  • 1. Data: 2009-03-31 08:12:07
    Temat: IDE -> AHCI - problem rozwiazany
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Sterownik msahci.sys jest zainstalowany domyślnie w Windows ale nie jest
    aktywny jeśli kontroler działa w trybie Legacy / Enhanced IDE. Po
    przełączeniu w BIOS na tryb AHCI sterownik nie ma jak się aktywować -
    stąd błędy STOP.

    Solucja: Przed przełączeniem w tryb AHCI należy wyedytowac rejestr,
    odnaleźć klucz HKLM \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ msahci i
    pozycji START w tym kluczu nadać wartość "0" która aktywuje driver.

    Po zamknięciu systemu wchodzimy w BIOS i przełączamy kontroler na AHCI.
    Uruchamiamy Windows. Po zalogowaniu system będzie się rekonfigurował
    jakiś czas po czym poprosi o restart. I tyle.

    Sposób u mnie zadziałał. Może nie zadziałać, jeśli jakieś sterowniki nie
    są poprawnie zainstalowane, np. Intel Inf update. Przetestowałem na
    Vista Business x64.

    Tak więc jeśli ktoś Wam powie że nie da się inaczej niż reinstalując
    system wysyłajcie do /dev/drzewo.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 2. Data: 2009-03-31 09:16:08
    Temat: Re: IDE -> AHCI - problem rozwiazany
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Tak więc jeśli ktoś Wam powie że nie da się inaczej niż reinstalując
    > system wysyłajcie do /dev/drzewo.

    w XP się nie da, i tak będzie bluescreen po przełączeniu na AHCI. Próbowałem
    wiele razy i nigdy nie wyszło. Z resztą NTG.

  • 3. Data: 2009-03-31 09:33:29
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > w XP się nie da, i tak będzie bluescreen po przełączeniu na AHCI.
    > Próbowałem wiele razy i nigdy nie wyszło. Z resztą NTG.
    Bo driver, o którym wspominał poprzednik trzeba doinstalować. Nie z XP,
    tylko z instalki mostka południowego Intela. Ze szczegółami jest to opisane
    tutaj: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

  • 4. Data: 2009-03-31 09:54:16
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    MC pisze:
> [...]
    > Bo driver, o którym wspominał poprzednik trzeba doinstalować. Nie z XP,
    > tylko z instalki mostka południowego Intela. Ze szczegółami jest to

    No nie bardzo, HOWTO dotyczy wybitnie kontrolera na ICH9 a nie msahci.sys

    Przeczytałeś ten artykuł, na który się powołujesz? :)

    Pozdr,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-03-31 10:11:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1238493252.899746@bongos2.pseinfo.pl...

    > No nie bardzo, HOWTO dotyczy wybitnie kontrolera na ICH9 a nie msahci.sys

    Nie tylko. Zaleca pewną kolejność działań, która umożliwia przełączenie na
    AHCI.

    > Przeczytałeś ten artykuł, na który się powołujesz? :)

    A znasz taki termin jak "analogia"?

  • 6. Data: 2009-03-31 10:19:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nazgul napisał(a):

    > Sterownik msahci.sys jest zainstalowany domyślnie w Windows

    W Vistach i 7. W XP nie ma. Do XP teoretycznie taki sterownik może
    dostarczyć producent płyty na dyskietce ale... ;)

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 7. Data: 2009-03-31 10:42:31
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Doxent pisze:
    >Zresztą NTG.

    A to przepraszam, gdzie jest grupa o hardware? I o czym jest ta?

  • 8. Data: 2009-03-31 10:43:35
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    januszek pisze:

    > W Vistach i 7. W XP nie ma. Do XP teoretycznie taki sterownik może
    > dostarczyć producent płyty na dyskietce ale... ;)

    Wystarczy go wkopiować i zmodyfikować rejestr.

  • 9. Data: 2009-03-31 11:09:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nazgul napisał(a):

    > Wystarczy go wkopiować i zmodyfikować rejestr.

    W teorii tak a praktycznie nigdy takiej modyfikacji w dzialaniu nie
    ogladalem ;)

    j.

  • 10. Data: 2009-03-31 14:12:27
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    MC pisze:

    > Nie tylko. Zaleca pewną kolejność działań, która umożliwia przełączenie
    > na AHCI.

    > A znasz taki termin jak "analogia"?

    Tak, tyle że tego msahci.sys nie weźmiesz z pakietu instalacyjnego
    Intela :) A na to się powołałeś ;)

    Pozdr,
    Tomek