  • 31. Data: 2007-12-06 23:41:21
    Temat: Re: IPTV czy ktoś z operatorów ma taka usługę ??
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Verox wrote:
    > Powiedz mi tylko jak (albo załatw - zapłace) :-)

    poszukaj tych co dla &TP to zalatwiaja i im zaplac

    futszaK

  • 32. Data: 2007-12-07 08:06:52
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Verox pisze:

    > Ludzie nakupili sobie odbiorników HD i HDready, i co z tego jeśli nie mają co
    > oglądać - pasmo na transponderach satelitarnych jest drogie, a światłowodów po
    > kraju mamy coraz więcej (imho głównie dzięki polityce tepsy która nie chciała
    > dzierżawić nic innym), dzięki czemu transmisja tanieje. Moge ostrożnie
    > stwierdzić, że to nie DVB-T zagrozi IPTV/DVB-C/CATV tylko na odwrót.
    > Szczególnie w dużych aglomeracjach, gdzie stosunkowo tanio i łatwo jest dojść
    > szkłem do abonenta.

    Watpie. No chyba ze rownamy do postradzieckich krajow.

    > DVB-T jest szansą dla rejonów słabo zurbanizowanych - jak wioski w
    > Bieszczadach, gdzie wreszcie będzie można obejżeć TV.

    SPokojnie wiekszosc posiadaczy kablowek wybrala taka TV bo 4-7 programow
    to malo. Ale zapewniam cie ze ogladaja co najwyzej kilka dodatkowych.

    Posiadanie 20-30 kanalow jest az nadto oferta dla wiekoszosci.
    IMHO DVB-T powstanie w ciagu 2-3 lat w calej Polsce bo musi

  • 33. Data: 2007-12-07 08:08:14
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 06 Dec 2007 14:55:59 +0000, Verox napisał(a):

    > Szczególnie w du?ych aglomeracjach,
    > gdzie stosunkowo tanio i ?atwo jest doj?ae szk?em do abonenta.

    Jeżeli wierzyć tym doniesieniom:
    http://www.gram.pl/
    news_9QPlJO2_Tani_plastikowy_swiatlowod_oferuje_pred
    kosc_25_GB_s.html
    to ostatnia mila po szkle to już nie długo może nie być w ogóle żaden
    problem.

    Xenocide

  • 34. Data: 2007-12-07 08:09:46
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Coś linka pocięło
    http://tinyurl.com/35dv9o

    Xenocide

  • 35. Data: 2007-12-07 09:25:45
    Temat: Re: (DVB-T) IPTV czy ktoś z operatorów ma taka usługę ??
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Marcin Kuczera wrote:
    > Tak się zastanawiam, czy nie dało by się jakoś tego DVB-T powiązać z
    > ethernetem..
    >
    > Jakieś takie małe, miejskie nadajniki o lokalnym zasięgu DVB-T to nie
    > powinien być chyba jakiś
    > olbrzymi problem - chociaż mogę się mylić.
    > Jeżeli odbiornik DVB-T dało by się dopiąć do sieci, to można na tym kreować
    > różne ciekawe usługi wysyłając requesty do stacji czołowej.
    >
    > Tak sobie luźno myśle, że to by mogło rozwiązać problem telewizji w sieciach
    > radiowych ;-)
    >
    > Tylko pewnie wszystko się rozbije o dostanie pozwolenia na nadawanie DVB-T
> [...]
    Myslisz dokladnie o tym samym o czym ja myslalem piszac na cyberbajcie
    posta na temat pasma Ku, ale nikt nawet sie w tej kwestii nie odezwal
    niestety.

    Poniewaz bez zadnych problemow zakres 10-13GHz mozna wykorzystywac
    wielokrotnie (co 3-6 stopni wisi kolejny satelita w pelni wykorzystujacy
    zakres czestotliwosci) to bez problemu (technicznego) mozna by bylo
    uruchamiac nadajniki nazieme nie kolidujace z satelitami. Graty juz sa
    (i to zarowno do radia/telewizji (cyfrowe tunery DVB), jak i do odbioru
    danych (karty DVB do komputerow). Pewnie by sie dalo wykorzystac inne
    pasma jak pasmo 10-13GHz, ale wtedy dochodza ceny czegos co by odbieralo
    z powietrza (konwerter), a na pasmo 10-13GHz mamy praktycznie caly
    gotowy sprzet.

    Kanal zwrotny to stare dobre 802.11a ktory daje sporo wieksze mozliwosci
    od tradycyjnego kanalu zwrotnego uzywanego w kablowkach.

    Jednym slowem - doskonala alternatywa dla ciagania kilometrow
    swiatlowodow po zadupiach ktora pozwoli bez problemow dostarczyc
    kilkadziesiat megabitow do domu zarowno TV jak i transmisji danych,
    obawiam sie jednak ze na wieksze odleglosci moglyby powstac problemy z
    tlumieniem, zagieciem mikrofal, ale na ten temat niech sie wypowiedza
    znawcy tematu.

    futszaK

  • 36. Data: 2007-12-07 16:42:01
    Temat: Re: (DVB-T) IPTV czy kto? z operatorów ma taka us?ug? ??
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    futszaK pisze:

> [...]
    > obawiam sie jednak ze na wieksze odleglosci moglyby powstac problemy z
    > tlumieniem, zagieciem mikrofal, ale na ten temat niech sie wypowiedza

    heh.. Polak to zawsze coś wymyśli... :) Jak coś będziecie więcej
    wiedzieć to dajcie info.. bo temat ciekawy

  • 37. Data: 2007-12-07 19:28:50
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Watpie. No chyba ze rownamy do postradzieckich krajow.

    zeby sie czasem nie zdziwil, tam kabloweczki sa w nowszej technologii
    jak u nas bo zaczeli je budowac pozniej

    > SPokojnie wiekszosc posiadaczy kablowek wybrala taka TV bo 4-7 programow
    > to malo. Ale zapewniam cie ze ogladaja co najwyzej kilka dodatkowych.
    > Posiadanie 20-30 kanalow jest az nadto oferta dla wiekoszosci.

    640kB tez mialo kazdemu wystarczyc...

    > IMHO DVB-T powstanie w ciagu 2-3 lat w calej Polsce bo musi

    cyfryzacja telewizji w kablowkach tez powstanie w ciagu 2-3 lat bo w
    ciagu 2-3 lat powstanie DVB-T, zas &TP bedzie gonic TV po ADSLu bo
    kablowki oferuja tv+internet, a ludzie likwiduja telefony stacjonarne bo
    kazdy w rodzinie ma komorke

    futszaK

  • 38. Data: 2007-12-07 19:46:23
    Od: futszaK <f...@g...com>

    kulek wrote:
    > heh.. Polak to zawsze coś wymyśli... :) Jak coś będziecie więcej
    > wiedzieć to dajcie info.. bo temat ciekawy

    ruskie pchali zawartosc sieci kablowych mikrofalami z gory na
    poszczegolne osiedla zanim nie polozyli swiatlowodow

    futszaK