  • 11. Data: 2020-05-30 23:11:17
    Temat: Re: IoT Core google Cloud...
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-05-30 o 22:42, stary grzyb pisze:

    > Skąd się wzięły, skoro jest nas tylko 7,6 miliarda?

    Ludzie dbający o ukrywanie tożsamości występują u nich
    jako wiele niezidentyfikowanych osób.

    > A może kłaniają się problemy ze znajomością języka angielskiego?

    Kłaniają się.
    W USA troszkę inaczej nazywają duże liczebniki, jakbyś o tym wiedział
    mógłbyś napisać. A tak napisałeś nie wiem ale się dopierdole.
    Brawo Ty.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2020-05-31 10:10:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 May 2020 19:24:07 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > * - Mówimy o połączeniu z zewnątrz do swojej sieci IoT.

    Jeśli korzysta się z chmury to nie ma takiej potrzeby. To urządzenia
    mają się łączyć z chmurą a nie chmura z nimi, klient z nimi przez
    chmurę.

    > ** - tam gzie akurat jesteśmy i chcemy się stamtąd łączyć.

    Który provider blokuje wyjście na port 80 lub 443?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-05-31 10:16:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 May 2020 21:07:06 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Dzisiaj naprawdę nie ma co się spuszczać na kilkoma kB flasha czy
    > RAMu.

    No to mi wytłumacz czemu Microchip sie spuszcza i do prymitywnych 8
    bitowych mcu (np. 16F) dokłada się USB i inne wynalazki skoro są
    pożądane 32 bitowe mcu? O wyścigu furmanek typu procesor Warszawa nie
    wspominając....

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-05-31 11:51:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > No właśnie a co jak dostawca padanie?

    Wybierasz takiego, którego padnięcie jest mniej prawdopodobne niż padnięcie
    Twojej firmy.

    > Jak dane wypłyną?

    Wydaje mi się, że jak wypłyną dostawcy, to jest mniejszy problem niż gdyby
    wypłynęły Twojej firmie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2020-05-31 12:10:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Marek wrote on 31.05.2020 10:16:

    > No to mi wytłumacz czemu Microchip sie spuszcza i do prymitywnych 8
    > bitowych mcu (np. 16F) dokłada się USB i inne wynalazki skoro są
    > pożądane 32 bitowe mcu?

    Ja napisałem o flashu i ramie potrzebnym do dodania TLS do już
    wrzuconego stosu TCP/IP, a ty mnie pytasz o jakieś USB w uC Microchipa.
    Kawa ci się skończyła?

  • 16. Data: 2020-05-31 13:01:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.05.2020 10:10, Marek wrote:

    > Jeśli korzysta się z chmury to nie ma takiej potrzeby. To urządzenia
    > mają się łączyć z chmurą a nie chmura z nimi,  klient z nimi przez chmurę.

    Mi tego nie musisz tłumaczyć.

    > Który provider blokuje wyjście na port 80 lub 443?

    Tłumaczyłem przecież, że niektórzy korzystają z białej listy.
    Nie połączysz się z żadnym IP jeżeli nie ma go (albo domeny) na białej
    liście .
    Czy ja niewyraźnie piszę?
    Albo blokują całą klasę: miał ataki z Neostrady to ciach - ban na całą
    klasę i po problemie.

    ---
    Mam klienta - kamerki, domofony, bramy, światełka na ogrodzie i takie
    tam. Jeździ po całej Europie. Ze Szwajcarii mu nic nie działa. Z Niemiec
    działa część zabawek przez LTE, od lokalnego "dziadka" na wifi nie
    działa nic.
    Masz na to jakąś radę po za podłączeniem się do wielkiej chmury?

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2020-05-31 15:44:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2020 13:01:30 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Tłumaczyłem przecież, że niektórzy korzystają z białej listy.
    > Nie połączysz się z żadnym IP jeżeli nie ma go (albo domeny) na
    > białej
    > liście .

    Takie działania są niedopuszczalne. Jeśli jakiś provider tak robi
    należy go zmienić (pomijam kwestię "blokowania" stron przez rządy).

> [...]
    > Niemiec
    > działa część zabawek przez LTE, od lokalnego "dziadka" na wifi nie

    Bo pewnie używacie zabawek, które wymagają dostępu przez "chinską
    chmurę" a to jest cięte w Europie z wielu powodów.Też jeżdżę po
    świecie i jeszcze się nie spotkałem z sytuacją, że nie mogę się
    połączyć ze swoim IP na port 80/443 (inne owszem czasami są
    blokowane), uwaga - nawet z Chin.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-05-31 15:49:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2020 12:10:49 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Ja napisałem o flashu i ramie potrzebnym do dodania TLS do już
    > wrzuconego stosu TCP/IP, a ty mnie pytasz o jakieś USB w uC
    > Microchipa.
    > Kawa ci się skończyła?

    Ależ moje pytanie to właśnie o to, skoro obaj się zgadzamy, że nie ma
    sensu robić szpagat bo wystarczy wybrać taki mcu co ma ciut więcej
    tego i owego i z reguły wybieramy jakiś 32bitowiec (bo jednak
    zgrabniej radzi sobie tlsem niż 8bitowiec) to po co inni tworzą
    wyścigowe furmanki?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-05-31 15:52:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2020 11:51:50 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Wydaje mi się, że jak wypłyną dostawcy, to jest mniejszy problem
    > niż gdyby
    > wypłynęły Twojej firmie.

    Mój klient przyjdzie do mnie z tym problemem a nie do Google i to ja
    dostanę zjeby bo mój klient mnie zna. A wg obecnie panującej zasadzie
    w korporacji typu Google nie ma kogo i jak za takie coś zjebać.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-05-31 16:42:42
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.05.2020 15:44, Marek wrote:

    > Takie działania są niedopuszczalne. Jeśli jakiś provider tak robi należy
    > go zmienić (pomijam kwestię "blokowania" stron przez rządy).

    Powiedz Niemcowi, do którego przyjeżdżasz zarobić, że ma zmienić
    operatora albo admina, bo coś ci tam nie chodzi.

    > Bo pewnie używacie zabawek, które wymagają dostępu przez "chinską
    > chmurę" a to jest cięte w Europie z  wielu powodów.

    "Takie działanie są niedopuszczalne"
    Nie, nie z chińskiej, bo z chińską były problemy nawet w PL.

    > Też jeżdżę po świecie
    > i jeszcze się nie spotkałem z sytuacją, że nie mogę się połączyć ze
    > swoim IP na port 80/443

    Bo masz szczęście.

    (inne owszem czasami są blokowane), uwaga -
    > nawet z Chin.

    To po cholerę mamy 2^16 portów?
    Weź mi zrób, żeby kilka systemów różnych producentów chodziło na jednym
    IP na porcie 80. Trochę gimnastyki będzie nieprawdaż?

    --
    Mirek.