    From: "tomekk" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sie robi portable
    Date: Mon, 5 Jan 2009 23:09:40 +0100

    news:gjtvq5$a59$1@news.wp.pl...

    > No to obaliliście jeden powód - zostały jeszcze trzy :)
    > Niektórzy jednak pracują na kilku komputerach i często je zmieniają.

    Nie miałem zamiaru niczego obalać - po prostu można łatwiej.
    Natomiast co do portable... Pomijając względy licencyjne (zazwyczaj chodzi
    przecież o to, żeby nie instalować w kompie pirackiego oprogramowania -
    owijaj sobie w bawełne jak chcesz...) to z jego funkcjonalnością jest chyba
    tak sobie...
    Wpał mi kiedyś taki Illustrator w ręce. Po uruchomieniu z pendrajwa program
    działał tak... jakby nie działał... Nadawał się praktycznie tylko do
    przepisywania pracy na inny format... Jak sądze podobnie sprawa ma się z
    innymi programami. Każdy ma jakieś tam swoje ustawienia środowiska pracy -
    tutaj nie masz przecież nic...
    Suma summarum - pomysł może i dobry, bo zamiast prosić kogoś o przepisanie
    na starszą wersję jakiegoś pliku, który dostałeś od klienta (oczywiście w
    najnowszej wersji corela czy czego tam) wkładasz do gniazda pendrajw,
    odpalasz pirata portable i sobie przepisujesz.
    Ale pamiętaj jeszcze o jednym - nieposadanie takiego sportablowanego softu
    wymusza u Ciebie kontakt z kolegami, którzy mają nowsze oprogramowanie...
    A więc idea portable NISZCZY relacje międzyludzkie!
    Zapędziłem się? :-) Dobra ide zrobić kolację :-)
    tomekk