  • 1. Data: 2009-05-03 10:51:53
    Temat: Idea czy Orange :)
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Jest możliwość zmiany nazwy na wyświetlaczu komórki z IDEA na Orange czy
    tylko w nowych starterach jest wyświetlone Orange.

  • 2. Data: 2009-05-03 19:02:19
    Temat: Re: Idea czy Orange :)
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Darek pisze:
    > Jest możliwość zmiany nazwy na wyświetlaczu komórki z IDEA na Orange czy
    > tylko w nowych starterach jest wyświetlone Orange.
    to chyba zależy od karty i telefonu. Ja mam karte z czasów wczesnego
    orange, telefon z WM, który pokazuje uparcie ze jestem podłączony do
    sieci o nazwie: "milego dnia"
    ToMasz

  • 3. Data: 2009-05-03 19:31:41
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > to chyba zależy od karty i telefonu. Ja mam karte z czasów wczesnego
    > orange, telefon z WM, który pokazuje uparcie ze jestem podłączony do
    > sieci o nazwie: "milego dnia"

    nazwa sieci pochodzi chyba z nadajników a nie karty sim.
    Mam od 6 lat tą samą karte sim, najpierw był POP z tym ichnim Idea Miłego
    Dnia, teraz w Orange dla Firm pokazuje na zmiane OrangePL i Miłego dnia.

    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-03 19:47:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 3 May 2009 21:31:41 +0200, Jacek napisał(a):

    > nazwa sieci pochodzi chyba z nadajników a nie karty sim.

    Nazwa jak najbardziej pochodzi z karty SIM, pole OPERATOR NAME, na kartach
    centertela zabezpieczone przed zapisem, ale operator ma możliwość zdalnej
    aktualizacji karty.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 5. Data: 2009-05-03 20:37:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Nazwa jak najbardziej pochodzi z karty SIM, pole OPERATOR NAME, na kartach
    > centertela zabezpieczone przed zapisem, ale operator ma możliwość zdalnej
    > aktualizacji karty.

    Nazwa sieci w pierwszej kolejności pochodzi z pamięci telefonu. Jeżeli
    natomiast i karta i telefon obsługują OPERATOR NAME, dopiero wówczas
    wyświetla się napis z SIM.

    M.

  • 6. Data: 2009-05-03 21:03:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 03 May 2009 22:37:34 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Nazwa sieci w pierwszej kolejności pochodzi z pamięci telefonu. Jeżeli
    > natomiast i karta i telefon obsługują OPERATOR NAME, dopiero wówczas
    > wyświetla się napis z SIM.

    Ależ oczywiście, odnosiłem się do wspomnianego nieszczęsnego MILEGO DNI
    które po zorynczowieniu zostało zastąpione ORANGE (lecz nie na wszystkich
    kartach)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 7. Data: 2009-05-04 07:12:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Nazwa sieci w pierwszej kolejności pochodzi z pamięci telefonu. Jeżeli
    > natomiast i karta i telefon obsługują OPERATOR NAME, dopiero wówczas
    > wyświetla się napis z SIM.

    Czy to nie jest jakas paranoja? Nie moglby ten napis z fal eteru
    przychodzic?

    MJ

  • 8. Data: 2009-05-04 08:45:15
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Jest jakaś możliwość aby zmienić sobie z Idea Miłego dnia na Orange Miłego
    dnia.

  • 9. Data: 2009-05-04 09:35:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czy to nie jest jakas paranoja? Nie moglby ten napis z fal eteru
    > przychodzic?

    Z fal eteru przychodzi kod sieci - czyli np. 260-03.
    Aparat sobie to tlumaczy zgodnei z wpisem w swojej pamieci. Zazwyczaj jest
    tak, ze jedna nazwe sieci, jesli nie ma jej w pamieci (bo w momencie
    tworzenia softu nie bylo tej sieci) mozna sobie wprowadzic samemu.
    Jesli na karcie wgrane jest jakies gowno, ktore podklada swoj kod, to tez
    jest to realizowane. Jest tak w Palyu np. jesli aparat zlapie siec Playa
    wysiwetla sie tylko to, co kaze aparat. Jesli obca siec z podpisana umowa
    roamingowa, to oprocz nazwy tej sieci wzietel z aparatu wysiwetla takze
    "Play".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-05-04 09:52:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 4 May 2009 11:35:04 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > wysiwetla sie tylko to, co kaze aparat. Jesli obca siec z podpisana umowa
    > roamingowa, to oprocz nazwy tej sieci wzietel z aparatu wysiwetla takze

    To tylko w telefonach produkowanych przez jasnowidzów i zawierajacych -
    obok miecza świetlnego - techologię teleportacyjną, pozwalającą mu
    sprawdzić, jakie umowy ma podpisane jego operator.

    W normalnych telefonach decydują zapisy na karcie SIM oraz to, na ile dany
    telefon "słucha" się karty SIM. Nowsze telefony (czyli produkowane juz w
    epoce powszechności operatorów wirtualnych) pozwalają na więcej.
    Są też możliwości wpływania na to jak telefon wyświetla - dla przykładu: w
    niektórych telefonach po update kart SIM idei na orange, napis ORANGE
    wyświetlał się nieco inaczej niż jeszcze kilka dni wcześniej MILEGO DNI

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.