunku: slave nie przesyła nic do mastera z wyjątkiem ack - czyli jak

    Generalnie powinno działać, ale czasami nie będzie

    To może nie działać, jesli próg stanu wysokiego systemu 5V bedzie niższy niż
    3,3V+ dioda bezpieczeństwa
    Próg się zmienia z temperaturą

    > Jeśli tak, to do jakiego napięcia podciągać rezystory 3.3V czy 5V?

    Na pewno do 5V

  • 3. Data: 2009-02-01 22:37:23
    Od: PH <s...@w...pl>

    ihi pisze:

> [...]
    >
    > Generalnie powinno działać, ale czasami nie będzie
    >
    > To może nie działać, jesli próg stanu wysokiego systemu 5V bedzie niższy

    No to jutro testuję. Dzięki za zwrócenie uwagi na temperaturę i diodę.

    --
    PH

  • 4. Data: 2009-02-02 09:30:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    PH schrieb:

    > No to jutro testuję. Dzięki za zwrócenie uwagi na temperaturę i diodę.

    ja tak zarżnąłem MSP430F2013. Po podłączeniu do slave 5V i podciągnięciu
    przez rezystory 10k diabli go wzięli. Zrobiłem międzymordzie na dwóch
    fetach i hula aż miło.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-02-02 11:46:28
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PH <s...@w...pl> napisał(a):

    > Powiedzcie mi proszę, czy mogę bezpośrednio podłączyć jeden układ do
    > drugiego (bez mosfetów sprzęgających jak to proponuje nxp)?
    > Jeśli tak, to do jakiego napięcia podciągać rezystory 3.3V czy 5V?

    Bez mosfetów może nie działać. Jeśli slave odbije może nie zaliczyć 3.3V z
    mastera jako "1".

  • 6. Data: 2009-02-02 14:33:10
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:6unsj9FgcqltU1@mid.uni-berlin.de...
    > ja tak zarżnąłem MSP430F2013. Po podłączeniu do slave 5V i podciągnięciu
    > przez rezystory 10k diabli go wzięli. Zrobiłem międzymordzie na dwóch

    Aż nieprawdopodobne, by go tylko od tego szlag trafił - coś musiało być
    jeszcze.
    Zgadzam się, że same oporniki proszą się o kłopoty w działaniu, ale żeby aż
    się zepsuł ?

  • 7. Data: 2009-02-02 15:23:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ihi schrieb:

> [...]
    > jeszcze.
    > Zgadzam się, że same oporniki proszą się o kłopoty w działaniu, ale żeby

    też tak myślałem i dlatego miałem tak podłączone. Nic innego nie było,
    chyba na 99.99%. Miałem dwie płytki połączone kabelkiem. Na jednej
    procek z duperelami, na drugiej slave. Najpierw testowałem
    oprogramowanie procka na prostym niewolniku (ekspander z diodkami), a
    potem podłączyłem tego drania na 5V, który był przetestowany na innym
    urządzeniu z I2C. No i bum, znaczy mój procek zszedł cichutko, ale
    dokładnie. Po wymianie i dorobieniu mosfetów chodziło (i chodzi, tylko
    teraz na jednej płytce). W każdym razie mosfety źryć nie wołają, na
    płytce nie zajmują wiele miejsca, a kłopotów jakby mniej.

    Waldek

  • 8. Data: 2009-02-02 15:31:39
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:6uoh9cFg2minU1@mid.uni-berlin.de...
    > urządzeniu z I2C. No i bum, znaczy mój procek zszedł cichutko, ale

    A jakie było stabilne zasilanie 3V3 ?. Ja zwykle dokładam Zenerkę
    "bezpieczeństwa" równolegle do zasilania 3V3.
    Bez tego, przed oporniki podciągające "od tyłu" podnosi się napięcie
    zasilania lini 3V3 do 5V i nieszczęście gotowe.

  • 9. Data: 2009-02-02 16:19:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ihi schrieb:

> [...]
    > Bez tego, przed oporniki podciągające "od tyłu" podnosi się napięcie
    > zasilania lini 3V3 do 5V i nieszczęście gotowe.

    stabilizator liniowy 3.3V dość blisko procka. Ale ChGW, zasilania w tym
    momencie nie mierzyłem.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-02-02 16:21:46
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:6uokibFg8u67U1@mid.uni-berlin.de...

    > stabilizator liniowy 3.3V dość blisko procka. Ale ChGW, zasilania w tym
    > momencie nie mierzyłem.

    No taki typowy od strony 3V3 przyjmie 5V i się nie uszkodzi.:-)
    Ja tak popsułem inne nowomodne układy scalone nie wytrzymujące więcej niż
    3V6 - w końcu doszedłem czemu - stabilizator LDO, za nim zacny tantal,
    chwila czasu i finito ze scalakiem 3V. Jest masa scalaków 3V, które
    wytrzymają 5V i tym się nic nie dzieje. Nie ma to żadnego związku z I2C, SPI
    czy innymi transmisjami