  • 21. Data: 2009-07-24 16:08:39
    Temat: Re: Jak to wysłać?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:uwpt0r5lkg98$....@4...n
    et...
    > Ale kolega Slawek nie chce zakladac konta, logowac sie,
    > odbierac mejli i w ogole nie wiadomo, co by chcial...
    > Z jego wypowiedzi mialoby to wygladac tak:
    > wysylasz na serwer bez autoryzacji (ale bezpiecznie, jak tylko mozna).
    > Dla mnie, to kolega Slawek sam nie wie, czego chce:)

    To po prostu zajrzyj do http://drop.io i sam się przekonasz że tak właśnie
    można. :)

    Wiesz, to tak jak z tymi reklamami "takie rzeczy to tylko w Erze" - no i
    właśnie takie rzeczy to tylko znalazłem w drop.io - pewnie niektóre inne
    usługi też mogłyby być ciekawe, patrz
    http://en.wikipedia.org/wiki/One-click_hosting#One-c
    lick_hosting . Acha -
    jeżeli znalazłem w Wiki to czemu pytałem/pytam? Bo Wiki niekoniecznie musi
    być dobrze poinformowana nt. tego co lubią użytkownicy pl.comp.programming .

    Przy okazji - drop.io ma własne API, więc zaczyna być coraz ciekawiej.

    Co do szeroko bezpieczeństwa to są 4 kwestie zupełnie osobne:

    1. Czy trzymanie danych
    na-cudzym-sprzęcie-i-to-bez-mocnej-kryptografii-lub-
    z jest bezpieczne? Nie
    jest! Bo właściciel serwera może odczytać i czegoś tam się dowie. Z drugiej
    strony jeżeli te dane są public domain (np. wartości cosinusa kąta ostrego)
    to nie jest to problem.

    2. Czy dany serwis działa tak, że to co będzie ładowane przez ludzi nie
    będzie miało wirusów/trojanów dodanych przez serwer? Albo że z serwera nie
    wyjdzie jakiś atak? Zagwozdka. Nijak nie potrafię odpowiedzieć. Można np.
    dać MD5 w newsach i potem prosić o sprawdzenie... ale to chyba wygodne nie
    jest.

    3. Czy łączenie z serwisem wykorzystuje bezpieczny protokół? FTP bezpieczny
    nie jest. Tyle wiem.

    4. Czy w kategoriach PR dobrze jest być przyznawać się do używania danego
    serwera/usługi? Czym innym jest Facebook (chyba sam Obama używa) - a czym
    innym Pirate Bay (nie używałem i nie używam). Podobnie i z hostingiem
    plików.

    slawek