  • Data: 2019-09-18 19:25:03
    Temat: Jak najwięcej rdzeni za jak namniejsze pieniądze
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Taka sprawa: chciałbym coś policzyć w tle. Na serwerze linuxowym. To
    głównie rozpoznawanie obrazu i czasami jakiś enkoding obrazu ale nic
    wypasionego.

    Nie ma duzych wymagań jesli chodzi o moc obliczeniową ale są za to jeśli
    chodzi o ilość rdzeni. Jak najwięcej fizycznych. Zakładam że minimum 6
    rdzeni było by ok bo wtedy moje 5 wątków rozłoży się w miarę równo. W
    zasadzie chce to bardziej potwierdzić na rzeczywistym hardware.

    Może być tak że współczesny i5 przebije starego xeona mimo że będzie
    mieć o wiele mniej rdzeni. Ale może stare xeony będą tańsze.

    Teraz: jaką wybrać starą technologię aby:

    a) uzyskać jak najwięcej rdzeni
    b) o jak najmniejszej mocy rozpraszanej
    c) z płytą główną w małym formcie, microatx były super
    d) w miarę możliwości bez przeróbek hardware jak piłowanie podstawek.
    Wymiana BIOSu oczywiśćie ok, o ile mogę go wymienić nie mają innego
    procesora. Od biedy mogę scalak BIOSu wydłubać i zaprogramować czymś na
    boku bo mam.

    Kupić muszę płytę i cpu. Pamięć jakaś znajdę od DDR do DDR3. Interesuje
    mnie wic taniość pary cpu+płyta.

    To rodzaj eksperymentu na własne potrzeby i chce na niego wydać jak
    najmniej. Płyty w starszych podstawkach kosztują majątek i mam coraz
    większe wątpliwości czy potrafie prawidłowo ocenić co jest całościowo
    tańsze.