  • 11. Data: 2016-04-08 10:42:36
    Temat: Re: Idioci, wszędzie idioci!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:7d6199f8-cee6-4fc4-bd51-7d40b5f62196@go
    oglegroups.com...
    >No właśnie tego nie wiadomo, czy lepiej mieć skorupę miękką i pomału
    >płynącą, czy twardą i nie poddającą się.

    Jak bedziemy mieli twarda skorupe z plynnym srodkiem i zaczniemy ten
    srodek wychladzac, to chyba potrafisz sobie wyobrazic, co sie musi
    stac ?

    J.

  • 12. Data: 2016-04-08 10:59:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 10:42:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Jak bedziemy mieli twarda skorupe z plynnym srodkiem i zaczniemy ten
    > srodek wychladzac, to chyba potrafisz sobie wyobrazic, co sie musi
    > stac ?

    No, co? Tymi dziurami, którymi wyciągamy ciepło, zassie się trochę powietrza?

  • 13. Data: 2016-04-08 11:18:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >No, co? Tymi dziurami, którymi wyciągamy ciepło, zassie się trochę
    >powietrza?

    Na to liczysz ?
    To potem twarda skorupa popeka i spadnie ...

    J.

  • 14. Data: 2016-04-08 14:45:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 11:18:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Na to liczysz ?
    > To potem twarda skorupa popeka i spadnie ...

    Nie popęka. To już nie będzie kreda czy granit. To będzie żelazo.

  • 15. Data: 2016-04-09 11:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2016 05:45:11 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie popęka. To już nie będzie kreda czy granit. To będzie żelazo.

    Nawet zelazo potrafi popekac, i to przy znacznie mniejszych odlewach.

    Poza tym zelazo ... to jaka grubosc tej skorupy chcesz uzyskac ?
    Na razie jest cos rzedu 100km i pod spodem magma granitowa/bazaltowa.

    A swoja droga - no wlasnie, jak sie do tej energii dostac ?
    Islandia i pare krajow maja blisko, a u nas - 10km odwiert wystarczy
    czy niezbyt ? Do wydajnej pracy przydaloby choc ze 300 stopni C ...

    J.

  • 16. Data: 2016-04-09 17:18:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 11:26:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nawet zelazo potrafi popekac, i to przy znacznie mniejszych odlewach.

    Wszystko potrafi. Z samolotu czasem widać pękniętą chmurę. Klasyczne pęknięcie, górna
    część chmury ześlizgnięta pod kątem w dół.

    > Poza tym zelazo ... to jaka grubosc tej skorupy chcesz uzyskac ?
    > Na razie jest cos rzedu 100km i pod spodem magma granitowa/bazaltowa.

    Nie bardzo rozumiem gdzie Ty widzisz problem. Myślisz że pod wpływem kurczenia się
    jądra Ziemi oddzieli się ono od skorupy, uformuje kluchę wiszącą w środku, a pomiędzy
    skorupą a jądrem powstanie pustka? W którą to pustkę płaszcz się wkońcu zapadnie?

    > A swoja droga - no wlasnie, jak sie do tej energii dostac ?
    > Islandia i pare krajow maja blisko, a u nas - 10km odwiert wystarczy
    > czy niezbyt ? Do wydajnej pracy przydaloby choc ze 300 stopni C ...

    Kiedyś tam ludzkość nie potrafiła dobrać się do minerałów. To niepotrafienie było tak
    silne że w niektórych kulturach powstał zakaz dłubania w ziemi. Dzisiaj jakoś dajemy
    radę wydobywać ropę z kilku kilometrów pod poziomem morza. Nie potrafisz sobie
    wyobrazić w jakim kierunku pójdzie rozwój technik wiercenia? Obawiasz się nagłego
    porzucenia tej gałęzi techniki na rzecz górnictwa kosmicznego?

    Nie, potrzeba 300C żeby zaprojektować sprawny obieg cieplny. Cykl Kaliny sobie
    obejrzyj. A jest więcej podobnych pomysłów.

  • 17. Data: 2016-04-09 22:23:26
    Od: s...@g...com

    > No właśnie tego nie wiadomo, czy lepiej mieć skorupę miękką i pomału płynącą, czy
    twardą i nie poddającą się.

    troche odbiegne od tematu.
    Zdrzyło mi się przeczytać kiedyś ksiązkę.
    "Krótka historia prawie wszystkiego" Brysona.
    Dwie rzeczy zapmietałem te wszystkie szkielety które są pokazywane w muzeach
    to podróbka. Znaczy sie zawsze pare kości jest orginalnych natomiast reszta to
    odlewy.

    Druga rzecz.
    Jeśli historię całego wszechświata porównanąc do roku. To człowiek istnieje kilka
    godzin a cywilizacja jaką znamy kilka chwil.
    I tak patrząc z tej prespektywy patrząc i słuchając jakie niektórzy mają
    problem to być może homo sapiens jest tylko ślepą uliczką ewolucji.

    I na koniec troche w temacie.
    No i oczywiście temat superwulkanów . I sławny Yellowstone.
    Który budzi sie co 300 tys lat.
    I mniej więcej teraz powinien wypaść kolejna erupcja.
    Aż sprawdziłem w google a tu w 2015 roku Sumatra się budzi:

    http://pogoda.wp.pl/gid,17640147,kat,1035571,title,B
    udzi-sie-superwulkan-Jest-grozniejszy-niz-Yellowston
    e,galeria.html?ticaid=116cde

    Pocieszam sie tylko tym że dla takiego wulkanu 1000 lat w lewo czy w prawo
    to jak mgnienie oka

  • 18. Data: 2016-04-11 10:54:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >kluchę >wiszącą w środku, a pomiędzy skorupą a jądrem powstanie
    >pustka? W którą to pustkę płaszcz się wkońcu zapadnie?

    Poki skorupa ma 100km to nam nie grozi - za slaba.
    Tym niemniej bedzie musiala sie troche skurczyc i popekac - a kazde
    pekniecie to trzesienie.

> [...]
    >zakaz dłubania w ziemi.
    >Dzisiaj jakoś dajemy radę wydobywać ropę z kilku kilometrów pod

    I nadal nie jest bardzo goraca.

    >Nie potrafisz sobie wyobrazić w jakim kierunku pójdzie rozwój technik
    >wiercenia?
    >Obawiasz się nagłego porzucenia tej gałęzi techniki na rzecz
    >górnictwa kosmicznego?

    Pojdzie naprzod, ale koszta tez pojda :-)
    Na razie to ojciec Rydzyk probowal, i chyba mu nie wyszlo.

    >Nie, potrzeba 300C żeby zaprojektować sprawny obieg cieplny. Cykl
    >Kaliny sobie obejrzyj. A jest więcej podobnych pomysłów.

    Podstawowe prawa termodynamiki znam.
    Zaden wynalazca tu nic nie pomoze.

    (no chyba, ze jednak pomoze, Nobla dostanie, sam mu pomoge pomnik
    postawic).

    J.

  • 19. Data: 2016-04-11 14:05:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 kwietnia 2016 10:54:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Poki skorupa ma 100km to nam nie grozi - za slaba.
    > Tym niemniej bedzie musiala sie troche skurczyc i popekac - a kazde
    > pekniecie to trzesienie.

    Jak narazie to trzęsienia są głównie powodowane tym że płyty tektoniczne pływają po
    powierzchni dość swobodnie i zawsze gdzieś na brzegu jedna zahacza o drugą. 5
    miliardów lat i nawet ta skorupa nie zamarzła na tyle żeby to przestało pływać. A to
    juz połowa, za następne 5 miliardów lat Słońce wszystko spali i będzie koniec zabwy.
    Tak łatwo nie będzie tego wystudzić w tym czasie, chociaż pazerność ludzkości nie zna
    granic...

    > I nadal nie jest bardzo goraca. Jest. Kwestia skali.

    > Pojdzie naprzod, ale koszta tez pojda :-)
    > Na razie to ojciec Rydzyk probowal, i chyba mu nie wyszlo.

    Zakrzyczeli go. Zresztą, to znowu kwestia jakie miał zamiary. Może i wyszło, pytanie
    tylko co miało wyjść.

    > Podstawowe prawa termodynamiki znam.
    > Zaden wynalazca tu nic nie pomoze.
    >
    > (no chyba, ze jednak pomoze, Nobla dostanie, sam mu pomoge pomnik
    > postawic).

    Za to Nobla nie dają. Zresztą ten Kalina zarobił na swoich patentach więcej niż
    komitet noblowski daje. Pomniki mu niepotrzebne. Może i lepiej że taki Echogen
    zadzwonił do niego niż do Ciebie :-)

  • 20. Data: 2016-04-11 14:47:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Jak narazie to trzęsienia są głównie powodowane tym że płyty
    >tektoniczne pływają po powierzchni dość swobodnie i zawsze gdzieś na
    >brzegu jedna zahacza o drugą.

    Dyskusja zeszla na jednolita twarda skorupe ...

> [...]
    > będzie koniec zabwy.
    > Tak łatwo nie będzie tego wystudzić w tym czasie, chociaż pazerność

    Na razie, to strumien ciepla jest taki, ze pozwala ziemniakom w kopcu
    zime przetrwac, a piwnica nie zamarza.
    A my chcemy z tego jakies wielkie elektrownie zasilac.
    Co prawda rachunki mowia, ze na 100mld lat by starczylo ..

    >Zakrzyczeli go. Zresztą, to znowu kwestia jakie miał zamiary. Może i
    >wyszło, pytanie tylko co miało wyjść.

    Ostatnie informacje ktore padly, to dowiercil sie, ale cos malo tego
    ciepla.
    O masz:
    http://niepoprawni.pl/blog/satyr/co-z-torunska-geote
    rmia-czy-poszla-w-zapomnienie

    3850m glebokosci i ledwie 60 stopni.
    Do ogrzewania domku moze sie nada, do elektrowni nie..

    >Za to Nobla nie dają.

    Jakby obalil druga zasade termodynamiki, to by dali.

    >Zresztą ten Kalina zarobił na swoich patentach więcej niż komitet
    >noblowski daje.
    >Pomniki mu niepotrzebne. Może i lepiej że taki Echogen zadzwonił do
    >niego niż do Ciebie :-)

    Jesli dobrze widze, to Echogen jak na razie robi jeden silnik
    http://www.echogen.com/our-solution/product-series/e
    ps100/

    ktory chetnie pracuje na 500 C

    A im mniejsza temperatura, tym nizsza sprawnosc i w efekcie tym wiecej
    ciepla trzeba ze zrodla wypuszczac w otoczenie, ryzykujac i
    wychlodzenie podziemii i zmiany klimatyczne na powierzchni.

    J.