  • 21. Data: 2007-12-05 09:32:11
    Temat: Re: IPTV czy ktoś z operatorów ma taka usługę ??
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "pebryl" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:fif3gn$d0o$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witam,
    > Jako operator internetowy w jednym z miast Polski chcemy wprowadzic IPTV
    > do naszej sieci. Zdaje sobie sprawe z wymagan i sprzetu aby ten projekt
    > zrealizowac.
    > Oddzielna kwestia jest platforma i kontent. Testowalismy juz kilka

    Co to jest kontent?
    To samo co ewent?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2007-12-06 08:09:18
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Verox pisze:

    > Pokaż mi prosze gdzie ta ,,doba DVB-T'' jest. Ja wiem że U WAS W STOLICY. Ok,
    > 4 pozostałe nadajniki DVB-T. Widzisz u nas na prowincji w Gliwicach, potrzeba
    > 17 elementowej Yagi aby odebrać DVB-T ze Skrzycznego. A kabelek z IP jest, i
    > nie trzeba kombinować z antenami.

    Spokojnie nikt nie rozbuduje sieci IP pod TV wiedzac ze za rok dwa
    stanie w szranki z DVB-T, popatrz co spotkalo kablowki na zachodzie tam
    gdzie DVB-T zaoferowalo 20-30 kanałów.

  • 23. Data: 2007-12-06 14:55:59
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Thu, 06 Dec 2007 09:09:18 +0100, Jan Strybyszewski napisał:

    > Spokojnie nikt nie rozbuduje sieci IP pod TV wiedzac ze za rok dwa
    > stanie w szranki z DVB-T, popatrz co spotkalo kablowki na zachodzie tam
    > gdzie DVB-T zaoferowalo 20-30 kanałów.

    Widzisz Polska to dziwny kraj, Popatrz na zachód - tam nie ma jak u nas 20
    urynanetów, jest za to BSA od zawsze. Sieci osiedlowe to fenomen Polski i
    czegośtam na wschód (nie pamiętam czy Rosja, czy Ukraina). Żeby DVB-T
    zagroziło kablówkom musi powstać gęsta sieć nadajników. Nie ma jej, i narazie
    sie nie zanosi na budowe. Trwają testy. Nie ma wybranego standardu.

    Ludzie nakupili sobie odbiorników HD i HDready, i co z tego jeśli nie mają co
    oglądać - pasmo na transponderach satelitarnych jest drogie, a światłowodów po
    kraju mamy coraz więcej (imho głównie dzięki polityce tepsy która nie chciała
    dzierżawić nic innym), dzięki czemu transmisja tanieje. Moge ostrożnie
    stwierdzić, że to nie DVB-T zagrozi IPTV/DVB-C/CATV tylko na odwrót.
    Szczególnie w dużych aglomeracjach, gdzie stosunkowo tanio i łatwo jest dojść
    szkłem do abonenta.

    DVB-T jest szansą dla rejonów słabo zurbanizowanych - jak wioski w
    Bieszczadach, gdzie wreszcie będzie można obejżeć TV.

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 24. Data: 2007-12-06 15:17:22
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 6 Dec 2007 14:55:59 +0000 (UTC) I had a dream that Verox
    <a...@b...veroxsystems.com> wrote:
    >Widzisz Polska to dziwny kraj, Popatrz na zachód - tam nie ma jak u nas 20
    >urynanetów, jest za to BSA od zawsze. Sieci osiedlowe to fenomen Polski i
    >czegośtam na wschód (nie pamiętam czy Rosja, czy Ukraina). Żeby DVB-T

    Sieci osiedlowe są chyba we wszystkich pokomunach, nie tylko na wschód, ale
    i na południe - np. Węgry, Rumunia, Bułaria, Jugosławia była itp.
    A na wschodzie też bywają w większości republik związku radzieckiego.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 25. Data: 2007-12-06 18:27:12
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Thu, 06 Dec 2007 17:39:04 -0500, futszaK napisał:

    > pachnie wyciaganiem megakasy z UE na ciagniecie swiatlowodow po wiochach :>

    Powiedz mi tylko jak (albo załatw - zapłace) :-)

  • 26. Data: 2007-12-06 21:30:49
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 4 Gru, 17:38, "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl> wrote:

    > Nie to, aczkolwiet to też ciekawy projekt.
    >
    > Raczejhttp://www.sgtsa.plihttp://www.nadchodzinowate
    lewizja.pl/

    > W.

    To samo, z tym że play 5 mniej restrykcyjny niż "Wy" (SGT SA).

    --
    dzimi

  • 27. Data: 2007-12-06 22:17:35
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Marek Wodzinski wrote:

    > Możliwości są i to spore (o wiele większe niż przy satelicie czy zwykłej
    > kablówce), ale za to kosztują.
    > Kosztują switche, które potrafią filtrować odpowiednio multicasty
    > (access listy, fast leave), system zarządzający tym i oczywiście
    > kodowanie (DRM).

    Czyzby w niedalekiej przyszlosci pojawila sie mozliwosc zarobienia na
    wdrozeniach ?

    futszaK

  • 28. Data: 2007-12-06 22:26:36
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jurek wrote:

    > Chyba jednak należy:
    > http://www.pike.org.pl/index.php?p=komunikaty&sec=ak
    tual_b&id=565

    tylko ze niestety to jest zabaweczka dla posiadaczy tradycyjnych
    kablowek, bierzemy swiatelko, doprowadzamy do miejsca gdzie mamy stacje
    czolowa, podlaczamy na wejscie zgrabnego urzadzonka jak tu:

    http://www.telmor.pl/WK/Karta?gr=175&deal=Telmor

    wersja uryna jest tu:

    http://www.telmor.pl/WK/Karta?gr=179&deal=Telmor

    na wyjscie podlaczamy siec,dotychczasowo uzywane urzadzenia w stacji
    czolowej sprzedajemy na allegro i mamy swiety spokoj, kupe programow za
    (przynajmiej w teoretycznym zalozeniu) rozsadna cene, przynajmiej dla
    sieci na tyle malych ze nie oplaca sie inwestowac w stacje czolowa z
    prawdziwego zdarzenia i na tyle duzych ze oplaca sie doprowadzic ten
    swiatlowod

    futszaK

  • 29. Data: 2007-12-06 22:39:04
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Verox wrote:

    > Widzisz Polska to dziwny kraj, Popatrz na zachód - tam nie ma jak u nas 20
    > urynanetów, jest za to BSA od zawsze. Sieci osiedlowe to fenomen Polski i
    > czegośtam na wschód (nie pamiętam czy Rosja, czy Ukraina).

    na Ukrainie niewiele tego widzialem, jakiegos zablakanego urynaneta w
    Rownym, pare mich w Kijowie i ze 2 gridy w strefie czernobylskiej (te
    gridy co wisialy na budynku elektrowni juz nie wisza)

  • 30. Data: 2007-12-06 23:27:41
    Temat: Re:(DVB-T) IPTV czy ktoś z operatorów ma taka usługę ??
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    Tak się zastanawiam, czy nie dało by się jakoś tego DVB-T powiązać z
    ethernetem..

    Jakieś takie małe, miejskie nadajniki o lokalnym zasięgu DVB-T to nie
    powinien być chyba jakiś
    olbrzymi problem - chociaż mogę się mylić.
    Jeżeli odbiornik DVB-T dało by się dopiąć do sieci, to można na tym kreować
    różne ciekawe usługi wysyłając requesty do stacji czołowej.

    Tak sobie luźno myśle, że to by mogło rozwiązać problem telewizji w sieciach
    radiowych ;-)

    Tylko pewnie wszystko się rozbije o dostanie pozwolenia na nadawanie DVB-T
    krótko-zasięgowe, czyli np
    nadajnik o zasięgu - 10-15km max..

    Marcin