  • 11. Data: 2018-01-30 14:21:48
    Temat: Re: Ilość powietrza a ciśnienie
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ja kiedyś to sprawdzałem. Napełniałem 60 l worek do śmieci. :-)

    W sumie też opcja... byle worek faktycznie miał 60 litrów :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 12. Data: 2018-01-30 14:25:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 14:21:50 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > W sumie też opcja... byle worek faktycznie miał 60 litrów :)

    Żeby to sprawdzić, potrzebna jest np. sprężarka o znanej wydajności i stoper :P

    L.

  • 13. Data: 2018-01-30 21:17:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Żeby to sprawdzić, potrzebna jest np. sprężarka o znanej
    > wydajności i stoper :P

    A potem, wiedząc, że dysponujemy dobrze skalibrowanym workiem na
    śmieci i mając spężarkę o znanej wydajności, można tym zestawem
    regulowac zegarki.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-02-13 13:34:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Zakładam, że tak właśnie jest, ale fizykę miałem dawno, a chcę oszacować
    > wydajność swojego kompresora (lodówkowca), żeby porównać z dostępnymi
    > gotowymi.

    Jeśli kogoś to interesuje -- mały kompresorek lodówkowy, którego mocy nie
    znam (wrzucony tymczasowo, chcę wrzucić tam coś większego, chociaż z
    drugiej strony rzadko korzystam z tej instalacji), i butla 34 litry.
    Objętość instalacji pominąłem, choć dla porządku wypadałoby dodać (ok. 2
    metry alupex 16mm, wychodzi mi 0.226 litra).

    Podane czasy to najpierw czasy absolutne (od 0), a potem dla 1 bara
    różnicy (czyli np. dla 5 bar jest 10:46 od 0 bar, i 2:18 od 4 bar).

    === Napełnianie ===

    Do 1 bar: 1:51 (1:51), 18.4 l/min
    Do 2 bar: 3:50 (1:58), 17.7 l/min
    Do 3 bar: 6:04 (2:14), 16.8 l/min
    Do 4 bar: 8:27 (2:22), 16.1 l/min
    Do 5 bar: 10:46 (2:18), 15.8 l/min
    Do 6 bar: 13:18 (2:32), 15.3 l/min
    Do 7 bar: 16:03 (2:45), 14.8 l/min
    Do 8 bar: 19:09 (3:05), 14.2 l/min

    Oszacowałem też przepływ przy dmuchaniu pistoletem, zaczynając z 8 bar.

    === Dmuchanie ===

    Do 7 bar: 6.88s (6.88s), 296.5 l/min
    Do 6 bar: 15.60s (8.72s), 261.5 l/min
    Do 5 bar: 28.22s (12.62s), 216.9 l/min