  • 1. Data: 2009-05-04 13:12:01
    Temat: Jak naprawic "wklęsły"wydech
    Od: "TomB12 " <b...@g...pl>

    Mam problem, najechałem kolektorem wydechowym na krawężnik i mam wklęśnięte 2
    rury od wydechów. Tak na oko to są przewężone o 1/3. Da się to jakoś naprawić?
    Czy dać sobie spokój? Ma to jakiś wpływ na pracę silnika? A jeśli naprawić
    to jak? Kija wsadzić i wypukać?

    Może ma ktoś doświadczenie w tego typu naprawach, za porady serdeczne dzieki.

    Aha moto to mały bandit.

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-05-04 13:28:08
    Temat: Re: Jak naprawic "wklęsły"wydech
    Od: Magic <m...@w...pl>

    TomB12 pisze:
    > Mam problem, najechałem kolektorem wydechowym na krawężnik i mam wklęśnięte 2
    > rury od wydechów. Tak na oko to są przewężone o 1/3. Da się to jakoś naprawić?
    > Czy dać sobie spokój? Ma to jakiś wpływ na pracę silnika?

    Ma, przewężony wylot będzie utrudniał wymianę mieszanki w cylindrach, a
    gorące spaliny prędzej wypalą dziurę w takim przewężeniu.

    > A jeśli naprawić to jak? Kija wsadzić i wypukać?

    A z czego te kolektory są ? Zwykła stal czy nierdzewka ? Bo nierdzewnych
    raczej nie dasz rady wyprostować.
    Można spróbowac sposobem jak mówisz, jeśli będzie odpowiednie dojście, w
    ostateczności wyciąć uszkodzony fragment i przyspawać nakładkę.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2009-05-04 13:38:53
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    cześć
    TomB12 pisze:
> [...]
    > Czy dać sobie spokój? Ma to jakiś wpływ na pracę silnika? A jeśli naprawić

    1.odkręcasz kolektor
    2.można trochę obmyć z zewnątrz (jak kobieta zobaczy brudną rurę w
    zamrażalce to będzie zadyma)
    3.zalewasz wodą tak aby lustro wody było powyżej zagiętej części, w
    żadnym razie nie zatykaj rury z żadnej ze stron!
    4.na nockę do lodówki
    5.jeżeli po jednym zabiegu nie pomogło w 100% to czynność powtarzać do
    uzyskania zamierzonego efektu.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-05-04 13:49:52
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek B pisze:

> [...]
    > 4.na nockę do lodówki
    > 5.jeżeli po jednym zabiegu nie pomogło w 100% to czynność powtarzać do

    Sam na to wpadles ?

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 5. Data: 2009-05-04 13:49:55
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Magic pisze:

    > Ma, przewężony wylot będzie utrudniał wymianę mieszanki w cylindrach, a
    > gorące spaliny prędzej wypalą dziurę w takim przewężeniu.
    ciężko będzie wypalić dziurę spalinami w kolektorze spalinami, ale racja
    przytkanie wylotu zmienia nieco sposób pozbywania się spalin z silnika.

    > A z czego te kolektory są ? Zwykła stal czy nierdzewka ? Bo nierdzewnych
    > raczej nie dasz rady wyprostować.
    da się w 100% nawet śladu nie będzie

    > Można spróbowac sposobem jak mówisz, jeśli będzie odpowiednie dojście, w
    > ostateczności wyciąć uszkodzony fragment i przyspawać nakładkę.
    z tym kijem to ja bym raczej nie eksperymentował

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-05-04 13:52:17
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Kuczu pisze:
    > Sam na to wpadles ?
    nie, znalazłem "tipsa" w internecie

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 7. Data: 2009-05-04 13:54:33
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Marek B napisał(a):
    > 4.na nockę do lodówki

    eee... to trzebaby miec taka zamrazalke ze sklepu z lodami chyba.
    Przecie kolektor nie wejdzie do takiej cywilnej.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 8. Data: 2009-05-04 13:55:56
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek B pisze:

    > nie, znalazłem "tipsa" w internecie

    Hmmm. Internet jest wielki...

    Rece opadaja.

  • 9. Data: 2009-05-04 14:04:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek B"
    >3.zalewasz wodą tak aby lustro wody było powyżej zagiętej części, w
    >żadnym razie nie zatykaj rury z żadnej ze stron!
    >4.na nockę do lodówki

    A teraz pomyśl trochę i spróbuj wymyślić dlaczego to miałoby działać.

    --
    Kruk@ -\ | I am Yakko of Borg - You will be as-
    }-> epsilon.eu.org | sim...HELLO, NURSE!

  • 10. Data: 2009-05-04 14:09:43
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek B"
    >
    > A teraz pomyśl trochę i spróbuj wymyślić dlaczego to miałoby działać.

    bo woda na końcach zamarznie szybciej a w środku rozepcha wgniecione
    miejsce.
    proponuję sprawdzić na własnym kolektorze i we własnej zamrażarce

    --
    pozdrawiam
    Marek