  • 1. Data: 2017-02-18 11:17:56
    Temat: LiveCD vs pendrive
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Czy jest jakaś różnica w obrazach systemów live między cd a pendrive?
    Sytuacja wygląda tak- pobrałem obraz Fedora 25live i wypaliłem na płycie
    DVD. Mimo prób odpalenia na dwu komputerach Fedora nie startuje, na
    ekranie startowym przewija się tylko cały katalog błędów. Nawet się
    trudno zorientować czego dotyczą. Jako że w instrukcji odpalania Fedory
    live jest tylko wzmianka o bootowalnym pendrivie mam pytanie, czy można
    nagrać obraz live Linuksa przeznaczony dla pen drajwów na płytę cd i czy
    tak nagrany system będzie zdatny do użytku, albo chociaż czy powinien
    wystartować?

  • 2. Data: 2017-02-18 11:32:49
    Temat: Re: LiveCD vs pendrive
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2017 11:17:56 +0100, Trybun napisał(a):

    > Jako że w instrukcji odpalania Fedory
    > live jest tylko wzmianka o bootowalnym pendrivie mam pytanie, czy można
    > nagrać obraz live Linuksa przeznaczony dla pen drajwów na płytę cd

    Obrazy ISO działają niezależnie od nośnika, więc jest wszystko jedno czy
    używasz pena czy CD. Za niepowodzenia zabutowania kompa z CD winiłbym
    raczej napędy DVD, zarówno ten na którym nagrywałeś jak i te na których
    odtwarzałeś.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-02-18 15:20:30
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > używasz pena czy CD. Za niepowodzenia zabutowania kompa z CD winiłbym
    > raczej napędy DVD, zarówno ten na którym nagrywałeś jak i te na których

    Też mi się tak wydawało że to wsio ryba.. Spróbuję nagrać płytę na innym
    kompie. Dzięki za odzew.

  • 4. Data: 2017-02-19 00:14:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-18 o 15:20, Trybun pisze:

    > Też mi się tak wydawało że to wsio ryba.. Spróbuję nagrać płytę na innym
    > kompie. Dzięki za odzew.

    Dwie podpowiedzi:

    1. Zwykle na instalkach linuksowych jedna z opcji (już na starcie, w
    lilo lub grubie) to test nośnika

    2. Zanim nagrasz, to sprawdź sobie sumy kontrolne ściągniętego pliku ISO.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-02-19 08:41:12
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-19 o 00:14, Adam pisze:

    > Dwie podpowiedzi:
    >
    > 1. Zwykle na instalkach linuksowych jedna z opcji (już na starcie, w
    > lilo lub grubie) to test nośnika
    >
    > 2. Zanim nagrasz, to sprawdź sobie sumy kontrolne ściągniętego pliku ISO.

    Te instalki są jakieś inne, inne niż na wszystkich innych Linuksach
    które dotychczas miałem okazję wypróbować. Zresztą to był powód dla
    którego chciałem wypróbować tą dystrybucję, chwytliwy tytuł w necie -
    "rewolucyjne zmiany w Fedorze 25", jak tu nie zobaczyć co jest grane. I
    tak już nawiasem - nigdy ten system mi nie leżał.. od czasów pierwszych
    prób miałem już kilka komputerów, kilkanaście kolejnych dystrybucji w
    serii systemu, a Fedora zawsze chodziła u mnie jak stara kobyła.

    No nie wiem czy to o sumy chodzi, nigdy nie miałem z tym problemu, poza
    tym mam dwie wersje F 25, 32 i 64bit, obydwie nie chcą startować.

  • 6. Data: 2017-02-19 15:05:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-18 o 11:17, Trybun pisze:
> [...]
    > pytanie, czy można nagrać obraz live Linuksa przeznaczony dla pen
    > drajwów na płytę cd i czy tak nagrany system będzie zdatny do użytku,

    Sprawa się wyjaśniła. Pobrane przeze mnie obrazy ISO są
    najprawdopodobniej przeznaczone na inne nośniki pamięci niż płyty
    CD/DVD, bo z pendrive F25 live startuje bez żadnego problemu.

  • 7. Data: 2017-02-19 16:55:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-19 o 15:05, Trybun pisze:

    > Sprawa się wyjaśniła. Pobrane przeze mnie obrazy ISO są
    > najprawdopodobniej przeznaczone na inne nośniki pamięci niż płyty
    > CD/DVD, bo z pendrive F25 live startuje bez żadnego problemu.

    ISO nie na płyty?

    Podaj link, z ciekawości zobaczę tego dziwaka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-02-19 18:04:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2017 16:55:10 +0100, Adam napisał(a):

    > ISO nie na płyty?
    >
    > Podaj link, z ciekawości zobaczę tego dziwaka.

    Faktycznie, baaardzo dziwne :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-02-19 19:32:18
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-19 o 16:55, Adam pisze:

    > ISO nie na płyty?
    >
    > Podaj link, z ciekawości zobaczę tego dziwaka.

    Tak, ISO. Dokładnie to nie wiem, nie pamiętam z jakiej strony były te
    obrazy pobrane. Ot tak kliknąłem na link zawarty na jakimś forum. Jednak
    bardzo mało prawdopodobne aby to co pobrałem różniło się od obrazów
    zamieszczonych na oficjalnej stronie Fedory. Plik dokładnie nazywa się:
    "Fedora-Workstation-Live-x86 64-25-1.3.iso"

  • 10. Data: 2017-02-19 19:59:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2017 19:32:18 +0100, Trybun napisał(a):

    > Ot tak kliknąłem na link zawarty na jakimś forum.

    Mimo wszystko lepiej stąd:
    http://dl.fedoraproject.org/pub/fedora/linux/release
    s/25/Workstation/
    --