  • 21. Data: 2020-05-31 17:19:30
    Temat: Re: IoT Core google Cloud...
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Kłaniają się.
    > W USA troszkę inaczej nazywają duże liczebniki, jakbyś o tym wiedział
    > mógłbyś napisać. A tak napisałeś nie wiem ale się dopierdole.
    > Brawo Ty.

    Przepraszam. "Znowu w życiu mi nie wyszło...".

  • 22. Data: 2020-05-31 17:32:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Mój klient przyjdzie do mnie z tym problemem a nie do Google i to ja
    > dostanę zjeby bo mój klient mnie zna.

    Jeśli i tak przyjdzie do Ciebie, to wychodzi na to samo. Tzn. wyciek u
    Google nie będzie groźniejszy. Natomiast będzie mniej prawdopodobny.

    > A wg obecnie panującej zasadzie w korporacji typu Google nie ma kogo i jak
    > za takie coś zjebać.

    Zależy ile płacisz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2020-05-31 19:52:38
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Marek wrote on 31.05.2020 15:49:

    > Ależ moje pytanie to właśnie o to, skoro obaj się zgadzamy, że nie ma
    > sensu robić szpagat bo wystarczy wybrać taki mcu co ma ciut więcej
    > tego i owego i z reguły wybieramy jakiś 32bitowiec (bo jednak
    > zgrabniej radzi sobie tlsem niż 8bitowiec) to po co inni tworzą
    > wyścigowe furmanki?

    Chyba nobla z ekonomi nie dostanę jak powiem, że dlatego że mają na nie
    klientów?
    Widać tendencję spadkową, ale nadal jest to kawał tortu:
    https://static.seekingalpha.com/uploads/2020/3/26/70
    08-1585280111908892_origin.png

  • 24. Data: 2020-06-01 10:36:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2020 16:42:42 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > To po cholerę mamy 2^16 portów?

    Jedna usługa na host miałby wg Ciebie być wystarczająca dla
    wszystkich?

    > Weź mi zrób, żeby kilka systemów różnych producentów chodziło na
    > jednym
    > IP na porcie 80. Trochę gimnastyki będzie nieprawdaż?

    Nie widzę żadnych problemów z tym, nie ma w PL takiego operatora,
    który dla stałego IP blokował dostęp do innych portów niż 80, więc?
    Wspomniany problematyczny "dostęp z zagranicy" właśnie rozwiązuje
    chmura wiodącego dostawcy jak np. Google. W cywilizowanym świecie nie
    ma providera blokującego dostęp do Google.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-06-01 10:37:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2020 19:52:38 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Chyba nobla z ekonomi nie dostanę jak powiem, że dlatego że mają na
    > nie
    > klientów?
    > Widać tendencję spadkową, ale nadal jest to kawał tortu:

    A ja byłem ciekaw argumentów poza ekonomią....

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-06-01 19:12:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 01.06.2020 10:36, Marek wrote:

    > Jedna usługa na host miałby wg Ciebie być wystarczająca dla wszystkich?

    Wg mnie?!
    To chyba admin, który blokuje tak myśli.

    > Nie widzę żadnych problemów z tym, nie ma w PL takiego operatora, który
    > dla stałego IP blokował dostęp do innych portów niż 80, więc?

    Albo ja nie znam polskiego albo...
    Nie dostęp do portów blokuje tylko połączenia do.
    I najczęściej nie operator (choć zdarza się) tylko lokalny admin.
    Wydawało mi się, że już to zrozumiałeś parę postów wcześniej.

    > Wspomniany problematyczny "dostęp z zagranicy" właśnie rozwiązuje chmura
    > wiodącego dostawcy jak np. Google. W cywilizowanym świecie nie ma
    > providera blokującego dostęp do Google.

    Toż pisałem o tym na samym początku:
    "Żeby nie było takich sytuacji, trzeba być dużym dostawcą usług, z
    którym liczy się każdy dostawca internetu."

  • 27. Data: 2020-06-04 21:03:03
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-06-01 10:37, Marek wrote:

    > A ja byłem ciekaw argumentów poza ekonomią....

    Istotnie pogorszona niezawodność. Zarządzanie lokalną żarówką w Pcimiu
    przez serwer w Nevadzie jest bardziej zawodne. Wydaje się też
    absurdalne. Nie lubię. Nie używam. Wolę wyrzeźbić własne.

  • 28. Data: 2020-06-04 21:39:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Pcimol <...@...com> napisał(a):
    > Istotnie pogorszona niezawodność. Zarządzanie lokalną żarówką w Pcimiu
    > przez serwer w Nevadzie jest bardziej zawodne. Wydaje się też absurdalne.
    > Nie lubię. Nie używam. Wolę wyrzeźbić własne.

    I ten serwer w Newadzie szybciej padnie od serwera w Radomiu?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2020-06-05 07:35:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-04 o 21:39, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > I ten serwer w Newadzie szybciej padnie od serwera w Radomiu?

    Tylko pomiędzy tą żarówką w Pcimiu, a serwerem w Newadzie jest zbyt
    wiele ogniw pośrednich, które mogą ulec uszkodzeniu.

    Gdybyś próbował korzystać z takich rozwiązań to wiedziałbyś jak zawodne
    są takie rozwiązania. Poza tym skąd masz pewność, że właściciel tego
    serwera nie sprzedaje Twoich danych. Ba... ja nawet jestem tego pewien,
    że sprzedaje. Nie wiem tylko komu.

  • 30. Data: 2020-06-05 07:37:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-31 o 11:51, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Wybierasz takiego, którego padnięcie jest mniej prawdopodobne niż
    > padnięcie Twojej firmy.

    W jaki sposób typujesz dostawców?