  • 21. Data: 2015-02-21 11:41:44
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć wodę przed zamarzaniem
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 14:24:26 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Jest pewna instalacja, w której krąży ok 3000 l wody. Fragment tej
    > instalacji jest narażony na zew. niską temperaturę w zimie a
    > wymuszanie obiegu nie wchodzi w grę. Czy są jakieś niedrogie
    > preparaty (koszt całkowity max 1000 zl) aby po dolaniu ich do tej
    > wody zabezpieczały by ją przed zamarzaniem, tak do -20°?
    >
    > Pozostałe mieszanka nie może być agresywna dla stali.
    >
    > Kiedyś do spryskiwiaczy dolewało się denaturatu, ale ile litrów
    > denaturadu potrzeba aby zabezpieczyć 3000l wody?

    Jaka w tej instalacji jest normalna temperatura robocza i ciśnienie? Dałoby się
    newralgiczny odcinek przewodu zrobić z węża elastycznego, któremu zamarzanie wody
    wewnątrz nie robi krzywdy?

  • 22. Data: 2015-02-21 12:28:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.02.2015 08:36, Marek wrote:

    > Żartować trzeba umieć.... kogutek powoli kwalifikuję się już do kf'a za
    > całokształt.

    > Co zrobić z przypadkami gdy placebo pomogło?

    Nic. Dawno temu zorientowali się, że pewne procesy są
    częściowo losowe i wymyśliliśmy statystykę.
    Jeśli preparat paramedyczny 'pomaga' takiej samej liczbie
    pacjantów: |#wyleczonych1 - #wyleczonych2| <
    < współcynnik ignaca * oszacowanie błędu)
    co cukierki, to nie ma sensu mówić, że preparat działa.

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2015-02-21 12:39:02
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 08:37:01 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > za całokształt.

    > Co zrobić z przypadkami gdy placebo pomogło?

    Pokoloruj drwala.

  • 24. Data: 2015-02-21 12:40:59
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 10:48:35 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Przecież to to samo.
    >
    > --
    > Marek

    Wyczaiłeś to jak bana na googlach dostałeś przez szukanie uwodnionego Kryptonitu?

  • 25. Data: 2015-02-21 15:21:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Feb 2015 10:56:15 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Ja wiem, ale przemknęło mi przez myśl, że Ty uważasz inaczej.
    > Na szczęście się myliłem. :-)

    Ale to samo w sensie terminologii, ale nie w działaniu. Placebo
    podane pacjentowi z informacją jako "woda" nie działa, a jeśli ta
    samą wodę poda się przedstawiając mu go jako "super lek"
    homeopatyczny - pomaga.
    Służę nr Lancet gdzie były publikowane poważane badania z
    substancjami homepatycznymi vs. placebo niehomeopatyczne i wyniki ich
    wykazują % wyższa poprawę u pacjentow gdzie podawano im świadomie
    homeopatię a tymi którym podawano świadomie czystą wodę :-).

    --
    Marek

  • 26. Data: 2015-02-21 15:59:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.02.2015 15:21, Marek wrote:

> [...]
    > wyższa poprawę u pacjentow gdzie podawano im świadomie homeopatię a tymi
    > którym podawano świadomie czystą wodę :-).

    Służę DOI bublikacji, która przedstawia eksperymentalne wyniki
    sugerujące, że neutrino porusza się szybciej niż wynosi prędkość
    światłą w próżni.
    Podobnie serią artykułów o działąjącej fuzji jądrowej, w niskiej
    temperaturze i małej skali.

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2015-02-21 17:46:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Feb 2015 15:59:07 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Służę DOI bublikacji, która przedstawia eksperymentalne wyniki
    > sugerujące, że neutrino porusza się szybciej niż wynosi prędkość
    > światłą w próżni.

    Czy te badania miały obalić tą wyższą prędkość czy ją wykazać?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-02-21 18:16:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.02.2015 17:46, Marek wrote:

    > Czy te badania miały obalić tą wyższą prędkość czy ją wykazać?

    _Mierzyć_ prędkość.
    Spodziewano się oczywiście niższej. I w rzeczywistośći jest ona niższa.
    Nie w tym rzecz. Pojedyncze badanie (jeden eksperyment, czy jedna grupa
    badawcza) nie jest dużo warte nawet w fizyce, a tam ocena niepewnośći
    niest nieporównywalnie prostsza niż przy badaniu bardzo skomplikowanych
    układów z kłamiącym interfejsem.

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2015-02-22 14:28:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > "Marek"
    >
    > Może dąc zawory na newraligicznym odcinku i wycofać wodę. Np. sprężonym
    > powietrzem.

    I do tego jakieś blokady by nie dało się uruchomić maszyny z niesprawnym
    chłodzeniem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2015-02-22 15:01:15
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-20 o 18:23, Marek pisze:

    > Część jest zaizolowane, ale nie wszystko. Sa okresy, że kilkanaście dni
    > zima fabryka stoi a specjalne grzanie żeby nie zamarzlo się średnio
    > opłaca.

    Przez te kilkanascie dni mozna uzyc elektrycznego systemu do poidelek:
    http://www.fermo.pl/produkt-1574-przewod-grzewczy-do
    -rur-przeciw-zamarzaniu.html
    Sa tez podobne z wlasnym termostatowaniem,
    przeznaczone do domowych instalacji wodnych.

    WM