  • 1. Data: 2013-12-11 19:11:15
    Temat: Ile prądu pobiera wyłącznik różnicowoprądowy?
    Od: Maks <b...@b...ble>

    Zastanawiam się czy wyłącznik różnicowoprądowy pobiera prąd z instalacji?
    Nigdy takowego nie rozbebeszałem, a jestem sobie w stanie wyobrazić iż
    jest tam jakiś aktywny układ który ciągle pobiera prąd.

    Maks

  • 2. Data: 2013-12-11 19:14:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maks,

    > Zastanawiam się czy wyłącznik różnicowoprądowy pobiera prąd z instalacji?
    > Nigdy takowego nie rozbebeszałem, a jestem sobie w stanie wyobrazić iż
    > jest tam jakiś aktywny układ który ciągle pobiera prąd.

    Masz strasznie słabą wyobraźnię. To najzwyklejszy w świecie
    skompensowany przekładnik prądowy z elektromagnesem zwalniającym
    sprężynowy rozłącznik.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-12-11 19:22:11
    Od: Maks <b...@b...ble>

    > Masz strasznie słabą wyobraźnię. To najzwyklejszy w świecie
    > skompensowany przekładnik prądowy z elektromagnesem zwalniającym
    > sprężynowy rozłącznik.

    Dziękuję.

    Maks

  • 4. Data: 2013-12-11 19:30:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Maks,

    >Masz strasznie słabą wyobraźnię. To najzwyklejszy w świecie
    >skompensowany przekładnik prądowy z elektromagnesem zwalniającym
    >sprężynowy rozłącznik.

    30mA. Bardzo czuly musi byc ten elektromagnes.
    Zacheca do zrobienia ukladu wzmacniajacego, a ten juz prad pobiera.

    Moglby miec pomocniczy przekaznik, np kontaktronowy, ale i tak czulosc
    podejrzana.
    A nawet jesli pradu wprosc nie pobiera, to na tym przekladniku pod
    obciazeniem jakis spadek napiecia jest.

    Co prawda macam roznicowke ... zimna. Nawet 0.5W sie tam nie wydziela.

    Musi ten wzmacniacz bardzo malo pobiera.

    J.

  • 5. Data: 2013-12-11 19:41:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > 30mA. Bardzo czuly musi byc ten elektromagnes.
    > Zacheca do zrobienia ukladu wzmacniajacego, a ten juz prad pobiera.

    Wyobraź sobie taki, który nie pobiera bez napięcia na wejściu.
    Napięcie na wyjściu skompensowanego przekładnika prądowego pojawi się
    dopiero, gdy przestanie się kompensować czyli w sytuacji, która ma być
    wykryta jako awaria.
    Myślę, że jako wzmacniacz dla elektromagnesu może posłużyć triak z
    czułą bramką.

    > Moglby miec pomocniczy przekaznik, np kontaktronowy, ale i tak
    > czulosc podejrzana. A nawet jesli pradu wprosc nie pobiera, to na
    > tym przekladniku pod obciazeniem jakis spadek napiecia jest.

    Niemierzalny.

    > Co prawda macam roznicowke ... zimna. Nawet 0.5W sie tam nie wydziela.
    > Musi ten wzmacniacz bardzo malo pobiera.

    O ile jest wzmacniacz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-12-11 19:44:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2013 19:11:15 +0100, Maks napisał(a):

    > Zastanawiam się czy wyłącznik różnicowoprądowy pobiera prąd z instalacji?

    Prądu to on nie pobiera, choć pobiera nieco mocy.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2013-12-11 20:12:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wyobraź sobie taki, który nie pobiera bez napięcia na wejściu.

    Cos tam zawsze plynie, choc faktycznie moglyby byc pikoampery.

    >Myślę, że jako wzmacniacz dla elektromagnesu może posłużyć triak z
    >czułą bramką.

    Jest to jakis pomysl. Moze nawet calkiem dobry.

    >Niemierzalny.

    Kontaktron zalaczany 30mA musi miec jednak sporo zwojow.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Residual-current_device
    Tu widac ze zwojow nie ma, i tylko jeden tranzystor ?

    J.

  • 8. Data: 2013-12-11 21:09:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Cos tam zawsze plynie, choc faktycznie moglyby byc pikoampery.

    Jeśli nie ma różnicy prądów (nomen omen) to nie ma prądu po wtórnej.

    > Jest to jakis pomysl. Moze nawet calkiem dobry.

    Tak jakoś przyszedł mi do głowy.

    > Kontaktron zalaczany 30mA musi miec jednak sporo zwojow.

    Ale chyba tam nie ma kontaktrona.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Residual-current_device
    > Tu widac ze zwojow nie ma, i tylko jeden tranzystor ?

    Albo właśnie triak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-12-11 22:09:47
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Nie ma układu wzmaciającego.
    Jest tylko taki przekaźnik (dokładniej tak jak Roman napisał: rozłącznik
    spręzynowy)
    Przekaźnik ten działa tylko w jedną stronę. Powrót trzeba zrobić ręcznie.
    Jest tak czuły, że jest ekranowany. Omomierzem (2xR6 ~10mA) daje się go
    wyzwolić
    Mam gdzieś takowy, jakby co to mogę wrzucić zdjęcie.

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2013-12-11 22:20:16
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 11.12.2013 22:09, Desoft wrote:

> [...]
    > wyzwolić
    > Mam gdzieś takowy, jakby co to mogę wrzucić zdjęcie.

    Pełno tego w góglah, wystarczy wklepać RCD. A tu filmik nawet:
    http://www.youtube.com/watch?v=ECz503tna6s

    Jakub Rakus