  • 51. Data: 2016-02-12 16:57:30
    Temat: Re: Jak oni to robią?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12.02.2016 o 08:15, Mirek Ptak pisze:

    > Próbowałeś pod Linuxem?

    Nie - nie używam.
    Niemniej partycje linuksowe na dysku są widoczne dla programów
    partycjonujących, nawet jeśli uruchamia się te programy pod windowsem.
    Tutaj taki program twierdził, że dysk jest pusty.

  • 52. Data: 2016-02-13 08:25:26
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "cezar" napisał:

    > źle rozumiesz. Chodzi o możliwość odtworzenia nagrania na innym sprzęcie niż
    > na którym zostało nagrane. Domyślnie jest to blokowane przez wymogi nadawców
    > (ale nie przez prawo).

    Tez wydawało mi sie niemozliwe, ale zaintrygował mnie wpis Marka:

    "rozkodowanie następuje w takcie nagrywania"

    Co tez wydaje się problematyczne. Jeśli sie nie mylę to dekodowanie robi
    procesor urządzenia wg jakiegoś algorytmu upoważniony do tego przez kartę.

    Pzdr

  • 53. Data: 2016-02-13 08:48:06
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > No widzę , że ciągle nie rozumiesz nad czym ubolewam.

    To Ty niewiele rozumiesz/

    > Przez odtwarzanie rozumiem zgranie materiału do jakiegoś powszechnego kodeka w
    > kontenerze avi. Czyli swobodne odtwarzanie na dowolnym sprzęcie.

    Przez odtwarzanie rozumiesz zgranie??? Ciekawe. Przestań już się wymądrzać i
    opowiadać bajki z mchu i paproci. Zaśmiecasz wiele wątków swoimi bredniami.

    Bzpzdr

  • 54. Data: 2016-02-13 09:20:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Feb 2016 08:25:26 +0100, "Kamil" <n...@t...pl> wrote:
    > Tez wydawało mi sie niemozliwe, ale zaintrygował mnie wpis Marka:
    > "rozkodowanie następuje w takcie nagrywania"

    Ja to napisałem jako hipoteza, nie znam szczegółów technicznych ale
    kojarzę z jakiś innch dyskusji jak przez mgłę, że kodowanie przekazu
    nie jest na poziomie jednego strumienia (kanału tv) ale chyba całej
    grupy. Stąd aby nagrać wydzielony strumień pojedynczego kanału
    trzeba odkodować cała grupę. Nadal zagadką jest dla mnie po co te
    hockiklocki z ukrywaniem zapisu na dysku. Większość tych urządzeń
    popędzana jest linuxem a tam są natywne rozwiazania typu luks/dmcrypt
    bez udziwnień, partycja taka byłaby identyfikowalna ale oczywiście
    bez klucza dane nie do wyciągnięcia. Ale przynajmniej nie byłoby
    "security through obsucurity".
    Skoro stosują jednak ową "ochronę przez zaciemnianie" oznacza, że
    gdzieś mają słabe ogniwo w tym procesie np. procesor aplikacyjny jest
    za wolny na dmcrypta więc dane są "ukrywane" innymi metodami.
    W weekend mam trochę więcej czasu i się przyjżę bardziej dokładnie
    dyskowi z dvbc, który ukrywa nagrania.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2016-02-13 10:03:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Feb 2016 08:48:06 +0100, "Kamil" <n...@t...pl> wrote:
    > Przez odtwarzanie rozumiesz zgranie??? Ciekawe.

    Tak, to się nazywa skrót myślowy. Trzeba być idiotą aby z tego wątku
    zrozumieć, że dyskusja jest tylko w temacie "jak nagrywać". Nie, nie
    jest. Pytanie było jakie są urządzenia i nerudy wyjącia
    zarejestrowanego nagrania aby móc je odtworzyć na dowolnym sprzęcie
    odtwarzającym dobrze znane formaty.

    >Przestań już się wymądrzać i
    > opowiadać bajki z mchu i paproci. Zaśmiecasz wiele wątków swoimi
    bredniami.

    Co cię biedaku powstrzymuje od merytorycznego ustosunkowania się do
    tych "bredni" i wzięcia udziału w tej dyskusji aby swoimi
    mądrościami podnieść jej auktualnie niską merytorycznie wartość?
    Nikt się nie obrazi jak od.czasu do czasu powiesz coś sensownego.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2016-02-13 15:29:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13.02.2016 o 09:20, Marek pisze:

    > Ja to napisałem jako hipoteza, nie znam szczegółów technicznych ale
    > kojarzę z jakiś innch dyskusji jak przez mgłę, że kodowanie przekazu nie
    > jest na poziomie jednego strumienia (kanału tv) ale chyba całej grupy.

    Niestety nie, żeby tak było, musisz mieć moduł wielostrumieniowy.
    Albo jakieś inne ustrojstwo odpowiadające za rozkodowanie np. wtyczkę
    Acamd w htpc.

  • 57. Data: 2016-02-19 00:26:09
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > Tak, to się nazywa skrót myślowy. Trzeba być idiotą aby z tego wątku zrozumieć

    Kretyn pisze głupoty, a później nazywa je skrótem myslowym.

    > Co cię biedaku powstrzymuje od merytorycznego ustosunkowania się do tych
    > "bredni"

    Jak można merytorycznie ustosunkowac się do bredni? Nie widzę ani jednego
    sensownego wpisu. Da się na PC odtworzyć, czy nie? Da się pod warunkiem
    istnienia w systemie odpowiednich kodeków, a jeśli nawet najnowsze pakiety nie
    obsługują jakichś formatów, to są jeszcze konwertery, które dadzą radę prawie
    wszystkiemu. Piszę prawie z ostrożności, bo ja jeszcze nie spotkałem formatu nie
    do ugryzienia. Wyjątkiem mogą być pliki wynikowe zaszyfrowane algorytmem
    producenta urządzenia, ale też takiego nie spotkałem. Przestańcie więc głosić
    naiwne teorie, a poduczcie się w temacie.

    Dla mnie EOT

    Pzdr

  • 58. Data: 2016-02-20 01:54:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Feb 2016 00:26:09 +0100, "Kamil" <n...@t...pl> wrote:
> [...]
    > producenta urządzenia, ale też takiego nie spotkałem. Przestańcie
    więc głosić
    > naiwne teorie, a poduczcie się w temacie.

    Dopiero z więźnia wyszedłeś czy z kliniki budzik? Teraz się dopiero
    zorientowałeś, że dyskusja nie jest o żadnych kodekach TYLKO o
    możliwości obejścia lub uniemożliwienia ochrony kontentu?

    --
    Marek

  • 59. Data: 2016-02-26 12:06:05
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    W dniu 2016-02-06 o 12:28, cezar pisze:

    > Nie rozumiem dlaczego miało by być nielegalne. Nagrywanie czegokolwiek
    > na własny użytek jest jak najbradziej dozwolone.

    Wbrew pozorom wątpliwość może być uzasadniona. Podobno w Australii
    nagrany materiał można legalnie obejrzeć tylko raz. Potem należy usunąć.