  • 11. Data: 2002-06-13 14:56:32
    Temat: Re: Jak połączyć bloki
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Thu, 13 Jun 2002 12:03:47 +0000 (UTC)
    korek <k...@N...poczta.gazeta.pl> pisze:

    > Mozna by pokopac w ziemi ale na to chyba tez trzeba miec zgode
    > (na co nie liczę znając moją spółdzielnię)? (podobno jakies
    > pozwolenia z gminy itp..)

    To masz to pozwolenie na połączenie czy nie? Bo nie rozumiem
    pozwolenia na połączenie bez pozwolenia na kopanie (a przewieszka
    jest nielegalna)...

    Jeśli nie masz, no to czeka Cie miejski architekt i kupa kupa
    kasy do wydania. On musi wykreślić, nanieść, obliczyć, przeliczyć,
    postękać, potegować i wykasować. A to kosztuje ;)

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 12. Data: 2002-06-13 14:58:05
    Od: "fredi" <k...@w...pl>

    Użytkownik "fredi" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 6) trzeba zastosowac odpowiednie anteny zewnetrzne + dobry kabel
    > niskostratny zeby mozna bylo mowic o komunikacji p-t-p p-t-m (dodatkowe
    > koszty), a na zwyklych antrenkach czyt. standardowo dostarczanych z
    kartami
    > niewiele osiagniesz.
    > 7) starasza Pani z ostatniego pietra jak zobaczy ze ma nad glowa anteny..
    > jakiekolwiek.. to powie ze jej od tego diabelstwa rybki padly...
    > 8) zalozenie anteny na dachu wymaga zgody odpowiedniej administracji,
    ktora
    > bedzie swa odmowe argumentowala tak jak w pkt. 6...

    pomylka... pkt.8 otrzymuje brzmienie.:

    8) zalozenie anteny na dachu wymaga zgody odpowiedniej administracji, ktora
    bedzie swa odmowe argumentowala tak jak w pkt. 7...

    pozdr.

  • 13. Data: 2002-06-13 14:58:34
    Od: "fredi" <k...@w...pl>

    > Drugi punkt jest watpliwy, czwarty punkt to nieprawda, reszta zas sie
    > zgadza.
    >
    > Leszek
    >

    > --
    > http://www.google.com
    > Search before you ask.

    co do 4 punktu to nie bede sie spieral ale takie informacje uzyskalem od
    czowieka z veracompu wiec je przekazuje, traktujac je jako prawdziwe. jesli
    zeczywiscie tak nie jest to przepraszam za wprowadzanie w blad.. natomiast 2
    punkt nie podlega watpliwosci bo bylem kiedys w PAR`ze u znajomego. Tam
    zajmowali sie homologacja i szczerze mi odradzil stosowanie systemow 2.4 GHz
    wlasnie ze wzgledu na czestotliwosc i mikrofalowki.... :)) okazalo sie to
    pozniej prawda bo sam testowalem to w domciu i mam mikrofale.. wiec jak sie
    jedzonko podgrzewalo to transmisja mi leciala "na leb na szyje"....

    pozdr.

  • 14. Data: 2002-06-13 15:26:03
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam,

    " korek" <k...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

    > Najpeliej 100 Mb tak by była szybka wymiana miedzy blokami.

    To w gre wchodzi raczej tylko laser lub okolice (diody podczerwone
    duzej mocy). Niczego innego poza pasmem optycznym/ bliska podczerwien
    sobie nie wyobrazam dla takich parametrow a i nie wiem czy tyle sie
    osiagnie (przy przekazie przez powietrze) bez problemow.

    > Odległość to jakieś 70 m i obydwa bloki są widoczne.

    Do optycznej lacznosci moze byc aczkolwiek moga byc problemy podczas
    sniezyc, mgiel czy deszczow (brak widocznosci) oraz silnych mrozow
    (oblodzenie optyki). Lacznosc tego typu stosuje sie dla punktow ktore
    *nie musza* miec pewnego polaczenia (urzadzenia wyzszej klasy maja tez
    ogrzewane elementy optyczne co przeciwdziala zalodzeniu).

    Nie widzialem gotowych tanich laczy na takie predkosci !

    W ogole z laserami jest problem - o ile odbiorniki na diodach PIN sa
    proste i tanie to sam nadajnik stal sie przynajmniej dla mnie
    przeszkoda na razie nie do przejscia. Diody od wskaznikow laserowyych
    to sie nie nadaja (ja rozwazalem zreszta zupelnie inne predkosci - max
    1 Mb/s) a jedna z firm ktora produkuje gotowe lasery modulowane
    odpowiedniej klasy (2a lub 3a) i jakosci nie chce odpowiadac na moje
    listy :(( Pozatym w ofercie wstepnej brakowalo waznych parametrow
    mi. trwalosci takiego lasera.

    ps
    To jest chyba bardziej na "trzepak" temat.
    Jak chcesz wiecej szczegolow to na priv albo sie na ten trzepak
    przeniesiemy (tylko gdzie to jest bo zapomnialem) - zreszta niech sie
    fachmani od podzialu news wypowiedza bo nie wiem czy ten temat to nie OT.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2002-06-13 15:28:46
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam,

    "fredi" <k...@w...pl> writes:

    > Jesli chcesz polecic radiolinie to tez moze to odpasc.

    Wcale nie.
    W podanych warunkach (predkosc, niezaleznosc od urzedow) w gre wchodzi
    chyba wylacznie lacze optyczne (bliska podczerwien lub pasmo
    widzialne).

    Lasera klasy 2a czy 3a nie zachacza chyba bo jak.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2002-06-13 16:49:41
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

> [...]
    > pozniej prawda bo sam testowalem to w domciu i mam mikrofale.. wiec jak sie
    > jedzonko podgrzewalo to transmisja mi leciala "na leb na szyje"....

    Moze - gdy odbiornik i nadajnik znajduja sie po roznych stronach
    mikrofalowki, na pewno zas nie gdy anteny stoja na dachu. I o to mi
    chodzilo przede wszystkim.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 17. Data: 2002-06-13 18:19:30
    Od: "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl> napisał
    w wiadomości news:slrn.pl.agjtug.un8.BloodMan@trzcianka.one.pl...
    > Cóż, Wed, 12 Jun 2002 21:52:17 +0000 (UTC)

    > Takie małe kawałki jak między blokami to wątpię że się zgodzą...
    >
    > Łopata i jedziesz z własnym dołkiem. Zgodę masz, czyli nikt nic nie
    > chce wiedzieć :P Kop - byle po kątach prostych (później nie ma problemu
    > jeśli ktoś coś zacznie kopać i natrafi na Twój kabelek...)

    Jesli sie zdecydujesz na kopanie to kop w sobote :-) a dlaczeg0:
    bo jak sie jakis "upierdliwy" przyczepi to nigdzie nie zglosi bo w sobote
    urzedy zamkniete.
    A w poniedzialek zapomni ( tylko trzeba to zrobic ladnie aby mu sie nie
    przypomnialo w ten poniedzialek).

    Pozdrawiam Mumin^^

    P.S.
    Przekop to chyba najszybsze i najbardziej tanie rozwiazanie i najbardziej
    niezawodne
    ( nie do konca legalne z prawem budowlanym- jak zechcesz to zalatwic
    legalnie to mozesz sie niezle naciac na urzedomat i koszty( projekty, mapy,
    znaczki sk., i inne cuda wianki) chyba ze masz olbrzymie "plecy" ale wtedy
    bys sie nie zastanawial :-) ):

    a) studzienki raczej nie wydzierzawisz ( odsylam do archiwum)
    b) radio - wolne i do tego tez nie do konca legalne ( za radio mozesz miec
    duze kary a przekop to samowolka budowlana i co grozi za to to najwyzej
    usuniecie samowolki ) i drozsze od przekopu :-)
    c) laser - cena! i wieksza zawodnosc od przekopu
    d) przewieszka ( jesli juz to tylko na swiatle because BURZE) - czyli drozej
    niz przekop, tez niezgodne z prawem budowlanym
    i bardziej widac.

    Powyzsze rozwazania maja takie zalozenie ze w przekopie idzie skretka.

  • 18. Data: 2002-06-13 21:04:55
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl> writes:

> [...]
    > duze kary a przekop to samowolka budowlana i co grozi za to to najwyzej
    > usuniecie samowolki ) i drozsze od przekopu :-)

    W pasmie rzedu 430 Mhz i z moca 20 mW mozna sie chyba bawic (sa gotowe
    rozwiazana - twierdza firmy ze nie trzeba pozwolen a odeglosc 70 m
    musisz polaczyc) ale pozostaje problem predkosci transmisji - w tym
    pasmie masz normalnie 9 kbps czyli tragedia, widzialem oferty na 115
    kbps/430 Mhz ale nie testowalem ani czy to dziala ani widma, pozatym
    to i tak kropla w morzu podanych wymagan.

    > c) laser - cena! i wieksza zawodnosc od przekopu

    Zgadza sie ale spoldzielnia nie moze sie do lasera klasy 2a/3a
    przyczepic (moim zdaniem - nie widze podstaw, nie wymaga pozwolen na
    transmisje i jest nieszkodliwy) w odroznienu od przekopow. Jak maja na
    Ciebie oko to przypilnuja zwlaszcza po jakiejs wpadce.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2002-06-13 23:21:05
    Od: "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl>

    Uzytkownik "Jaroslaw Sakowski" <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisal w
    wiadomosci news:87fzzqzzoe.fsf@pa68.bojanowo.sdi.tpnet.pl...

> [...]
    > kbps/430 Mhz ale nie testowalem ani czy to dziala ani widma, pozatym
    > to i tak kropla w morzu podanych wymagan.

    Moja wina nie uscislilem chodzilo mi o czest. 2,4 Giga - cena
    urzadzen na wyzsze czestotliwosci
    jest zbyt troche duza ( ale za to rozwiazania sa bardziej profesjonalne
    nie neguje ze na 2,4 nie ma dobrych rozwiazan
    ale ich cena tez jest wyzsza niz urz. na 802.11b)). Nalezy dodac ze
    czest. 2,4 giga ma zostac uwolniona ( nie wiadomo kiedy dokladnie i ma kilka
    troche
    "kontrowersyjnych" punktow)

> [...]
    > transmisje i jest nieszkodliwy) w odroznienu od przekopow. Jak maja na
    > Ciebie oko to przypilnuja zwlaszcza po jakiejs wpadce.

    Niestety cena takich rozwiazan jak dla mnie na razie jest zaporowa :-) ( i
    dla wiekszosci sieci tez - chyba ze ktos ma jakies nowe dane linki etc.
    bo moze sie cos zmienilo).Juz wole sie bac o przekop. :-)))
    Ale fakt ma ta niezaprzeczalna zalete ze wszystko jest legalnie.

    Pozdrawiam Mumin^^

  • 20. Data: 2002-06-13 23:21:13
    Od: m...@m...eu.org (Mrooveq)

    In article <8...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>, Jaroslaw Sakowski wrote:

> [...]
    > transmisje i jest nieszkodliwy) w odroznienu od przekopow. Jak maja na
    > Ciebie oko to przypilnuja zwlaszcza po jakiejs wpadce.

    mozecie jakies szczegoly podac, o tych laserach, bo moze mnie czekac niedlugo
    laczenie blokow, tyle ze na 300m i wzdluz asfaltowej ulicy z chodnikami
    w centrum miasta :/

    a jesli chodzi o oryginalne pytanie z postu, to ja osobiscie zdecydowanie
    polecalbym przewieszke, nawet na te 70 metrow, z dachu na dach. nikomu nie
    przeszkadza, prawie nie widac (bo kto tak wysoko patrzy), jest 100Mbps,
    tylko dobrze to zrobic kablem zelowanym, a on jest troche drozszy od normalnego.
    ew. mozna sie martwic pozniej jak sie izolacja wykruszy na normalnym kablu.
    podwiesic takiego kabelka do cieniutkiej linki stalowej ze sruba rzymska po
    obu stronach, ladnie naprezyc (najlepiej zrobic ciezarki po obu stronach
    zamiast sruby rzymskiej, zeby sie samo naprezalo) i wyglada i dziala slicznie.

    no, ale nie znam realiow w spoldzielni. jednak tak jak mowie - z dachu na dach,
    bo wtedy nic na ziemi nie zachaczy i tego prawie nie widac.

    pozdrawiam
    Adam Frankowski