  • 41. Data: 2015-02-19 21:09:27
    Temat: Re: Jak polutować baterię
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-19 o 17:22, Zachariasz Dorożyński pisze:
> [...]
    z-2/

    > Znaczy się proponujesz komuś kto potrzebuje raz na dwa lata zrobić pakiet z baterii
    płaskich żeby zgrzewarkę zrobił?

    W tym przypadku wystarczy, że pójdzie do zakładu mechanicznego. Jak nie
    znajdzie takiego ze zgrzewarką to można złapać punktowo MIGiem albo po
    prostu zespawać TIGiem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 42. Data: 2015-02-20 09:08:19
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Jest wielce prawdopodobne ze teraz blaszki do baterii płaskiej ( tak się kiedyś na
    nią mówiło)robi się ze stali nierdzewnej. Gówniana stal nierdzewna jest sporo tańsza
    od mosiężnej. Twoje obawy co do przegrzania ogniwa pozbawione są w takim przypadku
    sensu. Nie ma możliwości żeby przegrzać ogniwo lutując blaszkę 2 centymetry od niego.
    Stale nierdzewne mają tak marny współczynnik przewodzenia ciepła że możliwość
    przegrzania przez lutowanie blaszki nie istnieje. Rada żeby zgrzewać według mnie jest
    głupia albo nie wiesz na co odpisujesz.

    Życzę powodzenia w lutowaniu wysokochromowej nierdzewki na kalafonię...

    ==
    Darek

  • 43. Data: 2015-02-20 14:38:33
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 09:08:21 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    mnie jest głupia albo nie wiesz na co odpisujesz.

    > Życzę powodzenia w lutowaniu wysokochromowej nierdzewki na kalafonię...

    W związku z czym akurat mnie odpisujesz, chybił- trafił czy co.

  • 44. Data: 2015-02-22 14:12:35
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 12:00:13 +0100, J.F. napisał(a):

    > No ale wiesz - na obiekcie sie okaze ze akumulatory sie wyladowaly,
    > ladowarka zostala w firmie, a po zorganizowaniu - ze jeden akumulator
    > wysechl i nie daje sie naladowac ...

    Jak się raz zapomni ładowarki to potem będzie się już o niej zawsze
    pamiętać. Zresztą na obiekt czymś trzeba przyjechać - zakładam, że w
    ostateczności można podładować pechowe aku bezpośrednio z samochodowego.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 45. Data: 2015-02-22 16:25:19
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lutego 2015 12:00:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    2v-08ah-ultracell-p-2130.html

> [...]
    > wysechl i nie daje sie naladowac ...
    >
    > Tak jak tu - kilka baterii plaskich, tasma, lutownica ... a tu cyne
    > jakas felerna sprzedali i nie lutuje :-)

    Nigdy nie wychodź z domu bo na zewnątrz czają cegły co chcą spaść.

  • 46. Data: 2015-04-26 02:05:33
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał:

    > Jeśli ma się zgrzewarkę to żaden.

    Co się porobiło na grupach? Musicie cytować cały ten śmietnik i zapychać serwer?

    A do rzeczy. Czasami udaje się dobrać topnik. Jeśli to jakieś żelastwo to kwas
    solny, chlorek cynku, salmiak. Jesli aluminium to kwas acetylosalicylowy.
    Zgrzewanie jest chyba najlepszym pomysłem. I nie jest potrzebna profesjonalna
    zgrzewarka. Duży komdensator wystarczy.

    Pzdr