  • 11. Data: 2017-02-21 23:17:46
    Temat: Re: Jak wejść do BIOS-u? :)
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-02-21 17:52, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > kiedy butuję z ich użyciem komp z pendrajwa, to komp się zabutuje i
    > wystartuje Linuksa.
    > Ale (choć POST zgłasza "initializing USB controllers... DONE") to za
    > cholerę ani
    > mysz ani klawiatura USB nie działają ani pod BIOS ani w systemie który
    > butuję. Wypróbowane na dwóch różnych, sprawnych kompletach.
    > W tej płycie do BIOS wchodzi się F10. Oczywiście, nie skutkuje. Klawisz
    > Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
    > a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś

    na plytach intela odpalamy przyciskiem power i trzymamy go wcisnietego
    az uslyszymy pikniecie

    wylacza to fastboot i pozna inicjalizacje usb

    tak ze sugeruje popatrzyc czy cos podobnego nie figuruje w instrukcji

    jezeli nie to odlaczyc z pradu, wyjac baterie i poczekac az sam poprosi

    z drugiej strony nie spotkalem sie z usb z ktorego mozna zabootowac ale
    na ktorym *system* nie widzi urzadzenia hid

  • 12. Data: 2017-02-22 03:27:43
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Ni cholery :) Inny pomysł jakiś? :)
    > No rozumiem że coś ktoś w BIOS przestawi i brak wsparcia dla USB podczas
    > startu (co w ogóle nie powinno być możliwe w płycie bez PS/2) ale żeby
    > uruchomiony linuks live nie reagował na mysz i klawiaturę to pierwsze
    > widzę.
    Spróbuj ESC lub F1 czy F9 w na nowo uruchamianym komputerze, a nie po
    uruchom ponownie komputer.

    --
    animka

  • 13. Data: 2017-02-22 08:16:16
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Dyski są dwa i są odłączone bo tylko wtedy komp butuje z pena. Jak dyski
    > odłączę i pena wyjmę, komp po poście staje i zgłasza brak urządzenia
    > butowalnego, normalne. Jak podłączę dysk z oryginalnym systemem to komp
    > butuje z niego jakiegoś windowsa ale że jest on popsuty to proces staje
    > na jakmś bluescreenie. Tak czy owak, manewry z dyskami nic nie dały
    > jesli chodzi o wejście do biosa.

    Chyba faktycznie padnięta płyta. Bo przynajmniej w teorii - startując
    komputer bez nośników pamięci BIOS powinien zgłosić na ekranie monitora
    komunikat o ich braku, a wtedy może udałoby się wejść w jego ustawienia.
    Druga ewentualność to zepsuta, albo jakaś nietypowa klawiatura której
    ten BIOS nie rozpoznaje,.

  • 14. Data: 2017-02-22 09:37:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 23:14:39 +0100, Adam napisał(a):

    > Spróbuj wystartować płytę bez nośników pamięci i bez klawiatury.
    > Jak zatrzyma się z błędem braku urządzenia, to podłącz klawiaturę i po
    > chwili zobacz, czy zaświeca się i gaśnie NumLock albo CapsLock - wtedy
    > wiadomo przynajmniej, czy klawiatura jako taka jest widoczna.

    Teraz najciekawsze: Po kilku takich manewrach jak piszesz, stopniowo
    najpierw na krótko a potem na coraz dłużej klawiatura się uruchamiała.
    Migając diodami, najpierw 3-ma potem tylko jednym :) Nawet zdążyłem
    podłubać w BIOS, sprawdzić i skorygować ustawienia (choć nie związane z
    USB) i ni z tego ni z owego klawiatura (i mysz, a jakże) zaczęła działać
    normalnie, non stop. No to podłączyłem dyski i komp działa. Płyta
    uzyskała odroczenie do następnego razu :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2017-02-22 09:41:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 17:52:42 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ma ktoś
    > pomysła na wejście do BIOS?

    Adam miał dostatecznie zwariowany pomysł i płyta działa choć nie wiadomo
    dlaczego i jak długo. Wszystkim którzy zabrali głos dziękuję za pomoc.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2017-02-22 10:02:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Adam miał dostatecznie zwariowany pomysł i płyta działa choć nie wiadomo
    dlaczego i jak długo. Wszystkim którzy zabrali głos dziękuję za pomoc.

    PS. Efekt okazał się krótkotrwały. Po kilku załączeniach i wyłączeniach
    kompa znów klawiatura i mysz są obsługiwane z rzadka i na krótko :)
    Czyli jednak kasacja.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2017-02-22 23:05:13
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Efekt okazał się krótkotrwały. Po kilku załączeniach i wyłączeniach
    > kompa znów klawiatura i mysz są obsługiwane z rzadka i na krótko :)
    > Czyli jednak kasacja.

    Nil desperandum, jest jeszcze możliwość następująca: gniazdo USB podaje
    zbyt niskie napięcie, i klawiatura głupieje. I wtedy, zgodnie ze
    standardowym wykopem grupowym trzeba by chyba zmienić... zasilacz!
    (poważnie) Tak czy siak, zanim wypierzysz MoBo (a i wydatek to, i
    dłubaniny deczko), to jednak popróbuj co najmniej *kilka* innych
    klawiatur i myszy, może zadziałają. Warto też (przed drastycznym kopem w
    MoBo) zaopatrzyć się w cóś takiego:
    http://allegro.pl/miernik-usb-ladowarka-napiecie-pra
    d-pojemnosc-czas-i6710658513.html?reco_id=33d1c389-f
    94a-11e6-b860-02a1c2831487&ars_rule_id=201&bi_s=arch
    iwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product

    - co kosztuje 28,79 zł + 7,20 za InPost. Jeśli wybierzesz inny miernik,
    to zwróć uwagę, aby mierzył też czas ładowania, bo niektóre tego nie
    robią. Tym mierniczkiem wyczaisz, czy napięcie na porcie USB felernego
    kompa jest takie same, jak "dobrego", czyli takiego, przy którym
    klawiatura *nie* głupieje. Jeśli będzie za niskie U, to jednak
    zasilacz... Istotne jest wskazane porównanie, bo miernik jest niskiej
    klasy, i nie musi być dobrze skalibrowany.

  • 18. Data: 2017-02-23 09:12:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2017 23:05:13 +0100, JaNus napisał(a):

    > Nil desperandum, jest jeszcze możliwość następująca: gniazdo USB podaje
    > zbyt niskie napięcie, i klawiatura głupieje. I wtedy, zgodnie ze
    > standardowym wykopem grupowym trzeba by chyba zmienić... zasilacz!
    Myślisz że tego nie zrobiłem? :)

    > (poważnie) Tak czy siak, zanim wypierzysz MoBo (a i wydatek to, i
    > dłubaniny deczko), to jednak popróbuj co najmniej *kilka* innych
    > klawiatur i myszy, może zadziałają.
    Dwa komplety które działaja pod innym kompem.

    > http://allegro.pl/miernik-usb-ladowarka-napiecie-pra
    d-pojemnosc-czas-i6710658513.html?reco_id=33d1c389-f
    94a-11e6-b860-02a1c2831487&ars_rule_id=201&bi_s=arch
    iwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product
    Mam miernik, mierzyłem napięcia, są w normie.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2017-02-23 22:05:55
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Mam miernik, mierzyłem napięcia, są w normie.

    No to spróbuj jeszcze wgrać ponownie BIOS - nie musi być nowszy, bo
    rzecz może być w uszkodzeniu kawałka softu.

  • 20. Data: 2017-02-24 09:56:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 22:05:55 +0100, JaNus napisał(a):

    > No to spróbuj jeszcze wgrać ponownie BIOS - nie musi być nowszy, bo
    > rzecz może być w uszkodzeniu kawałka softu.

    Pozamiatane. Klient już zabrał komp.
    --
    Jacek
    I hate haters.