  • 11. Data: 2015-02-21 01:13:26
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć wodę przed zamarzaniem
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 22:01:27 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > homeopaty=
    > bute=
    >
    > Co to za wynalazek, google nic nie zwraca sensownego.
    >
    > --
    > Marek

    O ja pierdolę. Pokoloruj drwala.

  • 12. Data: 2015-02-21 03:21:03
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 21:52, J.F. wrote:
> [...]
    9.html

    > Jest jeszcze jedna sprawa - jesli tego etanolu jest mniej,
    > to owszem, woda zamarznie, ale w postaci malych krysztalkow i tylko
    > czesciowo. Reszta plynu bedzie miala podniesiona zawartosc alkoholu i
    > nie zamarznie.
    > A to co zamarznie bedzie mialo konsystencje sniegu a nie lodu, wiec:
    > - nie rozsadzi rury,
    > - bedzie jakas porowatosc i przepustowosc, wiec woda sie przecisnie, a
    > po podgrzaniu stopi.
    > Oczywiscie bryly sniegu beda krazyc, wiec uwaga na pompy ...

    Może być jeszcze gorzej. lód ("śnieg") się osadzi, reszta ma więcej
    etanolu, ale jakiś delikatny przepływ jest i zaraz odpłynie.
    To co napłynęło znów ma odpowiedni skład do odłożenia pewnej
    porcji lodu.

    > gliceryna ?

    http://www.engineeringtoolbox.com/glycerine-boiling-
    freezing-points-d_1590.html

    Jeśli coś nie ejst jakimś super aktywnym świństwem, to zmiana
    temperatury jest dość fizycznym efektem, wszystkie materiały
    bądą się podobnie zachowywać i mieć podobny skutek.
    Przynajmniej coś mi się tak kołacze z termodynamiki:/

    Ale może jest szansa w jakiejś ostrzejszej chemii.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2015-02-21 03:25:26
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 22:01, Marek wrote:
    > homeopaty=
    > bute=
    >
    > Co to za wynalazek, google nic nie zwraca sensownego.

    Kogutek jaj znosić nie może, to je sobie robi.

    Kryptonit to taki zielony kryształek dający supermenowi super kaca.
    Na Ziemi niespotykany.
    Następnie masz dość rzetelny opis technologii produkcji preparatów
    homeopatycznych, ale to większa fikcja niż punkt pierwszy.

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2015-02-21 08:17:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "bartekltg"
    > Ale może jest szansa w jakiejś ostrzejszej chemii.

    To może zapytać na pl.sci.chemia (to do Marka).

    Robert

  • 15. Data: 2015-02-21 08:36:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Feb 2015 03:25:26 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Kogutek jaj znosić nie może, to je sobie robi.

    Żartować trzeba umieć.... kogutek powoli kwalifikuję się już do kf'a
    za całokształt.

    > Następnie masz dość rzetelny opis technologii produkcji preparatów
    > homeopatycznych, ale to większa fikcja niż punkt pierwszy.

    Co zrobić z przypadkami gdy placebo pomogło?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-02-21 08:52:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek"
    > Co zrobić z przypadkami gdy placebo pomogło?

    Jeżeli placebo pomogło to normalne.
    Jeżeli homeopatia to ściema.

    Robert

  • 17. Data: 2015-02-21 09:53:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 03:21:03 +0100, bartekltg napisał(a):

> [...]
    > bądą się podobnie zachowywać i mieć podobny skutek.
    > Przynajmniej coś mi się tak kołacze z termodynamiki:/

    Mi raczej chodzilo o to, ze w czasach gdy robili biodiesla masowo, to
    gliceryna zaczela byc "uciazliwym odpadem", wiec moze tanim.

    Ale widze ze cena sie trzyma ... 1.6 zl/kg to chyba porownywalnie z
    etanolem.
    Znalezli zbyt, czy daje sie tym w piecu palic ?

    > Ale może jest szansa w jakiejś ostrzejszej chemii.

    Chlorek wapnia ?
    Ale tez go trzeba sporo sypnac.

    No i ... najpierw jakas probe rdzewna trzeba zrobic :-)

    Zaraz ... CaCl2 ma rozpuszczalnosc 75g/100cm3 w 20C, przy -20 pewnie
    znacznie mniej ... to moze nie tak duzo ?

    Do samochodow ciagle jeszcze glikol leja, widac najlepszy :-)

    J.

    O, tabelka
    http://en.wikipedia.org/wiki/Solubility_table

    Caesium formate CsHCO2
    335g w 100cm3 wody w 0C :-)

    Cynk tez niezly ...

  • 18. Data: 2015-02-21 10:48:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Feb 2015 08:52:12 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Jeżeli placebo pomogło to normalne.
    > Jeżeli homeopatia to ściema.

    Przecież to to samo.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2015-02-21 10:56:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek"
    > Przecież to to samo.

    Ja wiem, ale przemknęło mi przez myśl, że Ty uważasz inaczej.
    Na szczęście się myliłem. :-)

    Robert

  • 20. Data: 2015-02-21 11:39:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 22:01:27 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Co to za wynalazek, google nic nie zwraca sensownego.

    Ten wynalazek to znany od lat trol usenetowy. Do każdego wątku dokleja jakieś
    brednie, z reguły kompletny bełkot. Ta grupa składa się z ludzi którzy z nim gadają i
    z tych co nie.