  • 1. Data: 2009-05-04 07:33:27
    Temat: Jak długo trwa sesja GPRS?
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Witam,
    użyłem programu nawigacyjnego amAze i podczas jednej krótkiej trasy w
    mieście (13 km, 28 min.) aż 9-krotnie włączała/wyłączała się sesja
    gprs pociągając horrendalną, łączną ilość danych 2,7MB. Billing tutaj:
    http://strony.aster.pl/janeo/gps%20Plus.jpg
    Mam pakiet gprs i nie dotknęło mnie to, ale gdybym miał dłuższe trasy
    to w kilka dni pakiet byłby wyczerpany. Bardzo mnie to zdziwiło, że
    program który utrzymuje łączność z serwerem (permanentne ściąganie
    mapek, danych o trasie itd.) w czasie 1 trasy potrzebuje tyle
    połączeń, a nie działa w ramach 1 sesji.
    Powstało pytanie czy te przerywania nie były z winy Plusa - zapytałem
    i dostałem odpowiedź:
    "Uprzejmie Panu wyjaśniam, że opisany problem wynika ze specyfiki
    pakietowej transmisji danych GPRS. Każda sesja odbywa się w przypadku
    wysyłania lub odbierania danych. W trakcie bezczynności (braku
    przesyłu danych) transmisja nie odbywa się."

    Czy to prawda, czy coś tu kręcą?
    Jeśli tak, czy istnieje programik który chodząc w tle byłby
    permanentnie i dość często (właśnie - jak często?) wysyłał kontrolne
    zapytania na jakiś serwer, aby podtrzymać sesję?

    Pozdr. - Janeo
    --------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 2. Data: 2009-05-04 10:05:32
    Temat: Re: Jak długo trwa sesja GPRS?
    Od: "Piotr M " <h...@W...gazeta.pl>

    Jak długo trwa? Tyle na ile się ja ustawi. Czy oby na pewno sesja to tylko
    czas/stan w którym odbywa się transfer? Coś mi tu ten pan z Plusa kręci :) a
    i wiadomo że w trakcie bezczynności transmisja nie odbywa się. IMO sesja to
    stan w którym aktywne jest połączenie, bez względu za to czy transfer odbywa
    się czy nie. Np teraz, zaglądam sobie do Managera połączeń i mimo że jak byk
    informuje mi on że "Status - Połącz. (nieaktyw.)" to sesja dalej trwa. A z
    tego co wiem to jej czas można ustawić w telefonie, w Nokii nazywa się to
    "Czas trybu online", można sobie ustawić czas z przedziału minutowego 1-98
    lub na nieograniczony.

    Pzdr, Piotr M

  • 5. Data: 2009-05-04 10:12:52
    Od: "Piotr M " <h...@W...gazeta.pl>

    Przepraszam za te zwielokrotnione posty ale ta Opera Mini i Usenet przez
    Gazete.pl mnie wykończą.

    Pzdr, Piotr M

  • 6. Data: 2009-05-04 10:23:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 04 May 2009 10:12:52 +0000, Piotr M napisał(a):

    > Przepraszam za te zwielokrotnione posty ale ta Opera Mini i Usenet przez
    > Gazete.pl mnie wykończą.

    No to przestań tak. Te Twoje posty i bez tego strasznie dziwnie wyglądają.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-05-04 10:48:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    >mieście (13 km, 28 min.) aż 9-krotnie włączała/wyłączała się sesja
    >gprs pociągając horrendalną, łączną ilość danych 2,7MB. Billing

    Danych zapewne nie bylo tyle, sprawdz liczniki w telefonie - no ale
    Plus taryfikuje za kazde rozpoczete 100kB w kazda strone.

    Telefon jaki ? SE jakos maja klopot i sesje rozlaczaja co chwila.
    Nie tylko w Amaze. On chyba ma jakas opcje zeby to transfer byl
    czesciej.

> [...]
    >przypadku
    >wysyłania lub odbierania danych. W trakcie bezczynności (braku
    >przesyłu danych) transmisja nie odbywa się."

    Prawda, ale raczej nie nie po 3 minutach - czyli w przypadku SE
    K510 i K550 to IMHO wina telefonu i tej javy.

    J.

  • 8. Data: 2009-05-04 18:29:18
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Olgierd napisal(a):

    > No to przestań tak. Te Twoje posty i bez tego strasznie dziwnie wyglądają.

    jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
    programu news na komorke?

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 9. Data: 2009-05-04 18:32:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 04 May 2009 18:29:18 +0000, Zbylut napisał(a):

    > jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
    > programu news na komorke?

    A nie wiem; jeśli nie ma -- po co pisać przez komórkę?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 10. Data: 2009-05-04 18:32:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 4 May 2009 18:29:18 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

    > jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
    > programu news na komorke?

    Qmail

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel