  • 1. Data: 2007-11-26 18:33:04
    Temat: IPTV czy ktoś z operatorów ma taka usługę ??
    Od: "pebryl" <p...@p...pl>

    Witam,
    Jako operator internetowy w jednym z miast Polski chcemy wprowadzic IPTV do
    naszej sieci. Zdaje sobie sprawe z wymagan i sprzetu aby ten projekt
    zrealizowac.
    Oddzielna kwestia jest platforma i kontent. Testowalismy juz kilka
    rozwiazan, jednakze wyniki byly nie zadowalajace.
    Moje pytanie jest takie czy gdzies w Polsce jakis operator ktory juz posiada
    taka usluge z pelnym kontentem(kanaly ogólnopolskie , nie fta). Nie mowie
    tutaj o telewizjach kablowych, ani o projekcie z Nysy.

    Pozdr

  • 2. Data: 2007-11-26 18:51:24
    Temat: Re: IPTV czy ktoś z operatorów ma taka usługę ??
    Od: VoMi7 <v...@n...tlen.pl>

    pebryl wrote:
> [...]
    > taka usluge z pelnym kontentem(kanaly ogólnopolskie , nie fta). Nie mowie
    > tutaj o telewizjach kablowych, ani o projekcie z Nysy.

    espol ze szczecina coś tam dłubie...

    --
    VoMi7

  • 3. Data: 2007-11-26 19:04:00
    Od: "pebryl" <p...@p...pl>

    Z nimi juz rozmawialem i ich platforme znam, brakuje im kontentu.

  • 4. Data: 2007-11-26 20:00:30
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > posiada taka usluge z pelnym kontentem(kanaly ogólnopolskie , nie fta).
    > Nie mowie tutaj o telewizjach kablowych, ani o projekcie z Nysy.

    Szkoda, ze nie napisales z jakiej czesci Polski jestes bo przeslanie
    kontentu to nie taka prosta sprawa. U nas, na Gornym Slasku, operator 3S
    wkrotce to wprowadzi. Bylem dzis na spotkaniu organizowanym przez 3S dla
    klientow i duzo o tym mowili. Informacje o tym mozna znalezc na stronie
    www.nadchodzinowatelewizja.pl ale o szczegoly musialbys ich bezposrednio
    popytac.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-11-26 23:12:24
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

> [...]
    > wkrotce to wprowadzi. Bylem dzis na spotkaniu organizowanym przez 3S dla
    > klientow i duzo o tym mowili. Informacje o tym mozna znalezc na stronie

    Też byłem na tym spotkaniu i sprostuje bo kolega nie dokładnie usłyszał.
    3S daje tylko światłowody pod ten projekt (bo 3S to "operator dla
    operatorów" i każdemu włókna daje) a projekt prowadzi spółka SGT S.A.
    założona przez kilkunastu ISP z okolicy. Z tego co padło to mają kontent,
    jakieś anteny i 15 grudnia startuje usługa na takich skrzyneczkach Motoroli
    co mają wyjście HDMI. Coś tam jeszcze z multicastami się krzaczy, bo to
    600Mb/s potrzeba na styku ... ale nie wiem dokładnie o co chodzi.

    A informacji szukaj pod www.sgtsa.pl bo na tym NadchodziCosTam.pl niewiele
    pisze.

    W.

  • 6. Data: 2007-11-27 01:00:50
    Od: n...@n...pl

    On 2007-11-26, Wojciech Apel <w...@n...3s.pl> wrote:

> [...]
    > co mają wyjście HDMI. Coś tam jeszcze z multicastami się krzaczy, bo to
    > 600Mb/s potrzeba na styku ... ale nie wiem dokładnie o co chodzi.

    Takich firm które oferują czy zaoferują IPTV jest już co najmniej kilka a
    będzie ich o wiele więcej w przyszłym roku. Problemem jest oczywiście jak na
    razie kontent a dokładniej brak możliwości odkupienia go od takiej firmy IPTV
    i sprzedawania samemu pod swoją marką wobec czego ta firma na Twojej sieci
    sama sprzedaje swoje uslugi pod własną marką, jeśli sensownie zapłaci za
    wykorzystanie Twojej sieci ( którą musisz sam na światłowody i stwitche
    multicastowe przebudować ) to to jest ok, problem w tym że nikt nie chce
    sensownie zapłacić, wolą obiecywać gruszki na wierzbie byleś tylko umowę na
    wyłączność z nimi podpisał.

    Kolega dobrze napisał SGT czy jak mu tam to w zasadzie 3S a firmy ISP o
    których mowa to kilku klientów 3S którzy zdecydowali się w tej nowej firmie
    "pod opieką" SGT szukać szansy na przetrwanie na rynku małych ISP.

    NEO

  • 7. Data: 2007-11-27 08:42:36
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    http://iptv.aster.pl/

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 8. Data: 2007-11-28 08:54:37
    Od: Tomasz Mogila <s...@a...net>

    Marcin Gondek pisze:

    > http://iptv.aster.pl/

    Aster napewno nie należy do takich operatorów. Jest problem dosyć
    istotny bo nadawcy nie chcą udostępniać kontentu do IPTV ze względu na
    fakt, że nie ma możliwości weryfikacji klienta. Może Multimedia ma kontekt ?

    Tomasz Mogiła

  • 9. Data: 2007-11-28 09:02:23
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 28 Nov 2007 09:54:37 +0100, Tomasz Mogila wrote:

    > Aster napewno nie należy do takich operatorów. Jest problem dosyć
    > istotny bo nadawcy nie chcą udostępniać kontentu do IPTV ze względu na
    > fakt, że nie ma możliwości weryfikacji klienta.

    a jak to robią w przypadku tradycyjnych sieci kablowych ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 10. Data: 2007-11-28 09:08:43
    Od: Tomasz Mogila <s...@a...net>

    futszaK pisze:

    > a jak to robią w przypadku tradycyjnych sieci kablowych ?

    Po 1. kontent musi być kodowany. Po 2. w dużej części trzeba mieć
    zezwolenie nadawcy np. ITI, Discovery itp itd. Kodowanie kontentu
    daje nam pewność, że ten nie będzie udostępniany. Z tad tez wniosek, ze
    nie ma możliwości wykupienia zasobów od aster czy innej firmy, bo ta
    jest jedynie operatorem a nie nadawcą a umowy dla operatorów są tak
    sprecyzowane, żeby operator nie umożliwiał udostępniania zasobów.

    Pozdr.
    Tomasz Mogiła