  • 1. Data: 2019-05-23 19:38:38
    Temat: Jak zabezpieczać bios?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Nawet Secure Boot jest do sforsowania
    https://www.pcworld.pl/news/Informatycy-ostrzegaja-z
    abezpieczenie-Secure-Boot-jest-do-sforsowania,391411
    .html

    Eksploit modyfikuje ,,root key" (klucz używany do sprawdzania cyfrowego
    podpisu). Może to jednak zrobić tylko wtedy, gdy zostanie uruchomiony w
    trybie ,,kernel", używanym wyłącznie do dokonywania w systemie
    operacyjnym najistotniejszych zmian. Ogranicza to w dużym stopniu
    poczynania włamywacza, gdyż musi on wcześniej znaleźć sposób, jak
    uzyskać prawo uruchamiania programów w trybie ,,kernel".
    -------------------------

    Czy nie mogło by być tak jak kiedyś , że Bios/Uefi byłoby fizycznie
    niemożliwe do zmiany bo byłaby to pamięć ROM?

  • 2. Data: 2019-05-24 12:21:48
    Temat: Re: Jak zabezpieczać bios?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-23 o 19:38, Borneq pisze:
> [...]
    >

    > Czy nie mogło by być tak jak kiedyś , że Bios/Uefi byłoby fizycznie
    > niemożliwe do zmiany bo byłaby to pamięć ROM?

    A to nie ma już płyt głównych z podwójnym BIOSem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-05-24 12:45:59
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 5/24/19 12:21 PM, Adam wrote:

    > A to nie ma już płyt głównych z podwójnym BIOSem?

    Co to znaczy "podwójny Bios"?

  • 4. Data: 2019-05-24 13:25:10
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    W dniu 24.05.2019 o 12:45, Borneq pisze:

    > Co to znaczy "podwójny Bios"?

    To znaczy Gigabyte!!!

  • 5. Data: 2019-05-24 13:41:04
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 5/24/19 1:25 PM, Szyk Cech wrote:

    > To znaczy Gigabyte!!!

    Jak się odtwarza bios? Wchodzi się do mbiosu i co dalej?

  • 6. Data: 2019-05-24 15:24:20
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Nawet Secure Boot jest do sforsowania
    > https://www.pcworld.pl/news/Informatycy-ostrzegaja-z
    abezpieczenie-Secure-Boot-jest-do-sforsowania,391411

    To artykuł z przed sześciu lat, może już poprawili te błędy?

    > Czy nie mogło by być tak jak kiedyś , że Bios/Uefi byłoby fizycznie
    > niemożliwe do zmiany bo byłaby to pamięć ROM?

    Nie możliwe. Dziś wpuszcza się do ludzi oprogramowanie dziurawe i
    niedopracowane a za testerów robią użytkownicy. BIOSów też to dotyczy.

  • 7. Data: 2019-05-24 15:26:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 May 2019 15:24:20 +0200, nadir wrote:
    > Nie możliwe. Dziś wpuszcza się do ludzi oprogramowanie dziurawe i
    > niedopracowane a za testerów robią użytkownicy. BIOSów też to dotyczy.

    Przecież zawsze tak było - poczytaj RBIL. :)

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-05-24 16:01:25
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 5/24/19 1:41 PM, Borneq wrote:

    > Jak się odtwarza bios? Wchodzi się do mbiosu i co dalej?

    Poprawiłem: wszedłem do Bios i załadowałem błyskawicznie domyślne UEFI,
    potem wybrałem bootowanie z DVD