  • 1. Data: 2014-03-11 10:46:06
    Temat: Przyciemniane boczne szyby.
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Witam
    Kupiłem używaną brykę (renault kangoo) z przyciemnianymi folią bocznymi
    szybami (tymi przy przednich fotelach). No i na przeglądzie nie chcą
    przepuścić. Jakie są podstawy prawne? Czy to przyciemnienie musi spełniać
    jakieś warunki by przeszło przez przegląd?
    Na zaświadczeniu od warsztatu naklejającego folię (w Rawiczu) pisze że
    folia to LX 50 6P oraz LX 35 6P (okna z tyłu mają wyraźnie ciemniejszą
    folię).
    W ostateczności, da radę tą folię zerwać?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-03-11 10:54:39
    Temat: Re: Przyciemniane boczne szyby.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2014 10:46, Jacek pisze:

    > Na zaświadczeniu od warsztatu naklejającego folię (w Rawiczu) pisze że

    Kto pisze? A może jest napisane?

    > folia to LX 50 6P oraz LX 35 6P (okna z tyłu mają wyraźnie ciemniejszą
    > folię).

    No to za ciemno.

  • 3. Data: 2014-03-11 11:44:44
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 10:46:06 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > przepuścić. Jakie są podstawy prawne? Czy to przyciemnienie musi spełniać
    > jakieś warunki by przeszło przez przegląd?

    Ma być przepuszczalność światła minimum 70%. W praktyce oryginalne szyby
    mają niewiele więcej.

    Da się zerwać.

  • 4. Data: 2014-03-11 12:41:33
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Kupiłem używaną brykę (renault kangoo) z przyciemnianymi folią bocznymi
    > szybami (tymi przy przednich fotelach). No i na przeglądzie nie chcą
    > przepuścić.

    Ciepło się robi.
    Opuścić szyby i tak wjeżdżać na przegląd ;-)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-03-11 17:26:01
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 11:44:44 +0100, Kapibara napisał(a):

    > Ma być przepuszczalność światła minimum 70%. W praktyce oryginalne szyby
    > mają niewiele więcej.

    Zgadza się:
    "Szczegółowe warunki techniczne pojazdów i ich wyposażenie reguluje:
    [lex:v3w0myux]ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia
    § 8 ust. 5
    Szyby pojazdu:
    4) przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy
    niż 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy niż 70%"
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-03-11 17:26:32
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 10:54:39 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > No to za ciemno.

    A skąd ten światły (nomen omen) wniosek? Z sufitu?
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-03-11 19:56:11
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-03-11 17:26, Jacek pisze:

    > A skąd ten światły (nomen omen) wniosek? Z sufitu?

    Google?
    wg. firmy z pierwszego wyniku - ta folia daje przyciemnienie o 35% (nie
    licząc tego co daje szyba)

  • 8. Data: 2014-03-11 23:51:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 11.03.2014 11:44, Kapibara pisze:
    > Ma być przepuszczalność światła minimum 70%. W praktyce oryginalne szyby
    > mają niewiele więcej.

    Przy założeniu folii 10-tki w i30 mam wynik 68%, więc sama szyba ma
    sporo więcej.

    --
    anacron
    aba/

  • 9. Data: 2014-03-12 10:11:41
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 23:51:53 +0100, anacron napisał(a):

    > Przy założeniu folii 10-tki w i30 mam wynik 68%, więc sama szyba ma
    > sporo więcej.

    Nie zmienia to faktu, że nawet w Twoim przypadku te 78% to i tak niewiele
    ponad minimum.
    Btw. był sens zakładania folii 10%? :) Daje to coś?

  • 10. Data: 2014-03-12 11:39:07
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przy założeniu folii 10-tki w i30 mam wynik 68%, więc sama szyba ma
    > sporo więcej.

    oho
    niech policmajstry to przeczytaja;)
    bedziesz zdzierac przez te brakujace 2%