eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2019-06-18 22:07:02
    Temat: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: Tomek <t...@b...com>

    Witam serdecznie,

    Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć
    samochód do komputera i:
    - odczytać oraz skasować kody usterek
    - odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z
    wszystkich czujników, itd)
    - rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było
    przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu

    Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?

    Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
    Skrzynia biegów: manualna M56
    Moc: 116 KM / 85 kW

    Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę
    odczytać jedynie obroty silnika...

    Pozdrawiam,
    Tomek


  • 2. Data: 2019-06-18 23:48:20
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 22:07, Tomek pisze:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć
    samochód do komputera i:
    > - odczytać oraz skasować kody usterek
    > - odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z
    wszystkich czujników, itd)
    > - rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było
    przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu
    >
    > Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?
    >
    > Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    > Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
    > Skrzynia biegów: manualna M56
    > Moc: 116 KM / 85 kW
    >
    > Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę
    odczytać jedynie obroty silnika...
    >
    Zainstaluj Torque (na telefon). Tam odczytasz więcej. Ponadto, część
    kodów skasujesz ale SRC np. nie.
    Na Allegro są dostępne interfejsy. Zależy ile chcesz wydać i czy
    rzeczywiście jest Ci to potrzebne.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    SIŁA POLSKIEJ GOSPODARKI BUDZI ZAZDROŚĆ


  • 3. Data: 2019-06-19 09:18:58
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 18 Jun 2019 13:07:02 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

    > Witam serdecznie,
    >
    > Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć
    samochód do komputera i:
    > - odczytać oraz skasować kody usterek
    > - odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z
    wszystkich czujników, itd)
    > - rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było
    przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu
    >
    > Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?
    >
    > Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    > Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
    > Skrzynia biegów: manualna M56
    > Moc: 116 KM / 85 kW
    >
    > Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę
    odczytać jedynie obroty silnika...
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    A ten ELM327 to oryginał
    czy podróba na PIC16Fxxx?


  • 4. Data: 2019-06-19 11:38:33
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: Tomek <t...@b...com>

    > A ten ELM327 to oryginał
    > czy podróba na PIC16Fxxx?

    Oryginał - dokładnie ten: https://www.elexpress.pl/product-eng-411-Vgate-iCar3
    -Elm327-Bluetooth-4-0-OBD2-Diagnostic-Code-Reader-Sc
    anner-For-Android-ID23.html

    Czyli obsługuje:

    1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
    2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
    3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
    4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
    5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)
    6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
    7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
    8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
    9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
    A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
    B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
    C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)


    Zastanawiam się, czy nie kupić interfejsu z serii VXDIAG VCX NANO do Volvo. Mam
    obecnie VXDIAG VCX NANO w wersji do Toyoty (np. dostępnyt tu:
    https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-toyota-tis
    -techstream-wifi-7810140135) i pięknie działa z Toyota Techstream - podłącza się pod
    wszystkie podzespoły pojazdu, umożliwia podgląd i kasowanie kodów błędów, wszystkich
    parametrów pracy podzespołów w czasie pracy, logowanie parametrów w celu późniejszej
    analizy w domu, itd.

    Znalazłem podobny iterfejs z tej serii do Volvo:
    https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-vida-dice-
    tester-volvo-8213177966

    I o wiele tańszy identyczny na Aliexpress (183 zł + darmowa wysyłka):
    https://tinyurl.com/yxj5bhg5

    Może ten da radę temu Volvo?


  • 5. Data: 2019-06-19 12:46:46
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 19 Jun 2019 02:38:33 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

    >> A ten ELM327 to oryginał
    >> czy podróba na PIC16Fxxx?
    >
    > Oryginał - dokładnie ten: https://www.elexpress.pl/product-eng-411-Vgate-iCar3
    -Elm327-Bluetooth-4-0-OBD2-Diagnostic-Code-Reader-Sc
    anner-For-Android-ID23.html
    >
    > Czyli obsługuje:
    >
    > 1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
    > 2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
    > 3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
    > 4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
    > 5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)
    > 6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
    > 7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
    > 8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
    > 9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
    > A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
    > B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
    > C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)
    >
    >
    > Zastanawiam się, czy nie kupić interfejsu z serii VXDIAG VCX NANO do Volvo. Mam
    obecnie VXDIAG VCX NANO w wersji do Toyoty (np. dostępnyt tu:
    https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-toyota-tis
    -techstream-wifi-7810140135) i pięknie działa z Toyota Techstream - podłącza się pod
    wszystkie podzespoły pojazdu, umożliwia podgląd i kasowanie kodów błędów, wszystkich
    parametrów pracy podzespołów w czasie pracy, logowanie parametrów w celu późniejszej
    analizy w domu, itd.
    >
    > Znalazłem podobny iterfejs z tej serii do Volvo:
    https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-vida-dice-
    tester-volvo-8213177966
    >
    > I o wiele tańszy identyczny na Aliexpress (183 zł + darmowa wysyłka):
    https://tinyurl.com/yxj5bhg5
    >
    > Może ten da radę temu Volvo?

    Oryginał?
    A rozbierałeś go?
    Ile kosztował?

    Z ELM'ów to opłacało się, jeszcze jakieś 3-4 lata temu, nabywać coś co
    miało w nazwie "chipsetu" cztery jedynki.

    Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym
    "Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami".
    Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik
    do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu".
    Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata.

    Skoro to Volvo... to 2004 r.
    to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część
    komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie.

    Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek"
    zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft"
    na wyraźne polecenie odgórne prezesa.
    Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło.
    W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda".

    Zatem najlepiej kupić coś dedykowanego z uwagi na "początki" CAN.

    Oby nie było tak jak u "krecików".
    Swego czasu "kreciki" produkowały całkiem dobry silnik 1,4 do VW.
    No i "polówki" z tym silnikiem miały gniazdo DLP zwane potocznie OBD.
    Miały no bo "Unia" tego wymagała ale to, że "komunikacja" koło OBD to tam
    "nawet nie leżała" to ... . No.







  • 6. Data: 2019-06-19 14:29:45
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 18.06.2019 o 22:07, Tomek pisze:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć
    samochód do komputera i:
    > - odczytać oraz skasować kody usterek
    > - odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z
    wszystkich czujników, itd)
    > - rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było
    przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu
    >
    > Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?
    >
    > Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    > Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
    > Skrzynia biegów: manualna M56
    > Moc: 116 KM / 85 kW
    >
    > Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę
    odczytać jedynie obroty silnika...
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek
    >

    tylko vida.


  • 7. Data: 2019-06-19 21:39:30
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2019 o 12:46, dantes pisze:

    > Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym
    > "Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami".
    > Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik
    > do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu".
    > Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata.
    >
    > Skoro to Volvo... to 2004 r.
    > to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część
    > komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie.
    >
    > Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek"
    > zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft"
    > na wyraźne polecenie odgórne prezesa.
    > Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło.
    > W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda".

    Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia,
    temperatury, korekty, czasy wtrysków itp. Ja w swoim s60 z 2006 i
    napchanej CANem słyszę to na torque darmowej wersji,


    Żeby psłuchać na poważnie reszty potrzeba vidy - raczej się mało opłaca
    - nawet chińskie podróbki kosztują z 500PLN.

    Shrek


  • 8. Data: 2019-06-20 07:57:39
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 19 Jun 2019 21:39:30 +0200, Shrek napisał(a):

    > W dniu 19.06.2019 o 12:46, dantes pisze:
    >
    >> Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym
    >> "Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami".
    >> Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik
    >> do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu".
    >> Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata.
    >>
    >> Skoro to Volvo... to 2004 r.
    >> to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część
    >> komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie.
    >>
    >> Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek"
    >> zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft"
    >> na wyraźne polecenie odgórne prezesa.
    >> Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło.
    >> W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda".
    >
    > Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia,
    > temperatury, korekty, czasy wtrysków itp.

    Tak. ELM ogarnie te podstawowe dwadzieścia pare PID-ów spokojnie, pod
    warunkiem, że to oryginał a nie podróbka na PIC 16F8xxx.
    Darmowego softu jest od zajebania, począwszy od PalmOS, PP2003-2006, Nokie
    ze swoim Maemo MeeGo itp itd. A to co jest na Androida (software) to
    "odgrzewane kotlety". Nic nowego. Wszystko już było 15 lat temu i więcej.

    > Ja w swoim s60 z 2006 i
    > napchanej CANem słyszę to na torque darmowej wersji,
    >
    >
    > Żeby psłuchać na poważnie reszty potrzeba vidy - raczej się mało opłaca
    > - nawet chińskie podróbki kosztują z 500PLN.
    >
    > Shrek
    To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa:
    - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... .
    a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli autor postu chce bo lubi
    sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek.




  • 9. Data: 2019-06-20 08:22:52
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: p...@g...com

    --To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa: - Panie... to... trzeba pod K
    O M P U T E R... podpinać... . a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli autor
    postu chce bo lubi sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest
    wydatek.

    szuka sie Mietka ktory obsluguje Volvo i ma interfejs a ASO 15-letnie auto juz nie
    oglada wiec kwota raczej nieadekwatna ...


  • 10. Data: 2019-06-20 08:47:44
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 19 Jun 2019 23:22:52 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > --To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa:
    > - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... . a takie
    > podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli autor postu chce bo lubi
    > sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie
    > jest wydatek.
    >
    > szuka sie Mietka ktory obsluguje Volvo i ma interfejs
    > a ASO 15-letnie auto juz nie oglada wiec kwota raczej nieadekwatna ...

    A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła
    za "podpięcie... panie... pod K O M P U T E R"?
    Ile... 200... 300?

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: