  • 21. Data: 2017-07-25 23:47:12
    Temat: Re: Jak robicie skrypty budowania instalek?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/25/2017 10:16 PM, Mateusz Bogusz wrote:
    > Teraz mamy Windows Store.

    To nie dziala jak typowe repo. Aplikacje nie współdzielą binarek Qt. To
    tylko takie zarządzane, ale ciągle wysypisko.

    > Ale umówmy się, że na linuksie repozytoria też
    > nie stały się tym czym są w rok czy dwa.

    Ale stały się tym czym są 20 lat temu.

  • 22. Data: 2017-07-26 07:21:41
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Ale stały się tym czym są 20 lat temu.

    Hihihi :)

    PS: Chopie. Zwyczajnie Cie pogięlo z ta antyMS fobia :)
    PS1: Nie probuj sie leczyc. To nieuleczalna przypadlosc :)
    PS2: Mam sobie Gentoo od (no nie od 20:) od ~8 lat o doswiadczylem
    "spojnosci" repozytorium nieraz. Wlasnie od dosc dlugiego czasu
    mam niespojny system bo kolejna wersja dystrybucja nie zachowala
    zgodnosci (ani dobrej sciezki przejscia) udev-a a boje sie ruszyc aby
    mi dysk/system nie polecial a backapy dedyka 200GB nie sa proste.
    O prostrzych konfliktach (szczegolnie na poziomoe .so) nie wspomne.
    Owszem. Podoba mi sie portage, ale bardzo daleko mu do spojnosci.
    Czasami (fakt ze wyjatkowo - ale to system wylacznie do developerki
    z jednym userem:) niezbedne jest portage emerge --force :) bo albo
    glibc konfliktuje albo jakies inne *.so sa niespojne. Portage _nie wszytsko_
    wykrywa (a nawet czasem mniej).
    Eh chlopie... Zalosc i zaslona milczenia na Twoj fanatyzm i tyle.
    PS3: Zrozum wreszcie czym jest rejestr (obiektowa/drzewiasta baza danych
    czyli ideologicznie bardzo nowoczesne podejscie/rozwiazanie) Windows -
    szczegolnie w kontekscie COM/ActiveX.

    AK

  • 23. Data: 2017-07-26 07:42:55
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Jul 2017 17:27:50 +0200, kriters <k...@o...pl> wrote:
    > Jestem przekonany, że znacząca większość jest

    To konkretnie odpowiedz :

    1. Co to jest "znaczącą większość"? I czym się różni od "nieznaczącej
    większości"?

    2. Kto cię przekonał, skoro "jesteś przekonany"? Czym cię przekonał?
    Słyszysz głosy, masz szklaną kulę, czytałeś raporty GUS, czy po
    prostu robiłeś badania terenowe?

    3. Czy dobrze cię zrozumiałem: wypowiadasz swoje opinie nt.
    konieczności "instalowania" programów w systemie MS Windows 10? Czy
    także Linux, OSX, Android, IOS itd.? A gdy mowa o MS Windows, to
    tylko 10, czy także np. 95?

    4. A jak instalujesz używane przez ciebie cudze programy napisane w
    PHP i w ECMA Script?

    5. Czy uzywałeś Inno Setup?

    6. Znasz choć trochę bash, Vbs, Power Shell? Potrafisz napisać pliki
    make i bat? Wiesz co robi funkcja system w C?

    7. Czego używasz do pisania programów: MS Visual Studio, Eclipse,
    kartki papieru? Sprawdziłeś że nie ma tam odpowiedniego narzędzia?

  • 24. Data: 2017-07-26 18:39:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/26/2017 7:21 AM, AK wrote:
    > PS: Chopie. Zwyczajnie Cie pogięlo z ta antyMS fobia :)

    Jak sam widzisz argumenty jakie posiadasz to głównie machanie rękami.

    > PS2: Mam sobie Gentoo od (no nie od 20:) od ~8 lat o doswiadczylem
    > "spojnosci" repozytorium nieraz.

    To się nazywa BUG.

    Jest to podobnie spieprzone w Windowsie i nawet awansowało do nazwy
    dllhell a sposób w jaki MS to "rozwiązał" jest zastanawiająco komiczny.

    Software ma bugi. I będzie miało. Sorry. Przyzwyczaj się.

    > Eh chlopie... Zalosc i zaslona milczenia na Twoj fanatyzm i tyle.

    Fakty to nie fanazym. Systemy repo uzywam od 20 lat na Linuxie. Czy sa
    doskonałe - nie nie są. Ale równie nie doskonale jest łowienie setup.exe
    z internetowego szamba. Obie metody sa do dupy, ale repo wydaje się
    mniej żałosne.

    > PS3: Zrozum wreszcie czym jest rejestr (obiektowa/drzewiasta baza danych
    > czyli ideologicznie bardzo nowoczesne podejscie/rozwiazanie) Windows -
    > szczegolnie w kontekscie COM/ActiveX.

    Ja to doskonale rozumie, jednak nie widze związku z zastosowaniem COM/AX
    w marginalnych aplikacjach a potrzebą instalacji *WSZYSTKICH* innych.

    Jak ktoś ma jakąs aplikacją z COMem to niech sobie zrobi setup.exe. Z
    tego nijak nie wynika że setup.exe ma być potrzebne dla reszty 99%
    aplikacji nie rejestrującej COMów.

    PS. Rejestr nie jest rozwiązaniem ktore podbiło świat jakos specjalnie
    poza win. Zastanawiające że znowu nikt sie nie poznał na geniuszu korpo.
    A może bardziej na implementacji tego geniuszu.

  • 25. Data: 2017-07-27 08:08:25
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Witam
    > Mam takie pytanie: Jak robicie skrypty budowania instalek? Chodzi mi o:
    > 1) instalki dla Windows

    InnoSetup:
    http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 26. Data: 2017-07-27 23:22:49
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisałL

    > Jak sam widzisz argumenty jakie posiadasz to głównie machanie rękami.

    > To się nazywa BUG.

    Taaa. Zaden bug. Po prostu nie sa w stanie zapewnic braku padu dysku/boota
    przy przejsciu ze starego udev-a na nowy. Pisza/ostrzegaja o tym i .. radz se
    czlowieku sam.

    > Jest to podobnie spieprzone w Windowsie i nawet awansowało do nazwy dllhell a
    sposób w jaki MS to
    > "rozwiązał" jest zastanawiająco komiczny.

    Numerek/wqersja + podpis cyfrowy dll-ki to komiczny sposob (bo tak wlasnie jest to
    rozwiazane) ?
    Chlopie puknij sie w leb.
    Ze niby wystacza linuxowe numerki w *so ?
    Kilka razy doswiadczylem "dobroci" takieg rozwiazania gdy inny pakiet wgral sobie so
    _tej samej wersji_ ale sobie tworca ja inaczej skompilowal (inne opcje cc)

    > Software ma bugi. I będzie miało. Sorry. Przyzwyczaj się.

    No cos podobnego ?
    Linux ma bugi gorsze id Win ? No nei uwierze :)

> [...]
    nie nie są. Ale
    > równie nie doskonale jest łowienie setup.exe z internetowego szamba. Obie metody sa

    Pojecia bladego nie masz o Win i tyle.
    Infantylny fanatyzm ("godny" gimbazy:) any MSowy przeslania Ci w pelni horyzont.

    > Ja to doskonale rozumie, jednak nie widze związku z zastosowaniem COM/AX w
    marginalnych
    > aplikacjach a potrzebą instalacji *WSZYSTKICH* innych.

    Co ty pieprzysz o marginalnych ?
    Byle mala aplikacja korzysta/tworzy COMa/ActiveXa i standardem w Win
    od wiekow (uczestniczylem w projekcie obiegu dokumentow opartego _wylacznie_
    o aplikacje COMowe/ActiveXowe juz w 1998).
    COM/DCOM/ActiveX to _esencja_Windows !.
    Uruchom sobie OLEViewera nawet na czystym Windows i poogladaj Type/OLE libraries
    zanim cus jeszcze wyplujesz bez skladu i ladu.

    > Jak ktoś ma jakąs aplikacją z COMem to niech sobie zrobi setup.exe. Z tego nijak
    nie wynika że
    > setup.exe ma być potrzebne dla reszty 99% aplikacji nie rejestrującej COMów.

    Tak, tylko ze aplikacji nie korzystajacyh z COMa jest nieco, tyle ze to
    drobiazgi/utile. Byle wiekszy/powazniejszy prog. w Win korzysta
    z innych komponentow COMowych i z reguly je tworzy/dostarcza.

    PS: Z Twojej dziedziny. Taki naglowek *.h/*.idl Expedition Mentorowego
    to > 500kb samych naglowkow/deklaracji funkcji API.

> [...]
    Zastanawiające że
    > znowu nikt sie nie poznał na geniuszu korpo. A może bardziej na implementacji tego

    Bo swiat unixowy zwyczajnie wciaz jest glupi i woli dziesiatki osobnych
    *.cfg, *.ini etc.
    Bo swiat unixowy wciaz jest glupi i do dzis nie dorobil sie zadnej wlasnej
    technologii
    komponentowej (a CORBA umarla bo byla stricte C++/Javo centryczna i ciezka/trudna),
    a jedną w zaczatku dobil (Gnome) bawiac sie jak dzieci bo GUI ladniejsze "wazne" :)
    (KDE).
    Cale szczescie niektorzy nie mieli takich klapek na oczach i zrobili Mono.

    AK

  • 27. Data: 2017-07-28 07:58:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 23:22, AK pisze:

    > Numerek/wqersja + podpis cyfrowy dll-ki to komiczny sposob (bo tak
    > wlasnie jest to rozwiazane) ?
    > Chlopie puknij sie w leb.

    sądzę, że chodzi o coś innego, mechanizm, podawania minimalnej wersji
    podczas ładowania biblioteki, jeśli takiej nie ma, nie załaduje się, a
    program grzecznie o tym powiadomi. Wymaga to od twórców dll-ek
    zachowania zgodności api w dół...
    Taki automat, dajesz wersję min i wychodzisz z założenia, że jeśli
    będzie co najmniej taka, to wszystko będzie działo prawidłowo.

    Kaczus
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 28. Data: 2017-07-28 08:45:33
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Jul 2017 23:22:49 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Bo swiat unixowy wciaz jest glupi i do dzis nie dorobil sie zadnej
    wlasnej technologii

    Mocne. Niczym wypowiedź kibica Dynamo Pcim o Manchester United.

    Ale ad rem. To co jest konkursowo psuje Windows to właśnie
    instalowanie programów. Prawie każdy program ma ambicję zmieniać
    system operacyjny. I w 99% nie da się bez "administratora". Wystarczy
    jakiś trafny, źle napisany program (np. jeden z pakietów Corela). I
    masz zepsuty system, albo reinstalacja, albo przywracanie plików itd.

    Nie ma w Windows zasady, że folder Windows jest tylko i wyłącznie dla
    OS. I wara jakiemukolwiek programowi wpisywać tam cokolwiek. A jeżeli
    potrzebna jest tam jakaś zmiana to tylko przez Windows update.

    Nie dziw, że programy które składają się z jednego exe, nic nie
    psują, nie tworzą sobie jakiś barokowych wpisów w rejestrze, nie
    zakładają po pierdylionie folderów na każdym dysku i nie instalują
    sterowników itp. są po prostu lubiane przez użytkowników bardziej
    ogarniętych.

    Ale masz rację: na takich programach support nie zarobi.

  • 29. Data: 2017-07-28 11:23:54
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 28 Jul 2017 08:45:33 +0200, slawek wrote:

    > Ale ad rem. To co jest konkursowo psuje Windows to właśnie
    > instalowanie programów. Prawie każdy program ma ambicję zmieniać
    > system operacyjny. I w 99% nie da się bez "administratora".

    Prawa admina zazwyczaj (w 99%) są nie po to by pisać w \Windows lecz
    potrzebne do katalogu aplikacji (\Program Files). To jest docelowe miejsce
    gdzie system Windows zakłada trzymanie binarek obcych.
    Niektóre aplikacje trzymają swoje binarki w User\AppData, po to by móc bez
    zgody usera się aktualizować, ale to jest sprzeczne z założeniani
    producenta, bo AppData jak nazwa wskazuje jest na dane tychże binarek.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 30. Data: 2017-07-28 15:37:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Jul 2017 11:23:54 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
> [...]
    miejsce
    > gdzie system Windows zakłada trzymanie binarek obcych.

    I tu się mylisz. Programy w Windows są nie tylko w znanym ci "Program
    Files", ale także w "Program Files (86)", sxs, AppData i kij wie
    gdzie. W dodatku może to być niekoniecznie dysk C.

    Praktycznie każda gra chce instalować swoje DirectX. Większość
    programów pisanych w C++ wciska swoje mscrt. Programy z dot-net ssą
    dot-net, czasem w jakiejś cudacznej wersji np. 1.5 - choć
    teoretycznie nie jest potrzebna jak masz najnowszą.

    Oczywiście wszystko miącha rejestrem, co samo w sobie jest chore.

    I nigdy (chyba że używasz kumpla Bonifacego, Filemona) nie wiesz czy
    i co wpadło ci do katalogu Windows i poniźej. Szczególnie pliki inf i
    takie tam. Nawet jeżeli to nie jest konkretnie malware, to i tak może
    być nieciekawie.

    Oczywiście możesz w ramach średniowiecza stosować pas cnoty:
    instalować tylko ze sklepiku MS. Możesz ufać w certyfikaty. Robić
    tuzin mniej lub bardziej sensownych rzeczy. Co i tak nie zmienia
    faktu: instalacja czegokolwiek w w Windows zawsze może zakończyć się
    nieporządaną podmianą plików systemowych. MS nawet dał specjalne
    narzędzie do leczenia tej choroby: sfc.