  • 1. Data: 2014-10-24 13:45:49
    Temat: Jak odzyskać dane (film) z uszkodzonej karty pamięci SD
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Nagrywałem aparatem bardzo ważny film i nagle pojawił się komunikat:
    "uszkodzona karta pamięci". Nagranie zostało przerwane a film zupełnie
    zniknął.

    Czy jest jakiś w miarę prosty sposób, żeby odzyskać to, co się nagrało?
    Bardzo mi zależy.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-10-24 16:40:16
    Od: "S...@w...com" <a...@g...pl>

    Użyłem kiedyś https://www.piriform.com/recuva poszło gładko
    Pozdrawiam, AS

    a.pl...

  • 3. Data: 2014-10-24 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    > zniknął.
    >
    > Czy jest jakiś w miarę prosty sposób, żeby odzyskać to, co się nagrało?

    Pewnie jest troche narzedzi do odzyskiwania danych, w wiekszosci prostych w
    obsłudze.
    Ale jeżeli film rzeczywiscie wazny to moze oddac do specjalisty?

  • 4. Data: 2014-10-24 19:37:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/10/2014 12:45, Marcin N wrote:
> [...]
    > zniknął.
    >
    > Czy jest jakiś w miarę prosty sposób, żeby odzyskać to, co się nagrało?

    Jezeli uszkodzona zostala podczas nagrywania, to film mogl sie w ogole nie
    nagrac.

  • 5. Data: 2014-10-25 01:01:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-24 19:37, 2late pisze:

    > Jezeli uszkodzona zostala podczas nagrywania, to film mogl sie w ogole
    > nie nagrac.

    Ale przecież chyba filmy są nagrywane przy dostępie sekwencyjnym, a nie
    buforowanym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-10-25 03:41:22
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 10/24/2014 7:45 AM, Marcin N wrote:
> [...]
    > zniknął.
    >
    > Czy jest jakiś w miarę prosty sposób, żeby odzyskać to, co się nagrało?

    nie wiem na ile sie zda w twojej sytuacjii, ale sprobuj narzedzia file
    scavenger. <rs>

  • 7. Data: 2014-10-25 09:18:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/10/2014 00:01, Adam wrote:

    > Ale przecież chyba filmy są nagrywane przy dostępie sekwencyjnym, a nie
    > buforowanym.

    Kiedys mialem tego typu problem z plikiem avi, nie mial poprawnego naglowka
    i dupa, plik jest ale jak go odtworzyc. O ile wiem poczatek i koniec pliku
    musi byc ale to moze zalezec od formatu.

  • 8. Data: 2014-10-26 00:09:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-25 09:18, 2late pisze:

    > Kiedys mialem tego typu problem z plikiem avi, nie mial poprawnego
    > naglowka i dupa, plik jest ale jak go odtworzyc. O ile wiem poczatek i
    > koniec pliku musi byc ale to moze zalezec od formatu.

    Nie wiem, jak odtworzyć. Miałem swego czasu programy, "przeskakujące"
    błędne nagłówki czy dane i czytające strumień wprost z pliku. Ale,
    niestety, mam bardzo ciężką głowę do nazw :(

    Natomiast zapis sekwencyjny ogólnie wygląda tak: plik jest otwarty, dane
    do niego są dopisywane i po skończonej transmisji plik jest zamykany.
    Tak brzmi teoria.
    Format: dwa znaczenia: typ sformatowania nośnika (FAT, FAT32, ex-FAT,
    NTFS, itd) lub format zapisu: DIVIX, H.264, itp (nie mylić z kontenerem
    typu MKV).
    Tobie chodzi raczej o format zapisu. Tu istotnie, może być, że
    urządzenie przechwytuje "surowy" obraz, poddaje go obróbce, i zapisuje z
    opóźnieniem, stosując zapis buforowy. Wtedy najczęściej (po uszkodzeniu
    pliku) szuka się pierwszej poprawnej klatki kluczowej i od niej zaczyna
    się odtwarzać strumień, aż do ostatniej prawidłowej klatki kluczowej.

    Mało prawdopodobne jest, aby film w ogóle się nie nagrał. Chyba, że
    trwał 3 sekundy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2014-10-26 09:38:16
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/10/2014 23:09, Adam wrote:

> [...]
    > strumień, aż do ostatniej prawidłowej klatki kluczowej.
    >
    > Mało prawdopodobne jest, aby film w ogóle się nie nagrał. Chyba, że trwał 3

    Ostatnie moje przykre doswiadczenia tego typu, mialem z przechwytywaniem
    obrazu za pomoca karty TV, wiele lat temu wiec moze moje doswiadczenia sa
    juz nie aktualne.

  • 10. Data: 2014-10-27 12:18:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2014, Marcin N wrote:

> [...]
    > zniknął.
    >
    > Czy jest jakiś w miarę prosty sposób, żeby odzyskać to, co się nagrało?

    1. NIGDY nie stosować "programów naprawiających".
    Po "naprawie" resztki krytycznych danych mogą być zamazane.
    Tylko i wyłącznie programy do odzyskiwania, które poznać po
    tym, że wymagają podania miejsca na *KOPIĘ* odzyskanych
    danych. W szczególności nie wolno zgadzać się na "naprawę" przez
    narzędzia systemu operacyjnego.
    2. Do listy "odzyskiwaczy" dopisz ZAR (zero assumption recovery czy
    jakoś tak),

    pzdr, Gotfryd