  • 31. Data: 2009-08-05 08:40:34
    Temat: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 5 Sie, 09:19, mgk <m...@w...pl> wrote:

    > No tak. Ale wtedy nie mierzysz predkosci z jaka sie wykonuje kod w
    > danym jezyku,

    Kod? Mierzę prędkość kodu odpowiedzialnego za przesyłanie komunikatów
    w sieci. To też jest kod. W niektórych systemach właśnie *ten* kod
    wpływa na całość.

    > a predkosc karty sieciowej, IO, itp...
    > Czyli nie otrzymasz jakos bardzo rozniacych sie wynikow.
    > Przeciez program w Javie, czy C++ tyle samo czasu bedzie czekal na
    > karte sieciowa. Wiec bezsensu.

    45k vs. 14k jest bez sensu? Dla mnie to może być różnica pomiędzy
    zrobieniem projektu a niezrobieniem.

    > Nie powinna to byc 1 petla, a wiekszy program w ktorym sa wszelkie
    > jezykowe mechanizmy.

    Dokładnie tak - również I/O, dostęp do baz danych (btw - też mi
    wychodziło szybciej w C++ za każdym razem gdy to porównywałem),
    parsowanie dużego pliku, renderowanie złożonego GUI, itd.

    > Dlatego np fizyka odbijajacych sie pilek

    Nie mam wątpliwości, że jest interesująca dla pewnej grupy
    użytkowników. Warto jednak opisać dokładnie na czym polegał benchmark
    zanim przedstawi się wnioski, że coś jest szybsze (bądź nie jest).

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 32. Data: 2009-08-05 17:10:26
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    shio wrote:

    > Jesli chodzi o przegladarke to np. Lobo, w calosci javowa, szkoda, ze az
    > nadto spelnia wymaganie "niekoniecznie w pelni funkcjonalna", wlasciwie
    > nie da sie jej normalnie uzywac... ale IMHO jest szybka;)

    Bardzo powoli przewija strony. Firefox i Konqueror przewijają płynnie,
    podczas gdy w Lobo bardzo wyraźnie przycina (porównałem na dokumentach HTML
    z dokumentacją - prawie sam tekst).
    Samo pierwsze rysowanie strony po wprowadzeniu jej adresu też się różni. W
    zwykłych przeglądarkach po prostu nagle się pojawia obraz, natomiast w Lobo
    widać, że się rysuje - ale nie aż na tyle powoli, żeby było uciążliwe;
    powolne przewijanie jest uciążliwe.

  • 33. Data: 2009-08-05 17:24:21
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Wojciech Jaczewski wrote:

    > zwykłych przeglądarkach po prostu nagle się pojawia obraz, natomiast w
    > Lobo widać, że się rysuje

    Trochę skoryguję to zdanie, bo z tego co napisałem wynika coś innego niż
    chciałem przekazać:
    Nie widać rysowania każdego wyrazu z osobna, natomiast to że strona pojawia
    się wolniej, daje się zauważyć; niemniej nie aż na tyle wolno, abym był w
    stanie zmierzyć ten czas stoperem...