  • 1. Data: 2010-09-19 07:41:57
    Temat: Identyfikacja protokołu sterownika silnika krokowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam chiński sterownik silnika krokowego. Producent posiada dokumantacje
    tylko po chiński. Dodatkowo sterownik znajduje się w chinach a ja w pl
    ;) i bede go próbowal odpalić zdalnie.

    Oczywiście dokumentacja po chiński jest skanem, więc marnie widze jakiś
    OCR o ile w ogole nadają się do użytku do języka chińskiego.

    W każdym razie w dokumencie padają teskty z których wnioskuje że:

    a) protokół szereowy 9600/1/N

    b) Wysyłam kody ascii, np. "AA XF XF XF 55". te "X" znaczą coś i są
    zamieniane na cyfry hex, dokument to tłumaczy, ale ... :)

    c) Podany jest rzeczywisty przykład: "AA 2F 7F FF 55".

    d) Podany jest też inny przykład: "BB 2F 7F FF 56".

    Ktoś mi to tam przetłumaczy na en, ale zanim dostanę to do reki moze
    komuś wpadnie w oko jako cos znajomego?

    Nie wiem czy ten fragment dokumentacji ma w ogóle coś do czynienia z
    fizycznym sterowaniem tego silnika, czy jedynie z ustawianiem parametrów
    pracy (w dokumencie pada sugestia że jeden z parametrwó reguluje
    "jakieś" napięcie w zakresie 0-5V).

    Ktoś ma pomysł czy to coś typowego bądź miał może do czynienia z takim
    protokołem?