    From: Nazgul <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: IDE -> AHCI - problem rozwiazany
    Date: Tue, 31 Mar 2009 10:12:07 +0200

    Sterownik msahci.sys jest zainstalowany domyślnie w Windows ale nie jest
    aktywny jeśli kontroler działa w trybie Legacy / Enhanced IDE. Po
    przełączeniu w BIOS na tryb AHCI sterownik nie ma jak się aktywować -
    stąd błędy STOP.

    Solucja: Przed przełączeniem w tryb AHCI należy wyedytowac rejestr,
    odnaleźć klucz HKLM \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ msahci i
    pozycji START w tym kluczu nadać wartość "0" która aktywuje driver.

    Po zamknięciu systemu wchodzimy w BIOS i przełączamy kontroler na AHCI.
    Uruchamiamy Windows. Po zalogowaniu system będzie się rekonfigurował
    jakiś czas po czym poprosi o restart. I tyle.

    Sposób u mnie zadziałał. Może nie zadziałać, jeśli jakieś sterowniki nie
    są poprawnie zainstalowane, np. Intel Inf update. Przetestowałem na
    Vista Business x64.

    Tak więc jeśli ktoś Wam powie że nie da się inaczej niż reinstalując
    system wysyłajcie do /dev/drzewo.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery