  • 11. Data: 2016-10-26 23:38:21
    Temat: Re: Jak ładowarka rozpoznaje nieinteligentne ogniwa?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-10-26 23:33, re wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Kłopoty to robią ci, którzy zamiast używać normalnie znaczków
    > występujących w elektronice, czyli u?D??°? czają się i kombinują.

    > ---
    Khmmm

    > To forum jest tak prymitywne,

    To nie jest forum!

    Włodek

  • 12. Data: 2016-10-27 00:13:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk"

    > To forum jest tak prymitywne,

    To nie jest forum!
    ---
    Jesteś botem

  • 13. Data: 2016-10-27 00:42:53
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > urzadzenie Przedluzalo zycie bateri cynkowo weglowych z 5 razy

    Producent tego mojego "regeneratora" zastrzega, żeby pod żadnym pozorem
    nie próbować ładować tych zwykłych (cynk-węgl.) bowiem one się primo -
    nie nadają, secundo - wyciek elektrolitu gwarantowany.

    > alkalicznych do dziesieciu razy. Warunkiem bylo ladowanie jeszcze
    > zywych bateri.

    W moim jest podobne pouczenie: ładować często, nie dopuszczać baterii do
    większego rozładowania. Natomiast też zachodzi pytanie o ewentualność
    wycieku. Wszak producenci bat. alkal. robią je "gospodarnie" czyli bez
    jakiegoś wyżyłowanego marginesu bezpieczeństwa. Dodatkowo jest na nich
    standardowe ostrzeżenie, aby ich *nie* ładować. Czyli użyszkodnik czyni
    to na własne ryzyko, a gdy wyleją, to mogą poczynić szkód sto razy
    większych, niż groszowe oszczędności uzyskane przez kilkukrotną
    "regenerację" bateryjek. Mam więc mieszane uczucia gdy to robię. A nóż
    widelec któraś mi spieprzy coś tam.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 14. Data: 2016-10-27 09:29:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >większych, niż groszowe oszczędności uzyskane przez kilkukrotną
    >"regenerację" bateryjek. Mam więc mieszane uczucia gdy to robię. A

    Powiem tak - przy obecnej cenie eneloopow (30zl/4szt) nie widze sensu
    ladowania baterii.
    Ida do zegarkow, pilotow - tam, gdzie i tak pare lat trwa.
    No chyba, ze ktos ma urzadzenie, ktore NiMH nie toleruje ...

    Czasem tylko Lidl neci akumulatorami po 15zl/4szt - i tu mam dylemat
    :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-10-27 10:14:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello J.F.,

    >Kłopoty to robią ci, którzy zamiast używać normalnie znaczków
    >występujących w elektronice, czyli u?D??°? czają się i kombinują.

    Sie pisalo recznie, to sie uzywalo.
    Potem przyszly komputery i sie przestalo uzywac bez potrzeby.
    A sam sie prosisz o klopoty - przy pisaniu, przy szukaniu.
    Obys sie musial przeprosic z chinska klawiatura :-P

    I nie tylko komputery. Najpierw na opornikach bylo 2k2 czy 47R, potem
    222, teraz mowicie ze jakies 251 ?

    J.

  • 16. Data: 2016-10-27 10:27:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mam dużo częściowo zużytych paluszków, które jeszcze do wielu rzeczy
    >mogą się przydać. Jak je mierzę to zawsze pod obciążeniem bo to daje
    >informację na ile dany paluszek zużyty.

    Podobnie robili amerykanie. Ale im chodzilo o litowe, wojskowe,
    nietypowe i drogie baterie, wiec ocena stanu i wyslanie zolnierzy na
    krotkie cwiczenia z taka polowicznie dobra przynosilo wymierne
    korzysci.

    Mnie sie natomiast cos obilo, ze nasze wojsko w latach ~60-tych,
    uzywalo akumulatorow NiCd i przetwornic do zasilania radiostacji ...
    lampowych.
    Przetwornice mialy byc stare wibracyjne lub nowe tranzystorowe.
    Ale nigdy tego nie widzialem w realu.

    >Mierzenie bez obciążenia nie daje tej informacji bo różnice napięć
    >niewielkie. Ta wada może w temacie wątku być zaletą. Nie robiłem
    >takich prób, ale bym podejrzewał, że prawie każdy bez obciążenia
    >będzie miał rzędu 1,5V.

    Zwykle alkaliczne baterie nie - ch-ki nie zdejmowalem, ale wsrod
    zuzytych widze rozne napiecia - od 1.4 do 0.9V.

    NiMH to inna bajka - chwila ladowania i wraca 1.2V, choc w pelni
    naladowane to ~1.4 trzymaja.

    >A jeśli nie to następne podejrzenie by było, że po podładowaniu
    >trochę (np.200mA przez 5s) będzie miał 1,5V, a takie potraktowanie
    >żadnemu paluszkowi bez względu na technologię nie zaszkodzi.

    A przy okazji moza zmierzyc opor wewnetrzny.

    >Kiedyś potraktowałem 200mA/kilka minut dwie małe pastylki z
    >kalkulatora (LR44) bo go potrzebowałem, a zapaśnych nie miałem.

    Ja w peweksowych czasach ladowalem bateryjki do zegarkow.
    Ale wybieralem maly prad, kilka mA i pare godzin ...

    J.

  • 17. Data: 2016-10-27 11:26:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 27-10-2016 o 10:27, J.F. pisze:

    > Ja w peweksowych czasach ladowalem bateryjki do zegarkow.
    > Ale wybieralem maly prad, kilka mA i pare godzin ...

    Mam jeszcze spinacz bieliźniany przerobiony na zasilacz (dwa bananki do
    wetknięcia w AC220) do ładowania bateryjek do zegarków.
    P.G.

  • 18. Data: 2016-10-27 11:41:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mam jeszcze spinacz bieliźniany przerobiony na zasilacz (dwa bananki
    >do wetknięcia w AC220) do ładowania bateryjek do zegarków.

    Krokodylki sie sprawdzaly.
    Kawalek papierka dla izolacji i jeden dotyka tylko tej mniejszej
    elektrody, a drugi obrocony lapie zewnetrzna po srednicy ...

    J.

  • 19. Data: 2016-10-27 13:43:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-27 o 11:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup

    > Krokodylki sie sprawdzaly.
    > Kawalek papierka dla izolacji i jeden dotyka tylko tej mniejszej
    > elektrody, a drugi obrocony lapie zewnetrzna po srednicy ...

    Mało bezpieczne przy zasilaniu 220V.
    A wkręcić mały mosiężny wkręt w drewniany spinacz to była drobnostka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2016-10-27 14:40:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mało bezpieczne przy zasilaniu 220V.

    Ja tam mialem porzadny zasilacz laboratoryjny ... wlasnej roboty :-)

    >A wkręcić mały mosiężny wkręt w drewniany spinacz to była drobnostka.

    Niby tak, ale na to nie wpadlem.
    Po co, skoro sa krokodylki :-)

    J.