  • 1. Data: 2015-03-07 02:42:16
    Temat: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sprawa sprzed dłuższego czasu, ale ostatnio wypłynęła w mediach:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/holowczyc-p
    rzekroczyl-predkosc-o-114-km-h-kuchar-broni-holowczy
    ca,521836.html

    Można przeanalizować jak sobie działa nasza drogówka i jak dokonuje
    pomiarów, za które pan Sokołowski ręczy w mediach.

    To co można zobaczyć:
    Radiowóz zaczyna pomiar będąc około 8s za gonionym, przy ~200km/h w
    radiowozie.
    Czyli z odległości 400-500m policjanci potrafili upewnić się że oba pojazdy
    poruszają się z dokładnie tą samą (+-3%) prędkością? Ciekawe.

    Jeżeli GTR jechał ~200km/h, a policjanci startowali od zera, to bazując na
    osiągach takiej Vectry, auto jadąc 200km/h zyskało nad nimi około 1200m
    przewali nim Vectra ociągnęła 200km/h.
    Goniąc z prędkością do 210km/h, potrzebowaliby około 3.5min żeby dojść go
    na odległość z której wykonali pomiar.
    A oni rozpoczęli pomiar 60s od startu, a żeby dogonić auto jadące 200km/h
    tak szybko, radiowóz musiałby rozpędzać się do blisko 300km/h, czyli
    niwykonalne.
    Teoretycznie mogło być tak, że GTR na początku jechał powoli, a dopiero na
    końcu przyspieszył, ale jakoś mi na to nie wygląda.
    W każdym razie średnia prędkość GTR na tym odcinku wynosi moim zdaniem
    maksymalnie 160km/h, na pewno nie 200km/h.

    Szerokość GTR-a (w pikselach) na filmie wyraźnie się zaczyna zmieniać przed
    rozpoczęciem pomiaru:
    http://snag.gy/sqqpy.jpg

    Na osi poziomej numer klatki wg. videorejestraotra (25fps).
    W na granatowo szreokość GTR-a w pikselach, ma pomarańczowo zaznaczony jest
    okres wykonania pomiaru.

    Czyli tuż przed tym jak policjant zaczął pomiar, GTR zdecydowanie
    zmniejszył prędkość i w czasie pomiaru jechał już zdecydowanie wolniej od
    radiowozu (na podstawie wcześniej obliczonej odległości wychodzi że w
    czasie wykonania pomiaru GTR jechał około 100km/h wolniej niż radiowóz).

    Więc moim zdaniem było tak, że Hołowczyc pewnie jechał sobie całkiem
    szybko, policjanci ruszyli za nim, ale zobaczył ich w ostatniej chwili i
    wyhamował do dozwolonej prędkości nim policjant rozpoczął pomiar.

    Hołowczyc jak wsiada do radiowozu wygląda na takiego co liczy się z
    mandatem, ale pewnie potem zwrócił uwagę jaką manianę odwalili z tym
    pomiarem i się wkurzył że próbują mu wcisnąć ciemnotę.

    Ciekawe co powie na to sąd.

  • 2. Data: 2015-03-07 05:59:16
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > mandatem, ale pewnie potem zwrócił uwagę jaką manianę odwalili z tym
    > pomiarem i się wkurzył że próbują mu wcisnąć ciemnotę.

    Dokładnie tak to mi wygladało.
    Pytanie, czy wylicza mu predkosc ze słupków czy jak sie znalazł w oku
    kamery to juz jechał odpowiednio wolno.
    W kazdym razie widziałem Sokołowskiego jak się wypowiadął na ten temat
    siedząc w studiu z Dziewulskim - panowie stwierdzili, ze odpowiednie zapisy
    prawne pozwalają w takiej sytuacji jechac nieoznakowanej vektrze niezgodnie
    z przepisami.
    Ktos kojarzy o ktore przepisy moze chodzic?

  • 3. Data: 2015-03-07 07:08:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Ciekawe co powie na to sąd.

    Sąd mu dowali mandat, bo się mu należy (prędkość czy 150 czy 200 mandat
    będzie), a Hołowczyc idiota straci nie tylko parę stówek a spore kontrakty
    reklamowe.

    Innymi słowy kretyn.

  • 4. Data: 2015-03-07 08:00:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.03.2015 o 07:08, Ghost pisze:
    > a spore
    > kontrakty reklamowe.
    >
    > Innymi słowy kretyn.
    czy on przypadkiem nie grał w jakiejś reklamie typu prędkość zabija?
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-03-07 08:12:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]

    Kretynem by był, gdyby był kapelusznikiem.

    > czy on przypadkiem nie grał w jakiejś reklamie typu prędkość zabija?

    I mówisz że granie w reklamie zobowiązuje go do czegokolwiek poza jej
    nakręceniem?
    Rozróżniasz grę od prezentowania własnych poglądów?
    Pomyliło Ci się aktorstwo z polityką, choć i w tym przypadku coraz mniej
    jest takich zależności.

  • 6. Data: 2015-03-07 08:18:17
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >czy on przypadkiem nie grał w jakiejś reklamie typu prędkość zabija?

    Tak.

  • 7. Data: 2015-03-07 08:21:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości grup

    >Kretynem by był, gdyby był kapelusznikiem.

    LOL

    >I mówisz że granie w reklamie zobowiązuje go do czegokolwiek poza jej
    >nakręceniem?

    Jeśli sie chce grać i zarabiać dalej? Niestety tak. Matołku.

    >Rozróżniasz grę od prezentowania własnych poglądów?
    >Pomyliło Ci się aktorstwo z polityką, choć i w tym przypadku coraz mniej
    >jest takich zależności.

    Trzymasz stały poziom lokalnego, nierozgarniętego przygłupa.

  • 8. Data: 2015-03-07 09:26:17
    Od: Tom <T...@d...com>

    > Ciekawe co powie na to sąd.

    TAK, szerloku a hołowczyc nie jest w stanie po prostu powiedzieć że mój
    licznik wskazywał 150 bo on jako miszczu nie patrzy na licznik jak się
    ściga po publicznych drogach, no i po co

  • 9. Data: 2015-03-07 10:22:29
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Sąd mu dowali mandat, bo się mu należy (prędkość czy 150 czy 200 mandat
    > będzie), a Hołowczyc idiota straci nie tylko parę stówek a spore kontrakty
    > reklamowe.

    Nie masz pojecia o czym piszesz. Nie ma 150 czy 200. Jesli nie jechal 204 to
    znaczy ze nie wiadomo ile jechal. Od 2013 sąd jakos nie moze mu dowalic i
    sprawa sie ciagnie. Nie twierdze ze H. jechal wolno ale ma racje, ze wział
    sie za tych cwaniaczkow co to mierza tylko swoja predkosc. Malo tego
    ewidentnie sa do niego uprzedzeni na co wskazuja w nagraniu wyzwiska pod
    jego adresem.

    > Innymi słowy kretyn.

    Na razie jakos na to nie wychodzi.

  • 10. Data: 2015-03-07 10:35:49
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > TAK, szerloku a hołowczyc nie jest w stanie po prostu powiedzieć że mój
    > licznik wskazywał 150 bo on jako miszczu nie patrzy na licznik jak się
    > ściga po publicznych drogach, no i po co

    Nie wiadomo co powiedzial, ale to rowniez nie ma zadnego znaczenia.
    Stwierdzil jedynie, ze nie jechal tyle ile mu pokazano i nie dlatego nie
    przyjal mandatu.
    KPW ?