  • 1. Data: 2014-10-23 22:43:58
    Temat: Zestaw klawiatura+mysz
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam dwa pytania, jedno dotyczące dziwnego zachowania się myszki od
    zestawu Logitecha S520
    https://support.logitech.com/pl_pl/product/4678

    Mianowicie po naciśnięciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk
    dobrze nie kontaktował i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne
    przyciśnięcie. Jest to szczególnie upierdliwie jak zaznaczam czy
    przenoszę tekst, bo w trakcie wychodzą z tego dziwne rzeczy. Także przy
    nawigacji w przeglądarce internetowej czasem trudno przyciskiem coś
    wybrać lub też wybiera się coś przypadkowo.

    Pytanie jest czy to mysz dokonuje żywota? Komputer sprawdzony pod
    względem wirusów i innego syfu, zainstalowany najnowszy sterownik do
    myszy. Zastanawiałem się czy ewentualnie nie pomogłaby wymiana
    microswitcha w myszy, chociaż nie wiem czy chce mi się w to bawić.

    Drugie pytanie to jaki zestaw w tej chwili kupić (gdyby się okazało, że
    mysz pada). Wymagania następujące:
    - nie gram w żadne gry
    - użytek głównie teksty, grafika, internet
    - zestaw bezprzewodowy
    - klawiatura prosta, nie żaden łamaniec
    - klawisze o małym skoku, bez kliku tzn. podobne do obecnego S520
    - mysz laserowa, wiadomo wygodna, obecna bardzo mi odpowiada
    - długa praca na bateriach (w tej chwili w myszy wystarczają mi na około
    3-6 miesięcy, a w klawiaturze 6-12 miesięcy).

    Czy warto w tej chwili kupować logitecha np. taki zestaw
    http://www.logitech.com/pl-pl/product/wireless-combo
    -mk520?crid=27
    czy może jakiś zestaw microsofta
    http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/p/wireless-d
    esktop-3000/MFC-00021
    lub podobny, a może jeszcze innej firmy?

    dzięki za wszystkie pomocne rady.
    T.

  • 2. Data: 2014-10-23 23:28:11
    Temat: Re: Zestaw klawiatura+mysz
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tom pisze tak:

    > Mianowicie po naciśnięciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk
    > dobrze nie kontaktował i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne
    > przyciśnięcie.

    a jak zamienisz miejscami przyciski w windowsie na leworęczny to?

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-10-23 23:35:13
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-23 o 23:28, PiteR pisze:

    > a jak zamienisz miejscami przyciski w windowsie na leworęczny to?

    To jest to jakieś rozwiązanie :) Przycisk chodzi dobrze, ale jestem
    praworęczny. Czyli jednak switch?

    T.

  • 4. Data: 2014-10-23 23:50:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tom pisze tak:

    > To jest to jakieś rozwiązanie :) Przycisk chodzi dobrze, ale jestem
    > praworęczny. Czyli jednak switch?

    tego czy tylko switch to już sie dowiesz po użyciu lutownicy :)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-10-23 23:59:21
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-23 o 23:50, PiteR pisze:

    > tego czy tylko switch to już sie dowiesz po użyciu lutownicy :)

    w tak zwanym "miedzyczasie" znalazłem film, w którym facet naprawia
    switch poprzez podgięcie jakieś blaszki. Nie wiem czy w tym modelu jest
    on tak samo rozbieralny, ale w sumie skoro mam wyrzucić to nic nie
    ryzykuje i mogę spróbować :)
    http://www.youtube.com/watch?v=V66Cd2Y4IPs
    Znalazłem też rozwiązanie przez podklejenie na plastiku dociskającym
    switch kawałek papieru tak aby zmniejszyć odległość i przez to styk był
    bardziej pewny. Może wypróbuje którąś z tych metod.
    Lutowanie to ostateczność, bo nawet nie mam takiego switcha na wymianę.

    T.

  • 6. Data: 2014-10-24 00:04:14
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 23 Oct 2014 22:43:58 +0200, Tom napisał(a):

> [...]
    > myszy. Zastanawiałem się czy ewentualnie nie pomogłaby wymiana
    > microswitcha w myszy, chociaż nie wiem czy chce mi się w to bawić.

    Typowy objaw zużytego mikroswitcha. Wymienić na nowy i tak w kółko co ok. 2
    lata.

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2014-10-24 00:26:38
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <l...@p...onet.pl> napisał w
    : (...)
    : Mianowicie po naciśnięciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk
    : dobrze nie kontaktował i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne
    : przyciśnięcie.
    : (...)

    Zdawać by się mogło, że wciśnięcie przycisku na klawiaturze, albo myszy --
    jest bezpośrednim sygnałem do odczytu przez komputer. Ale onegdaj
    doczytałem, że jest to sprawa nieco bardziej złożona. Bowiem styki robi się
    tak, aby były jak najtańsze -- oczywiście w granicach rozsądku. Jednak rzeczą
    nieuniknioną jest to, że klawisze, czy "gryzoń" produkują zakłócenia, które
    mogą zostać błędnie zinterpretowane jako "styknięcie" switcha -- albo przerwa
    (rozwarcie). Aby to zminimalizować stosuje się "układ całkujący", który
    sprawdza, jaki jest stosunek stanów 0 / 1 -- czyli "zwarty" / rozwarty. I gdy
    Ty tupniesz myszą raz jeden (jak mniemasz), to powstające w urządzeniu szumy
    mogą zmylić układ, i błędnie wykryje przerwę w stanie "zwarte". Dodam
    jednak, że ową informację czytałem w baaardzo starym źródle, więc może być
    już nieaktualna. Jednak myślę, że jeżeli jeden układ scalony, kosztujący
    tyle co kot napłakał, pozwoli oszczędzić na jakości części mechanicznych
    keyboard'a czy myszki -- to jest powód wystarczający, aby się tego trzymać.

    Onegdaj miałem identyczny problem u siebie: tupałem raz, a PC-t
    często-gęsto reagował tak, jakbym zrobił 2-click , co było wielce
    upierdliwe. No i też miałem nadzieję, że pomoże nowszy driver, nie pomógł.
    Jakoś na zamianę prawy / lewy -- nie wpadłem. Ale gdy przeniosłem tę samą
    mysz do laptopa, to działać zaczęła normalnie! Co wskazuje, że być może coś
    z owym, wspomnianym powyżej układem całkującym -- było nie halo...

    --
    ____________________________

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!

  • 8. Data: 2014-10-24 00:45:33
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Tom" napisał:

    > Lutowanie to ostateczność, bo nawet nie mam takiego switcha na wymianę.

    Można zamienić lewy z prawym, zazwyczaj mniej zużytym.
    Czasami jednak jest to kwestia bardziej zabrudzenia styków w
    mikroprzełaczniku, niż ich odkształcenia. Można zatem spróbować nakapać
    obficie spirytusu lub (lepiej) izopropanolu na ten cycek mikroprzełącznika,
    poczekać minutę lub dwie aż przesiąknie do środka i kilkadziesiąt razy
    wcisnąć cycka, poruszając nim równocześnie na boki. Czasem przyniesie efekt
    pozytywny, a czasem taki, jak plucie przez lewe ramię ;->
    Ja (od kiedy zostałem abstynentem) po prostu zanurzam całą płytkę razem ze
    switchami i tym cholernym pokrętłem od rolki w miseczce ze spirytusem i tam
    męczę te cycki ;->
    Uprzedzając pytania - tak, oblizuję paluszki ;->
    Dlatego tak lubię te Microsoftowe myszki (serii 3500), bo taką operację
    trzeba na nich wykonywać średnio raz w miesiącu, głównie za względu na te
    parszywe pokrętło od rolki.

    JoteR

  • 9. Data: 2014-10-24 03:28:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-10-24 o 00:26, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > mogą zostać błędnie zinterpretowane jako "styknięcie" switcha -- albo przerwa

    Coś czytałeś, ale tak nie do końca. To są stany nieustalone. I nie ważne
    jaki byś przełącznik nie zastosował, to podczas przełączania znajdzie
    się w stanie np. już nie załączonym ale jeszcze nie wyłączonym przez
    jakiś krótki okres czasu.

> [...]
    > keyboard'a czy myszki -- to jest powód wystarczający, aby się tego trzymać.

    http://oporek.republika.pl/wykl_el/03_st_nieust.pdf
    https://pl.scribd.com/doc/21334646/78/Obliczanie-sta
    nu-nieustalonego-w-obwodzie-metod-zmiennych-stanu
    Ten układ jest bardzo potrzebny nie ze względu na taniość przełącznika,
    ale ze względu na to, że nic w przyrodzie nie jest 0,1. Np włącznik na
    ścianie do światła podczas wyłączania iskrzy,a że żarówka ma dużą
    bezwładność, to tego nie widzisz. Natomiast komputer zarejestrowałby
    pokaźną ilość kliknięć w tym czasie.

  • 10. Data: 2014-10-25 21:58:13
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    :
[...]

    Ładnie z Twojej strony, że uzupełniłeś moją wiedzę ( i wszystkich
    grupowiczów) co do "stanów nieustalonych", ale opitalasz mnie bez większej
    racji! Pisałem że "powstające w urządzeniu SZUMY mogą zmylić układ" -- i (jak
    sądzę) nie pomyślałeś o tym, że znaczenie tego terminu, jest bardzo
    szerokie! I że Twoje ukochane "stany nieustalone" mogą być jedną z ich
    przyczyn. Otóż, jak to stoi w Wiki:

    "Szum elektryczny - każdy niepożądany sygnał, który występuje na wyjściu lub
    w jakiejś części układu elektronicznego" -- i w tym aspekcie po prostu nie
    wnika się w mechanizm jego powstawania.

    Co do samych problemów wątkotwórcy, to zalecałem mu wypróbowanie felernej
    myszy na innym komputerze, ale chyba nie okaże się to skuteczne. U mnie
    podziałało, ale to dotyczyło myszy ogoniastej, a on próbuje ujeździć
    radiową. A tam, za przetwarzanie sygnału, w tym eliminację wpływu szumów
    (bez względu na ich genezę) odpowiada w całości producent danego modelu.
    Newralgiczny filtr mieści się zapewne albo w gryzoniu, albo w
    nano-odbiorniku, więc jakieś roszady wiele tu nie zmienią. Jeśli kol. Tom
    sprawdził ową możliwość, to niech skrobnie o efektach!

    Hm, a może znajdzie u jakiegoś znajomego podobny model, i wypróbuje zamianę
    nano?

    --