  • 1. Data: 2010-09-19 13:01:41
    Temat: zasilacz impulsowy - potrzebna konsultacja
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Mam zamiar popełnić coś podobnego,
    http://www.qrp4u.de/docs/en/tube_smps/index.htm
    czy nie ma tu merytorycznych błędów?

    --
    Włodek

  • 2. Data: 2010-09-19 14:18:51
    Temat: Re: zasilacz impulsowy - potrzebna konsultacja
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Mam zamiar popełnić coś podobnego,
    > http://www.qrp4u.de/docs/en/tube_smps/index.htm
    > czy nie ma tu merytorycznych błędów?

    Schemat taki jak w świetlówkach elektronicznych (nie ma uzwojenia wtórnego)
    lub zasilaczach do halogenów. Wygląda na zerżnięty :-)
    Ten element startowy to diak.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-09-19 14:22:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Sunday, September 19, 2010, 3:01:41 PM, you wrote:

    > Mam zamiar popełnić coś podobnego,
    > http://www.qrp4u.de/docs/en/tube_smps/index.htm
    > czy nie ma tu merytorycznych błędów?

    Trzeba być mocno zdesperowanym, żeby robić zasilanie w taki sposób :(
    Nie masz żadnej kontroli nad napięciami po stronie wtórnej. Przy
    starcie jedynie termistor rozruchowy chroni tranzystory przed
    spłonięciem.

    Działać będzie, co jakiś czas wymienisz tranzystory po pierwotnej i
    tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2010-09-19 14:23:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    Sunday, September 19, 2010, 4:18:51 PM, you wrote:

    > Schemat taki jak w świetlówkach elektronicznych (nie ma uzwojenia wtórnego)
    > lub zasilaczach do halogenów. Wygląda na zerżnięty :-)
    > Ten element startowy to diak.

    To _jest_ przerobiony zasilacz do halogenów. Całkiem typowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-09-19 17:34:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    > Mam zamiar popełnić coś podobnego,
    > http://www.qrp4u.de/docs/en/tube_smps/index.htm
    > czy nie ma tu merytorycznych błędów?

    Patrząc na szybko to błędów "merytorycznych" nie ma - są tylko błędy
    koncepcyjne (dowinięcie drugiego uzwojenia pierwotnego nie stanowiło by
    wielkiego problemu a wyeliminowało by dzielnik pojemnościowy jeśli już
    chcemy przetwornicę symetryczną) i niedomówienia które podejrzewam po
    napięciach wyjściowych. Jeśli jest wyjście 6.3V to tak sobie myślę że ma
    to zasilać jakiś układ lampowy - czy aby nie odbiornik na fale
    długie/średnie? Bo jak tak to schody zaczynają się w trakcie realizacji
    - nie sztuka stworzyć schemat przetwornicy formalnie poprawny, nie
    sztuka zrobić przetwornicę według tego schematu tak żeby założoną
    sprawność i poziomy napięć dawała - sztuką jest zrobić ją tak żeby miała
    właściwe nachylenia zboczy i brak rezonansów - czyli żeby nie śmieciła.
    Da się ale wymaga sporo pracy już z układem - jak pleść masę, gdzie
    wtrącić pół oma a gdzie nawlec perełkę, to trzeba eksperymentalnie
    wypróbować. I rada dla wszystkich - czasem super-duper nowoczesne
    oscyloskopy cyfrowe nie są w stanie pokazać tego co na zwykłym analogu
    da się zauważyć - robiąc tego typu układ warto mieć w zanadrzu choćby
    najprostszy oscyloskop w pełni analogowy.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2010-09-19 18:46:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Sunday, September 19, 2010, 7:34:47 PM, you wrote:

> [...]
    > koncepcyjne (dowinięcie drugiego uzwojenia pierwotnego nie stanowiło by
    > wielkiego problemu a wyeliminowało by dzielnik pojemnościowy jeśli już

    Hmmm... Z całym, należnym szacunkiem - mógłbyś to narysować? Bo ja
    jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przerobienie typowego, prostego,
    samodrgającego półmostka na cokolwiek innego poprzez dowinięcie
    uzwojenia. W istnieniu dzielnika pojemnościowego nie widzę nic złego.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-09-19 20:55:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4610304980.20100919162231@pik-net.pl,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nabazgrał:

> [...]
    > spłonięciem.
    >
    > Działać będzie, co jakiś czas wymienisz tranzystory po pierwotnej i

    To sensowniej byłoby zaadaptować zasilacz z drukarki laserowej - tak teraz
    myślę.

    --
    Włodek

  • 8. Data: 2010-09-19 21:09:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Sunday, September 19, 2010, 10:55:26 PM, you wrote:

    > To sensowniej byłoby zaadaptować zasilacz z drukarki laserowej - tak teraz
    > myślę.

    Naprawdę jesteś tak biedny, ze musisz adaptację zasilaczy
    przeznaczonych do czegoś innego przeprowadzać? I tak dobrze, że
    jeszcze nie chcesz przerabiać zasilania kuchenki mikrofalowej na
    zasilacz do Twojego urządzenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-09-21 19:21:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:144330214.20100919230912@pik-net.pl,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nabazgrał:

    > Naprawdę jesteś tak biedny, ze musisz adaptację zasilaczy
    > przeznaczonych do czegoś innego przeprowadzać?

    Moge też kupić całe urządzenie...
    Ale...
    się niczego nie nauczę i sie nie pobawię.

    OK jestem za stary na naukę.

    >I tak dobrze, że
    > jeszcze nie chcesz przerabiać zasilania kuchenki mikrofalowej na
    > zasilacz do Twojego urządzenia.

    Juz najpredzej na pastuch elektryczny, ciekawe czy krowy by przezyły.

    --
    Włodek :/

  • 10. Data: 2010-09-21 20:35:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    > Moge też kupić całe urządzenie...
    > Ale...
    > się niczego nie nauczę i sie nie pobawię.
    > OK jestem za stary na naukę.

    Jassne. Z jednej strony chcesz przerabiać, z drugie chcesz kupować. A
    tak spróbować coś zmontować może?

    > Juz najpredzej na pastuch elektryczny, ciekawe czy krowy by przezyły.

    ;)

    Żebyś Ty wiedział, ile na Elektrodzie było pytań o wykorzystanie
    transformatora z mikrofalówki do wzmacniaczy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl