  • 11. Data: 2009-03-31 14:23:26
    Temat: Re: IDE -> AHCI - problem rozwiazany
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    januszek pisze:

    > W teorii tak a praktycznie nigdy takiej modyfikacji w dzialaniu nie
    > ogladalem ;)

    No cóż, ja myk opisany wyżej zrobiłem po raz pierwszy w życiu - właśnie
    na Viście. Ale skoro da się uruchomić AHCI / RAID na Xpeku przy
    instalacji to zakładam, że i później też się powinno dać. Nie ma bata :)
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 12. Data: 2009-03-31 14:27:14
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1238508743.452419@bongos2.pseinfo.pl...

    > Tak, tyle że tego msahci.sys nie weźmiesz z pakietu instalacyjnego Intela
    > :) A na to się powołałeś ;)

    Nie pisałem o msahci. Odpowiadałem Doxentowi. U niego też nie ma słowa o
    msahci. Więc chyba się czepiasz.

  • 13. Data: 2009-03-31 16:05:56
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    MC wrote:
    >Ze szczegółami jest
    > to opisane tutaj: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

    Straszne kombinacje.

    Uaktualniamy w menedzerze urzadzen recznie standardowe drivery Serial ATA z
    *.infa (tego od AHCI) ignorujac komunikat ze cos moze nie pasowac.
    Zamykamy , wchodzimy w BIOS , zmieniamy na AHCI i po sprawie.

    *
    Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
    Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,TV2000XPExp, 20WGX2Pro
    3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

  • 14. Data: 2009-03-31 17:11:02
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Bo driver, o którym wspominał poprzednik trzeba doinstalować. Nie z XP,
    > tylko z instalki mostka południowego Intela. Ze szczegółami jest to
    > opisane tutaj: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

    Dziala z kazdym , tyle ze w wiekszosci przypadkow jest to tylko sztuka dla
    sztuki
    bo przyrost predkosci jest minimalny.Co innego w sprzecie spier...
    fabrycznie
    czyli w toshibach o ile pamietam serii A300 ktore po wybraniu w biosie
    trybu ide
    maja tranfer z hdd na "imponujacym" poziomie 10Mb/s a xp uruchamia sie 2
    minuty
    Support twierdzi ze tak ma byc a jak ktos chce szybciej to poleca viste :)
    .Dopiero po podmianie sterownikow i przelaczeniu na ahci sprzet
    zaczyna zachowywac sie tak jak mozna oczekiwac od jego parametrow.

  • 15. Data: 2009-03-31 18:21:36
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    ggs wrote:

    > Uaktualniamy w menedzerze urzadzen recznie standardowe drivery Serial
    > ATA z *.infa (tego od AHCI) ignorujac komunikat ze cos moze nie
    > pasowac. Zamykamy , wchodzimy w BIOS , zmieniamy na AHCI i po sprawie.

    Zapomnialem o jednym - PRZED powyzszym -> prawoklik na na obu plikach
    iaAHCI.inf i iaStor.inf i wybieramy Instaluj. Pozornie nic sie nie dzieje
    ale to wazne.

    *

  • 16. Data: 2009-03-31 18:55:16
    Od: "mu" <n...@s...com>

    "ggs" wrote in message news:gqtmvi$ec6$1@inews.gazeta.pl...

    > Zapomnialem o jednym - PRZED powyzszym -> prawoklik na na obu plikach
    > iaAHCI.inf i iaStor.inf i wybieramy Instaluj. Pozornie nic sie nie dzieje
    > ale to wazne.

    krolu zloty :) dziala!

    mu.

  • 17. Data: 2009-03-31 19:03:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nazgul napisał(a):

    > No cóż, ja myk opisany wyżej zrobiłem po raz pierwszy w życiu - właśnie
    > na Viście.

    Że tak powiem zawiozłeś drzewo do lasu ;P

    > Ale skoro da się uruchomić AHCI / RAID na Xpeku przy
    > instalacji to zakładam, że i później też się powinno dać. Nie ma bata :)

    To zrób ;)

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 18. Data: 2009-03-31 19:56:01
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > czyli w toshibach o ile pamietam serii A300 ktore po wybraniu w biosie
    > trybu ide
    > maja tranfer z hdd na "imponujacym" poziomie 10Mb/s a xp uruchamia sie 2
    > minuty

    sam przerabiałem ten manewr właśnie z A300 i w starszej wersji biosu
    transfer w trybie IDE był normalny czyli UDMA. Pewnego dnia przyszedł laptop
    ze zmienionym biosem na którym XP w trybie IDE chodził tragicznie wolno
    (tylko tryb PIO). Problem rozwiązałem integrując sterownik AHCI z
    instalatorem XP (nlite).

  • 19. Data: 2009-04-01 11:34:32
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    ggs pisze:

    > Zapomnialem o jednym - PRZED powyzszym -> prawoklik na na obu plikach
    > iaAHCI.inf i iaStor.inf i wybieramy Instaluj. Pozornie nic sie nie dzieje
    > ale to wazne.

    A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?

    Pzdr, OMSON

    P.S. MoBo ASRock 4Core1333-FullHD BIOS 1.70

  • 20. Data: 2009-04-01 16:28:28
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    OMSON wrote:
    > A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?

    Lub moze jakims cudem rowniez ATI SB700?
    Bedzie wtedy dzialalo hot-swap sata?

    --
    chemik333