    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 21 Jul 2017 11:23:27 -0700 (PDT)
    Subject: Jak robicie skrypty budowania instalek?
    From: s...@g...com

    Witam
    Mam takie pytanie: Jak robicie skrypty budowania instalek? Chodzi mi o:
    1) instalki dla Windows
    2) wieloplatformowe (głownie Windows i Linux - może też MacOS)
    3) Jaki język skryptowy. Czy używacie NSIS-a (bo darmowy), czy może jakieś płatne
    alternatywy?
    4) Czy warto używać Bash-a jako skrypt do przygotowania, kompilowania i wygenerowania
    skryptu dla Nsis?
    5) Czy może lepiej do tego użyć Pythona?

    Ja ze swej strony powiem, że obecnie używam pod Windows skryptów Bash które kopiują
    potrzebne pliki, kompilują program, zmieniają dane w plikach zgodnie z parametrami
    kompilacji i aktualizują główny skrypt budowania instalki - Nsis.

    Moje wnioski o tym sposobie pracy są negatywne. Właśnie miałem nowy Visual Studio i
    nowe Qt. Co oznaczało konieczność zmiany ścieżek w skrypcie głównym Bash. Aby ułatwić
    sobie pracę na przyszłość postanowiłem całą listę plików dll ładować hurtem do pliku
    konfiguracyjnego Nsis. Robię to przez umiejscowienie w nim 2 fraz charakterystycznych
    (otwierającej i zamykającej) i podczas budowania wycinam head i tail początek i
    koniec tego pliku by w środek wstawić listę dll-i. Wszystko pięknie, gdyby nie to, że
    przy sklejaniu zmiennych Bash usuwa puste linie z końca. Skutek tego jest taki, że w
    ostatnia linia z listy dll jest klejona z pierwszą linią z tail-a. Puki co nie wiem
    jak to rozwiązać w Bash-u. Dlatego się zastanawiam nad przepisaniem tego na Python-a
    - może on by się zachowywał bardziej normalnie. Taki lamerski problem psuje mi
    działającą całość.

    Jestem przed podjęciem decyzji o przepisaniu mechanizmu budowania (głównie z chęci
    uodpornienia się na zmiany ścieżek do bibliotek). Dlatego proszę o radę jak wy
    budujecie aplikacje (głównie chodzi mi o Windows).

    dzieki i pozdro
    Szyk Cech