  • 1. Data: 2009-01-09 09:23:46
    Temat: Kilka znanych rzeczy z analogowych lustrzanek - nie widzę ich w opisach cyfrowych
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Pamiętam, np. w analogowej 5 była możliwość wybierania punktu AF okiem,
    przez które pole się patrzyło na obiekt to pole było aktywne.

    Coś mi się kolebie po głowie, że było kiedyś coś takiego jak
    automatyczne wyzwolenie migawki po znalezieniu się obiektu w strefie
    ostrości ustawionego punktu AF

    Czy takie rzeczy są, a pomija się je w opisach??

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-01-09 09:33:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ariusz pisze:
    > Pamiętam, np. w analogowej 5 była możliwość wybierania punktu AF okiem,
    > przez które pole się patrzyło na obiekt to pole było aktywne.

    Poczekaj na Canon 5DMark III albo IV. Coś muszą wstawić jeszcze poza
    gęstszą matrycą ;)

    > Coś mi się kolebie po głowie, że było kiedyś coś takiego jak
    > automatyczne wyzwolenie migawki po znalezieniu się obiektu w strefie
    > ostrości ustawionego punktu AF

    Jest. W każdym razie u mnie jest - Pentax K100D. Niestety pułapka działa
    tylko z obiektywami bez AF. Może można w nowszych lub nawet w moim
    włączyć to z nowymi obiektywami, ale nie wiem jak. Natomiast z
    obiektywami manualnymi, nawet tymi ze stykami - pułapka ostrości działa
    bardzo dobrze.

    > Czy takie rzeczy są, a pomija się je w opisach??

    W opiasach - tak. W instrukcji obsługi już nie. Nie sposób wszystkich
    niuansów zamieścić w skróconym opisie. Szczególnie taki niuans jak
    pułapka ostrości.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-09 09:38:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > ustawionego punktu AF
    >
    > Czy takie rzeczy są, a pomija się je w opisach??

    Ta funkcja jest w lustrzankach Pentaxa (również cyfrowych). Warunkiem jest
    założenie manualnego obiektywu lub obiektywu AF z przełącznikiem AF/MF (ten
    przełącznik na obiektywie to w systemie Pentaxa rzadkość).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2009-01-09 09:52:18
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 1/9/2009 10:33 AM, Użytkownik Paweł W. napisał:

> [...]
    > włączyć to z nowymi obiektywami, ale nie wiem jak. Natomiast z
    > obiektywami manualnymi, nawet tymi ze stykami - pułapka ostrości działa

    Da sie z nowymi o ile ma on swój przełącznik AF/MF. Na body ustawiasz
    AF.S, na obiektywie MF i działa ;)
    Np Pentaxowe 16-50 tak ma.

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 5. Data: 2009-01-09 10:05:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dziobu pisze:

    > Da sie z nowymi o ile ma on swój przełącznik AF/MF. Na body ustawiasz
    > AF.S, na obiektywie MF i działa ;)
    > Np Pentaxowe 16-50 tak ma.

    Ale jak już napisał Marek - obiektywów z przełącznikiem AF-MF w systemie
    Pentaksa raczej mało.
    P.S. - to 16-50 nie ma quick-shifta, że ma ten przełącznik? Czy też z
    jakichś innych powodów go wstawili (pułapka ostrości - i tylko to mi
    przychodzi do głowy)???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-09 10:08:35
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 9 styczeń (prawdopodobnie piątek), gdy o godz. 10:33 *"Paweł W."*
    napisał(a):

> [...]
    > włączyć to z nowymi obiektywami, ale nie wiem jak. Natomiast z
    > obiektywami manualnymi, nawet tymi ze stykami - pułapka ostrości działa

    Możesz w skrócie rozwinąć jak to działa, jak to uruchomić? Mam K100D,
    miałem kiedyś Pentax SMC-M 50mm 1.7 i nie wiem do dziś, że coś takiego
    można było robić. Tylko właśnie nie bardzo wiem co i jak, trzyma się spust
    do połowy i wybiera punkt AF czy jak?
    TIA

    --
    To ja, Krasnal...

  • 7. Data: 2009-01-09 10:21:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krasnal pisze:

> [...]
    > miałem kiedyś Pentax SMC-M 50mm 1.7 i nie wiem do dziś, że coś takiego
    > można było robić. Tylko właśnie nie bardzo wiem co i jak, trzyma się spust

    Jak wyżej - obiektyw manualny lub z AF z przełącznikiem na obiektywie
    AF/MF. Na korpusie musisz ustawić AF, wtedy aparat nie wyzwoli migawki,
    dopóki czujnik nie potwierdzi ostrości. Nie będzie ci to działać na
    nieskończoność, ale jak celujesz np. w ptaka na drzewie 10m dalej, to
    ustawiasz ostrość tak, żeby była w miejscu, gdzie ptak ma się pojawić.
    Dopóki nie ma ptaka, albo jest w niewłaściwej odległości - czujnik
    sygnalizuje nieostrość i nie wyzwala migawki. Jak ptak wleci w GO to
    czujnik zasygnalizuje ostrość i wyzwoli migawkę.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 8. Data: 2009-01-09 10:25:38
    Od: j...@a...at

    On 9 Jan., 10:23, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Pamiętam, np. w analogowej 5 była możliwość wybierania punktu AF okiem,
    > przez które pole się patrzyło na obiekt to pole było aktywne.

    akurat to dzialalo idalnie , jesli nie trzeba bylo . w sumie chyba
    niezbyt sensowny gadget.
    za to teraz sa na obudowie gdzies pod palcem umieszczane yoje - moim
    zdaniem jednak to metoda mniej zawodna.

  • 9. Data: 2009-01-09 10:37:07
    Od: q...@g...com

    On 9 Sty, 11:25, j...@a...at wrote:

    > akurat to dzialalo idalnie , jesli nie trzeba bylo . w sumie chyba
    > niezbyt sensowny gadget.
    > za to teraz sa na obudowie gdzies pod palcem umieszczane yoje - moim
    > zdaniem jednak to metoda mniej zawodna.

    Dobrze skalibrowany, a wiec kilkakorotnie , jeden na drugi, eyefocus
    dziala swietnie nawet gdy sie nosi okulary. Mam dlatego analogowy C5 i
    nie sprzedam go nigdy.
    StaM

  • 10. Data: 2009-01-09 10:46:11
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 9 styczeń (prawdopodobnie piątek), gdy o godz. 11:21 *"Paweł W."*
    napisał(a):

> [...]
    > nieskończoność, ale jak celujesz np. w ptaka na drzewie 10m dalej, to
    > ustawiasz ostrość tak, żeby była w miejscu, gdzie ptak ma się pojawić.

    Dzieki, teraz wszystko czaję. Z ciekawości sprawdziłem z Tamronem 90mm, ale
    on ma inaczej działający przełacznik AF/MF na pierścieniu ostrości. Jak dam
    body na AF a szkło na MF to i tak działa AF i jeszcze kręci pierścieniem.
    Jak dam szkło na AF wtedy działa tak samo, tylko nie kręci pierścieniem. No
    ale z jakimiś manualnymi szkłami może się to przydać.
    Pozdrawiam.

    --
    To ja, Krasnal...