  • 1. Data: 2010-02-11 12:14:01
    Temat: autocad 3D
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Jak to jest obecnie z mozliwosciami projektowania 3D w Autocadzie ?

    Znalem go dosc dobrze wieki temu, wtedy mial bardzo ograniczone.

    Widzialem pobieznie jakas w miare biezaca wersje ze dwa lata temu - na
    pierwszy rzut oka niewiele sie zmienilo. Wiele narzedzi nadal dzialalo
    w 2d.

    Jakbym chcial umiescic np walek skosnie w przestrzeniu - da sie ?

    Albo zaprojektowac np trojwalkowa skrzynie biegow, gdzie walki sa
    rownolegle, ale nie w jednej plaszczyznie ?
    Jest to proste, czy nagle mnoza sie klopoty ?
    I da sie potem zobaczyc czy nie zawadza cos co nie powinno?
    Rysunki w odpowiednich rzutach czy przekrojach automatycznie powstana?
    Rysunki poszczegolnych czesci i zwymiarowac je potem ?
    Czy w odwrotna strone - da sie przeniesc obiekty z rysunkow
    szczegolowych do zlozeniowki ?

    Ewentualnie - jakie inne programy maja takie mozliwosci ?

    J.

  • 2. Data: 2010-02-11 13:14:16
    Temat: Re: autocad 3D
    Od: giemini <j...@g...com>

    On Feb 11, 1:14 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > szczegolowych do zlozeniowki ?
    >
    > Ewentualnie - jakie inne programy maja takie mozliwosci ?

    Ostatnio się bawiłem właśnie AutoCad'em 3D wersja 2010. W porównaniu z
    poprzednimi (widziałem 2000 i 2004) jest bez porównania. Zdecydowanie
    wygodniejsze, nie ma co porównywać. Wszystko to co opisałeś da się
    bardzo prostu zrobić. Rysunek można swobodnie obracać, wymiarować.
    Poszczególne części można tworzyć na różnych warstwach i wyłączać co
    niepotrzebne.

  • 3. Data: 2010-03-26 08:41:03
    Od: Maciej Urbanowicz <m...@g...com>

    On 2010-02-11 13:14, J.F. wrote:

    > Jak to jest obecnie z mozliwosciami projektowania 3D w Autocadzie ?
    > (...)
    > Ewentualnie - jakie inne programy maja takie mozliwosci ?

    Ja nie jestem zwolennikiem AutoCada. Zwykle projektuje w takich
    programach jak: NX, CATIA, SolidWorks.

    Szybko, dokładnie i do tego z wieloma ułatwieniami. Do tego całkiem
    dobre możliwości parametryzacji elementów (także zależne od innych
    elementów w złożeniu).

    Pozdrawiam,
    --
    Maciej Urbanowicz
    Prezes Studenckiego Koła Astronautycznego