  • 1. Data: 2010-09-18 12:39:04
    Temat: Wydobywanie rozmowy z zaszumionego nagrania.
    Od: Endriu <a...@g...com>

    Czy poniższe parametry ...
    Pr.02x03. bp150-250

    ...w połączeniu z instrukcją....

    "[...] Przedstawione odczyty różnych warstw dźwięku uzyskałem przy
    użyciu
    programu Audacity (tylko funkcja odszumiania) i programu GoldWave z
    użyciem funkcji
    pogłaśniania,filtrów "Bandpass/stop" i "Low/high oraz odsłuchu w tym
    programie. Program "Audacity w funkcji odsłuchu uważam za
    nieodpowiedni, podobnie
    zresztą jak Winamp, WMP czy MPC. Być może jest to kwestia gustu...
    [...]".

    ...mogą stanowić pomoc w "wyłuskiwaniu" nagranej rozmowy przy użyciu
    programu Audacity oraz Gold Wave.
    Być może są tu jakcyś "dźwiękowcy" którzy wiedzą:

    1) co oznaczają poszczególne wartości"parametrów" ....
    2) wiedzą jak w oparciu o w/w wartości odszumić, przefiltrować i
    odsłuchać przykładowe nagranie w programach Audacity oraz GoldWave.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-09-18 13:57:23
    Temat: Re: Wydobywanie rozmowy z zaszumionego nagrania.
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Endriu wrote:

    > Pr.02x03. bp150-250

    To drugie może oznaczać bandpass (filtr pasmowoprzepustowy) 150-250 Hz.

    > 2) wiedzą jak w oparciu o w/w wartości odszumić, przefiltrować i
    > odsłuchać przykładowe nagranie w programach Audacity oraz GoldWave.

    W audacity odszumianie jest banalnie proste - zaznaczasz fragment
    "czystego" szumu (wtedy co nikt nic nie mówi), następnie: efekty >
    odszumiacz - klikasz "pobierz próbkę szumu", zaznaczasz fragment do
    odszumienia (albo całą ścieżkę) i jeszcze raz odszumiacz i OK.
    Trzeba popróbować wartośćą "redukcja szumów (dB)", bo wraz z szumem
    usuwamy też część sygnału użytecznego.
    Co do parametrów i "przykładowego nagrania", to oczywiście nie ma sensu,
    bo do każdego nagrania trzeba indywidualnie dobrać te parametry, no
    chyba, że ktoś pracował nad fragmentem a ty chcesz to samo zastosować do
    całości nagrania.

    Mirek.

  • 3. Data: 2010-09-18 14:09:15
    Od: Endriu <a...@g...com>

> [...]
    > bo do każdego nagrania trzeba indywidualnie dobrać te parametry, no
    > chyba, że ktoś pracował nad fragmentem a ty chcesz to samo zastosować do

    Dzięki.
    A jeśli chodzi o pierwszy parametr, co on może oznaczać ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-09-18 14:15:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Endriu wrote:
    i.
    > A jeśli chodzi o pierwszy parametr, co on może oznaczać ?.

    Może dobroć filtra? Skoro filtry robił GoldWave-m, to może w nim gdzieś
    tam w filtrach poszukaj.

    Mirek.