  • 11. Data: 2009-05-04 09:57:17
    Temat: Re: Idea czy Orange :)
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Z fal eteru przychodzi kod sieci - czyli np. 260-03.

    No przeciez wiem.

    Naprawde taka sztuka dosylac tez nazwe?

    MJ

  • 12. Data: 2009-05-04 09:59:09
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Czy to nie jest jakas paranoja? Nie moglby ten napis z fal eteru
    > przychodzic?

    I co jeszcze? Logo z dzwonkiem? :-)

    Przychodzi kod sieci i w oparciu o tą informację telefon wyświetla
    zaprogramowaną nazwę sieci. Jeżeli operator jest na tyle multimedialny,
    to - jak pisał Waldek - dodatkowo wstawi se bajery.

    Pamiętaj, że standardowi GSM lada dzień stuknie 30 latek. Tworzeniem
    standardu zajmowali się głównie inżynierowie, stąd to jeszcze działa i
    nie jest systemem zamkniętym - cały czas można tam coś doczepić.

    Gdyby GSM był tworzony w dzisiejszych czasach (czytaj przez marketoidów
    - absolwentów Wyższych Szkół Marketingu i Czegokolwiek Innego), to
    pierwszoplanową rolę grałyby możliwości korzystania z usług Premium
    Rate, a prowadzenie rozmów telefonicznych zeszłoby gdzieś na plan dalszy
    i było dostępne za dodatkową dopłatą :)

    M.

  • 13. Data: 2009-05-04 10:02:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Są też możliwości wpływania na to jak telefon wyświetla - dla przykładu: w
    > niektórych telefonach po update kart SIM idei na orange, napis ORANGE
    > wyświetlał się nieco inaczej niż jeszcze kilka dni wcześniej MILEGO DNI

    Wyświetlało się MILEGO DNIA, drogi nokiofilu :-P

    M.

  • 14. Data: 2009-05-04 10:02:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Naprawde taka sztuka dosylac tez nazwe?

    W zasadzie nie. Trzeby by tylko do tego wymienić ze 3 miliardy telefonów :)

    M.

  • 15. Data: 2009-05-04 10:04:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > standardu zajmowali się głównie inżynierowie, stąd to jeszcze działa i
    > nie jest systemem zamkniętym - cały czas można tam coś doczepić.

    Pomysl, zeby userowi wyswietlac nie kod, tylko nazwe, jest bardzo
    stary. Byl czas, zeby dodac te informacje do tego, co leci falami, a
    nie upychac w telefonach 1000-pozycyjne i nigdy nie dosc aktualne
    tabelki.

    MJ
    PS. Czy smsy nie byly czasem pomyslane jako darmowe?

  • 16. Data: 2009-05-04 10:08:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > stary. Byl czas, zeby dodac te informacje do tego, co leci falami, a
    > nie upychac w telefonach 1000-pozycyjne i nigdy nie dosc aktualne

    *Teraz* mało aktualne. Wówczas raz zaszyte informacje starczały na lata ;)

    > PS. Czy smsy nie byly czasem pomyslane jako darmowe?

    Chyba nie. A na Początku w ogóle ich nie było.

    M.

  • 17. Data: 2009-05-04 10:17:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 May 2009 12:02:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Wyświetlało się MILEGO DNIA, drogi nokiofilu :-P

    Widocznie SIM ci sie nie zaktualizował albo twój telefon nie umiał. Akurat
    wtedy miałem kilka różnych smiesznych telefonów do dyspozycji, łącznie
    kartami PCMCIA SonyParkinsona i ich oprogramowaniem.
    I efekty były.. bardzo różne. Niektóre miały ORANGE już na drugi dzień,
    niektóre jeszcze po 3-4 miesiącach miały MILEGO DNI

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 18. Data: 2009-05-04 14:30:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Darek pisze:
    > Jest jakaś możliwość aby zmienić sobie z Idea Miłego dnia na Orange Miłego
    > dnia.

    Mnie się pokazuje tylko ORANGE. Zmień kartę SIM.

    --
    animka

  • 19. Data: 2009-05-04 18:40:39
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie się pokazuje tylko ORANGE. Zmień kartę SIM.
    >
    > --
    > animka

    Musiałbym w salonie Orange a to chyba kosztuje pare złotych a specjalnie
    zmieniać karte i numer aby mieć na wyświetlaczu Orange chyba sie nie opłaca
    :)

  • 20. Data: 2009-05-04 19:14:58
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Musiałbym w salonie Orange a to chyba kosztuje pare złotych a specjalnie
    > zmieniać karte i numer aby mieć na wyświetlaczu Orange chyba sie nie
    > opłaca :)

    a nie mozesz "zgubić" sima i zamówić duplikat w nowszej technologii?

    Jacek