  • 1. Data: 2010-09-18 07:21:22
    Temat: napiecie na wyjsciu transformatora
    Od: pw <p...@g...com>

    Witam,
    Transformator 230V/19V o mocy 50VA, jakie napiecie powinno byc na
    wyjsciu, dla stanu jalowego i pod obciazeniem okolo 1A?

  • 2. Data: 2010-09-18 08:51:11
    Temat: Re: napiecie na wyjsciu transformatora
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Uzytkownik "pw" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Transformator 230V/19V o mocy 50VA, jakie napiecie powinno byc na wyjsciu,
    > dla stanu jalowego i pod obciazeniem okolo 1A?

    Jezeli oszacowac, to mozna zgadywac, jezeli potrzebujesz konkretych wartosci
    to pozostaje zmierzyc. Napiecie jalowe jest tym wyzsze od nominalnego (pod
    obciazeniem podanym przez producenta) im mniejszy transformator.

    Aby zmierzyc wystarczy znac napiecie biegu jalowego i napiecie pod znanym
    obciazeniem. Z tego wyliczamy Rwew trafa i reszta juz jest prosta.

    Transformator 50VA 12V bez obciazenia ma naiecie szczytowe (mierzone na
    kondensatorze po mostku) okolo 19V.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-09-18 09:06:50
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/18/2010 10:51 AM, Desoft wrote:

> [...]
    > znanym obciazeniem. Z tego wyliczamy Rwew trafa i reszta juz jest prosta.
    >
    > Transformator 50VA 12V bez obciazenia ma naiecie szczytowe (mierzone na

    dziekuje

  • 4. Data: 2010-09-18 09:44:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pw,

    Saturday, September 18, 2010, 9:21:22 AM, you wrote:

    > Witam,
    > Transformator 230V/19V o mocy 50VA, jakie napiecie powinno byc na
    > wyjsciu, dla stanu jalowego i pod obciazeniem okolo 1A?

    Szklana kula się obraziła na takie pytania. Nawet dla nie to za mało
    danych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-09-18 10:04:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 11:44:37 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Szklana kula się obraziła na takie pytania. Nawet dla nie to za mało
    >danych.

    Czemu ? przyzwoity mialby ponad 90% sprawnosci, czyli gora 5W strat na
    rezystancjach. Co daje jakies 0.8 oma widziane po wtornej stronie.
    Czyli 19V @ 2.5A, 21V jalowo, 20.2V @ 1A.

    mozliwy wplyw indukcyjnosci rozproszenienia podaj sam :-)

    pomiar oczywiscie AC - za prostownikiem to inna para kaloszy.

    J.

  • 6. Data: 2010-09-18 16:10:55
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/18/2010 12:04 PM, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > mozliwy wplyw indukcyjnosci rozproszenienia podaj sam :-)
    >
    > pomiar oczywiscie AC - za prostownikiem to inna para kaloszy.

    mam 22V przy stanie jalowym i rowniez 22V przy obciazeniu ok 0.5A
    mozliwe? czy moze mam nieprawidlowo oznaczone napiecie na tr. - 19V?

  • 7. Data: 2010-09-18 17:01:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2010 18:10, pw pisze:

    > mam 22V przy stanie jalowym i rowniez 22V przy obciazeniu ok 0.5A
    > mozliwe? czy moze mam nieprawidlowo oznaczone napiecie na tr. - 19V?
    AC? DC? Jak mierzysz?

    Ale co do takiego samego wyniku - przy filtrowaniu kondensatorami
    będziesz miał napięcie w okolicy szczytowego, 20% obciążenia to niewiele
    więc jest to możliwe.

    Michoo

  • 8. Data: 2010-09-18 17:04:23
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/18/2010 07:01 PM, Michoo wrote:

    > AC? DC? Jak mierzysz?

    przeciez mowa o transfarmotorze samym, skad mialo by nagle wziasc sie
    DC? oczywiscie ze AC, i do tego skuteczne, tak jak pokazuje kazdy miernik.

  • 9. Data: 2010-09-18 17:18:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2010 19:04, pw pisze:
    > oczywiscie ze AC, i do tego skuteczne, tak jak pokazuje kazdy miernik.

    No to można podejrzewać, że może chodzi o to, że 19V będzie miało przy
    pełnym obciążeniu. Pomiędzy jałowym a 11VA oczekiwałbym ~0.6V różnicy.

    Michoo

  • 10. Data: 2010-09-18 21:35:55
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    pw <p...@g...com> napisał(a):

    > przeciez mowa o transfarmotorze samym, skad mialo by nagle wziasc sie
    > DC? oczywiscie ze AC, i do tego skuteczne, tak jak pokazuje kazdy miernik.

    "Każdy" czyli 99% popularnych mierników napięcia zmiennego mierzy i pokazuje
    wartość ŚREDNIĄ, która dla sinusoidy równa jest wartości skutecznej.
    Wartość skuteczną (w dzisiejszych czasach) mierzą przyrządy TrueRMS, znacznie
    droższe od popularnych cyfrowych multimetrów.

    Do pytającego w tym wątku:
    Transformator daje nominalne katalogowe napięcie przy pełnym obciążeniu i
    zasilaniu znamionowym napięciem sieci.
    W sprzedaży jest dużo transformatorów projektowanych na 220V, przy 230 dają o
    kilka procent wyższe napięcie.

    Wmak

    Wmak