  • 1. Data: 2009-01-09 08:38:06
    Temat: [pyt]laptop - matryca matowa
    Od: j...@p...fm

    Witam
    poszukuje laptopa z matryca matowa do obrobki fot do 2000pln - co
    moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    ale w przyszlosci planuje zakup monitora.
    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-09 08:46:26
    Temat: Re: [pyt]laptop - matryca matowa
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    j...@p...fm pisze:
> [...]
    > moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    > ale w przyszlosci planuje zakup monitora.

    Szukaj thinkpadów z matrycą flexiview. Nic lepszego nie znajdziesz, a w
    tej cenie powinieneś upolować całkiem niezły komputer.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 3. Data: 2009-01-09 08:47:44
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...nie.pl>

    j...@p...fm pisze:
> [...]
    > moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    > ale w przyszlosci planuje zakup monitora.

    IBM T42 z Radeonem 9600 i matrycą o podwyższonej rozdzielczości
    1400x1050 15,1".

    p,M

  • 4. Data: 2009-01-09 08:52:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Wójcik pisze:
    > IBM T42 z Radeonem 9600 i matrycą o podwyższonej rozdzielczości
    > 1400x1050 15,1".

    W tej cenie powinien znaleźć nawet T60, a poza rozdzielczością lepiej
    zwracać uwagę na typ matrycy - koniecznie flexiview (czy tam flex view)
    jak pisałem wyżej.

    BTW: podwyższona rozdzielczość w tym modelu to 1600x1200, w 14 calowym
    1400... to była podwyższona.

    Taki jest np tu:
    http://allegro.pl/item524554474_ibm_t42p_t42_uxga_16
    00x1200_firegl_flexvie_dvdrw.html

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 5. Data: 2009-01-09 09:09:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@p...fm> napisal:

    > poszukuje laptopa z matryca matowa do obrobki fot do 2000pln - co
    > moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    > ale w przyszlosci planuje zakup monitora.
    > [...]

    Uzywanego Thinkpada serii T - np. T42 - z matryca IPS (koniecznie z taka -
    te same modele wystepowaly z róznymi matrycami). Mozna tez szukac nieco
    nowszych modeli (o ile pamietam ostatnim Thinkpadem z matryca IPS byl T61p)
    ale wtedy limit 2000zl moze okazac sie zbyt niski.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2009-01-09 09:28:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > W tej cenie powinien znaleźć nawet T60, a poza rozdzielczością lepiej
    > zwracać uwagę na typ matrycy - koniecznie flexiview (czy tam flex view)
    > jak pisałem wyżej.

    Flexiview to stosowane pzrez marketingowcó oznaczenie matryc IPS.

    > BTW: podwyższona rozdzielczość w tym modelu to 1600x1200, w 14 calowym
    > 1400... to była podwyższona.

    Właśnie nie koniecznie. Zdarzały się też 15" matryce TN o rozdzielczości
    1024x768 (XGA).
    Najlepiej znając kod modelu kupowqanego laptopa sprawdzić bezpośrednio na
    stronie IBM w liscie części zamiennych jaki był w nim typ matrycy. Listę dla
    modeli T40-T42 z matrycą 15" można znaleźć pod adresem
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-55304
    (pewnie link się złamie i trzeba będzie posklejać). Najlepiej sprawdzić typ
    płyty inwertera - to od razu determinuje czy matryca jest TN czy IPS i jaka
    ma rozdzielczość.
    Dla porównania stosowna lista części zamiennych dla matryc 14" jest tu:
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-46502.
    Można na niej sprawdzić, ze zarówno matryce 14" XGA (1024x768) jak i SXGA+
    (1400x1050) miały ten sam typ płyty inwertera - a więc również te 14"
    1400x1050 były wykonane w technologii TN.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-01-09 10:34:35
    Temat: Re: laptop - matryca matowa
    Od: j...@g...pl

    On 9 Sty, 09:38, j...@p...fm wrote:
> [...]
    > moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    > ale w przyszlosci planuje zakup monitora.

    Jeśli już to tylko matryca z podświetlaniem LED. Nawet najmarniejsza
    matryca z LED wykasza najlepsze z podświetleniem typu świetklówka.

    Jeśli masz jedynie 2000zł to w grę wchodzą 10" matryce z eee pc, ms
    wind, samsunga nc10 za 1400zł lub ich nieco bardzie doposażonych (ale
    wciąż 10") braci.
    Sam mam Asusa eee PC, "ergonomia" pracy (czytaj wielkość i
    rozdzielczość ektanu) całkowicie do bani, wydajność procka z 2GB
    pamięcią znośna, za to jakość obrazu jest powalająca, fotki nabierają
    nowego wymiaru (czerń jest czarna, biel jest biała, kolory są
    kolorami). A dodatkowo niewiele jest do noszenia i zmieści się do
    toreb/plecaków które nie były przystosowane do noszenia notebooka.

    Większe ekrany i większa rozdziałka, wydajniejszy procesor to już
    poziom około 5000zł, np nowy MacBook 13,3"

  • 8. Data: 2009-01-09 15:09:11
    Od: Ra-Deck <n...@t...latwo.pl>

    dnia 9-01-09 9:38 j...@p...fm był(a) uprzejmy(a) napisać:
    > Witam
    > poszukuje laptopa z matryca matowa do obrobki fot do 2000pln - co
    > moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    > ale w przyszlosci planuje zakup monitora.

    Polecałbym używanego Powerbooka G4 Apple. 15" lub 17" spokojnie
    zmieszczą się w cenie a są nie do zajechania.
    12" to rzadkość, rarytas - genialny do pracy w terenie.

    Nowsze intelowe produkty Apple, przykro stwierdzić są bardziej zawodne i
    stanowczo powyżej określonego budżetu :/
    Radek

    --
    ---- Skype/AIM/iChat: radekpa3 ------------------------
    Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,

  • 9. Data: 2009-01-09 19:11:56
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Ra-Deck pisze:

    Hej

> [...]
    >
    > Nowsze intelowe produkty Apple, przykro stwierdzić są bardziej zawodne i
    > stanowczo powyżej określonego budżetu :/

    Mimo że lubie Jabłka, a używałem poprzedniego Macbooka Pro i używam
    aktualnie C2D, to powiem szczerze że do porządnej matrycy MVA/IPS ma się
    to nijak, różnica jest b. duża. Dlatego laptoka używam ewentualnie do
    selekcji ale nie do obróbki kolorystycznej.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 10. Data: 2009-01-09 20:03:02
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Marcin Wójcik pisze:

    > IBM T42 z Radeonem 9600 i matrycą o podwyższonej rozdzielczości
    > 1400x1050 15,1".

    Oznaczenie t42p - ma świetną matrycę, ale trzyma cenę...

    --
    f1969