  • 1. Data: 2009-01-08 15:35:07
    Temat: wybor aparatu
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    W zasadzie to: .<--- jestem w tej kropce.

    Chcę kupić lustrzankę entry level, czyli taką podstawową. Żeby nie było, aparat do
    wszystkiego, nie
    mam specjalnego zainteresowania typu: makro, ptaki czy inne. Przeglądając parametry,
    opinię już się
    zagubiłem zupełnie. Mam jeszcze wyjście poczekać trochę. Wśród potencjalnych modeli
    mam:

    Canon 1000D
    Canon 450D
    Nikon D40
    Nikon D60
    Nikon D80
    Olympus E420
    Olympus E520
    Pentax 200D
    Sony A300
    Sony A350

    I teraz pytanie, który z nich oferuje najlepszy stosunek cena/jakość. Najlepiej w
    mojej nie małej
    rączce leży Nikon D80 (ale najdroższy z towarzystwa) i Pentax. Testy raz mówią, że
    jeden aparat
    dobrze naświetla zdjęcia nocne, w drugim teście wychodzi, że są artefakty przy
    czasach powyżej 20
    sekund.

    Czy ktoś może doradzić coś sensownie? Nie chcę kompaktów i innych wynalazków.
    Chociażby dlatego, że
    jak widzę światło obiektywu od 7.8 - 11.8 to wiem, że trzeba focić na iso 400, a to
    oznacza już szumy.

    wer

  • 2. Data: 2009-01-08 15:40:05
    Temat: Re: wybor aparatu
    Od: Marcin Jastrzebski <m...@v...com.pl>

    b...@n...pl pisze:
    Chociażby dlatego, że jak widzę światło obiektywu od 7.8 -
    > 11.8 to wiem, że trzeba focić na iso 400, a to oznacza już szumy.

    Mam uzasadnione podejrzenie, ze spojrzales zakres ogniskowych, a nie
    swiatlo obiektywu :-))

    Marcin

  • 3. Data: 2009-01-08 15:46:51
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Canon 1000D
    > Canon 450D
    > Nikon D40
    > Nikon D60
    > Nikon D80
    > Olympus E420
    > Olympus E520
    > Pentax 200D
    > Sony A300
    > Sony A350

    To w zasadzie wszystkie dostępne i zupełnie różnych półek, możliwości też
    mocno różne

> [...]
    > towarzystwa) i Pentax. Testy raz mówią, że jeden aparat dobrze naświetla
    > zdjęcia nocne, w drugim teście wychodzi, że są artefakty przy czasach

    Nie podałeś żadnych wymagań, zero informacji o twoich potrzebachw jaki
    sposób ktoś może ci pomóc ?
    Jeślinie wiesz czego potrzebujesz to weź to co ci najlepiej odpowiada w
    kwestii obsługi, tak jak pisałeś dobrze lezy w ręce i są do tego systemu
    odpowiadające ci cenowo i zakresowo obiektywy.

  • 4. Data: 2009-01-08 15:47:10
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marcin Jastrzebski wrote:
    > Mam uzasadnione podejrzenie, ze spojrzales zakres ogniskowych, a nie
    > swiatlo obiektywu :-))

    Moj Canon ma swiatlo 2,0, tymczasem w lustrach kity zaczynaja sie
    zazwyczaj od okolic 3,6... :)

    k,

  • 5. Data: 2009-01-08 15:47:56
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > I teraz pytanie, który z nich oferuje najlepszy stosunek cena/jakość.

    Eeee. :)
    Poza tym - jakosc czego? Zdjecia beda w zasadzie takie same, niezaleznie
    od modelu.

    k,

  • 6. Data: 2009-01-08 15:56:17
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    KILu napisał(a):

    > Eeee. :)
    > Poza tym - jakosc czego? Zdjecia beda w zasadzie takie same, niezaleznie
    > od modelu.

    Akurat w to mało wierzę. Np. sony ma dobre recenzje za dynamikę, ale za to od iso 800
    zaczynają się
    problemy z ziarnem. CMOS a CCD to też różnica. Jeśli byłaby taka sama jakość to nie
    byłoby tylu
    porównań.

    wer

  • 7. Data: 2009-01-08 16:12:47
    Od: "Dars2" <d...@g...pl>

> [...]
    > ptaki czy inne. Przeglądając parametry, opinię już się zagubiłem zupełnie.
    > Mam jeszcze wyjście poczekać trochę. Wśród potencjalnych modeli mam:

    Miałem podobny dylemat i zakończył sie na NIKON D 90

    pzdr
    Dars

  • 8. Data: 2009-01-08 16:35:51
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Puszka nie ma znaczenia, jak Pentax dobrze Ci lezy w rece to go bierz, bo przy
    okazji oferuje on wlasnie poszukiwany prze Ciebie swietny stosunek
    cena/jakosc.

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 9. Data: 2009-01-08 16:42:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Akurat w to mało wierzę. Np. sony ma dobre recenzje za dynamikę, ale za
    > to od iso 800 zaczynają się problemy z ziarnem. CMOS a CCD to też
    > różnica. Jeśli byłaby taka sama jakość to nie byłoby tylu porównań.

    E tam. Dynamikę wszystkie mają podobną. No może z wyjątkiem D40(ten bez
    x), bo ze starszą matrycą i dynamika sięga w porywach do 7,5EV, ale
    trzeba umieć to wycisnąć z rawa. Jedyny bijący dynamiką pozostałe
    aparaty na głowę to Fuji S3Pro/S5Pro (dostępne w przystępnej cenie), ale
    one mają trochę wad, które na co dzień są bardziej uciążliwe niż brak
    dynamiki we współczesnych lustrzankach.
    Jeśli na prawdę mocno chcesz się bawić w zdjęcia nocne, to podobno tylko
    CMOS i najlepiej Canona (sprawdzony przez niejednego amatora
    astrofotografii). Ale i tak wielokrotnej ekspozycji i obróbki na
    komputerze nie unikniesz.
    W sumie to rozważ takie kwestie:
    - jakie obiektywy zamierzasz dokupić do korpusu (Nikon D40 i D60 w tym
    wypadku mają pewne ograniczenie dotyczące stałoogniskowych obiektywów
    systemowych)
    - jak ważne jest dla ciebie LV i czy wystarczy ekran nieruchomy, czy
    lepiej, żeby się uchylał (A300, A350)
    - jakie dodatkowe akcesoria chcesz dokupić w przyszłości (w pewnych
    wypadkach może być lepiej wybrać ten a nie inny system. Np. w przypadku
    zamiaru rozbudowy o lampę zewnętrzną lepiej zaopatrzyć się w system z w
    miarę wiarygodnym pomiarem TTL).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 10. Data: 2009-01-08 16:49:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <gk5aec$io2$1@news3.onet>,
    > Paweł W. nabazgrał:
    >
    > Jakie to są ograniczenia?

    Na przykład bardzo wolny zapis zdjęcia na kartę (podobno w S5Pro już
    poprawione). Tak z głowy więcej nie powiem, ale było kilka punktów o
    których wypowiadali się posiadacze. A może coś mi się pomieszało.

    P.S.
    Jak kanał - działa? Przez jaki serwer się łączysz?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.