  • 51. Data: 2018-08-10 23:32:52
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.08.2018 o 17:12, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wierzę, że takie rzeczy nie istnieją od lat - przecież wykrywanie
    > pola wywołanego prądem za pomocą cewki jest oczywiste.
    > P.G.

    Opis praktycznie identycznego urządzenia był w Elektronice dla Wszystkich.

    P.P.

  • 52. Data: 2018-08-11 02:23:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Pewnie to jego do routera.

    Tak, dokładnie tak.

  • 53. Data: 2018-08-11 02:30:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Hej,

    Piszę na razie skrótowo, bo nie miałem jeszcze kiedy przeczytać wszystkich
    odpowiedzi w wątku. Jutro przeczytam :)

    Udało mi się dojść do miejsca, w którym prąd opuszcza moje mieszkanie.
    Cewka przekaźnika samochodowego 12V była do tego trochę za słaba, ale
    czujnik położenia wału z Yamahy, który leżał w przydasiach, sprawdził się
    idealnie.

    Oto jak wygląda gniazdko w łazience (już po rozpięciu dwóch fazowych).

    http://www.chmurka.net/r/usenet/gniazdko.jpg

    Coś wchodzi, coś wychodzi... uziemienie do bolca w ogóle nie jest
    podłączone (na to chyba jest osobny paragraf?).

    To tu prąd ucieka. Amperomierz między dwoma brązowymi (na jednym jest
    faza) pokazuje 1.61A:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/pomiar.jpg

    Teraz to cholerstwo jest rozłączone i licznik pokazuje już normalne
    (wiarygodne) zużycie... nadal nie wiem, jak to ugryźć od strony prawnej i
    złapania złodzieja (ktoś za ten zużyty przez ostatni rok prąd musi
    zapłacić), ale to już na pl.soc.prawo (chyba że macie pomysły?) :)

    kilokitu, za pomysł z cewką, jeśli się kiedyś spotkamy, masz u mnie piwo
    :)

  • 54. Data: 2018-08-11 02:37:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > I to jest chyba najbardziej prawidłowa diagnoza.
    > A co do cęgów pomiarowych, to mogę Ci Queequeg wysłać takie w koszcie
    > wysyłki. Same cęgi, podłącza się do nich miernik, acz nawet nie wiem jak
    > (pewnie mierzy się napięcie?)

    Problem już rozwiązałem (przynajmniej elektryczny, bo prawny dopiero się
    zacznie) ale cęgi się przydadzą tak czy inaczej, więc jeśli nadal aktualne
    to chętnie. Niekoniecznie za samą wysyłkę, z kasą nie jest u mnie tak źle
    :) Ile byś za nie chciał, żebyś nie czuł się pokrzywdzony?

    > inna sprawa: policz ile dokładasz, i może jednak te puszki rozdzielające
    > rozsupłać, i dać tam porządne wyposażenie "puszkowe"? Wszak to i pożar
    > mogą takie kłębowiska wywołać!

    Tylko z tym jest jeden problem. Jak zacznę grzebać, to automatycznie biorę
    na siebie odpowiedzialność za wszystko, co się może ewentualnie stać...

    Jakby to było moje mieszkanie, to oczywiście instalację zrobiłbym tak, jak
    powinna być zrobiona.

  • 55. Data: 2018-08-11 03:06:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Aug 2018 00:30:12 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
> [...]
    >
    > Coś wchodzi, coś wychodzi... uziemienie do bolca w ogóle nie jest
    > podłączone (na to chyba jest osobny paragraf?).

    Rozumiem ze objechales czujnikiem i znika gdzies za sciana ?

    > To tu prąd ucieka. Amperomierz między dwoma brązowymi (na jednym jest
    > faza) pokazuje 1.61A:

    A na drugim fazy nie ma ?
    Bo ciagle sie zastanawiam co tam podlaczyli, ze tak stale 360W bierze
    ... a moze podlaczyli faze z drugiej strony ?

> [...]
    > złapania złodzieja (ktoś za ten zużyty przez ostatni rok prąd musi
    > zapłacić), ale to już na pl.soc.prawo (chyba że macie pomysły?) :)

    Ale to mi nie wyglada na jakies lewe podlaczenie.
    Musialo byc to zrobione przy ostatnim remoncie ... no chyba, ze sasiad
    elektryke robil, po znajomosci :-)

    Co nie znaczy, ze nie powinien zwrocic za prad :-)

    J.

  • 56. Data: 2018-08-11 08:40:21
    Temat: Re: OT - Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 21:04, jacek pisze:

    > Miało być puszce ale byłem po nocnej zmianie niewyspany i nie
    > zauważyłem :)

    Kolega Kaczin to chyba były moderator ze znanego portalu.

    Ciesz się, że nie dostałeś upomnienia, albo nie zostałeś zbanowany :)

  • 57. Data: 2018-08-11 09:07:57
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > zapłacić), ale to już na pl.soc.prawo (chyba że macie pomysły?) :)
    >
    > kilokitu, za pomysł z cewką, jeśli się kiedyś spotkamy, masz u mnie piwo

    jakiegoś podgrzewania rynien nie ma w tym budynku? a może budynek okresowo
    nie był wynajmowany i jakieś podgrzewanie rur zrobione żeby nie zamarzło i
    sterowanie padło?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 58. Data: 2018-08-11 09:19:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Opis praktycznie identycznego urządzenia był w Elektronice dla
    > Wszystkich.
    >
    > P.P.

    Ale to też już późniejsze dzieje.

    W połowie lat 80-tych zeszłego stulecia miałem takie "cuś" zmontowane
    własnymi "rencami". Już nie pamiętam czy w Radioelektroniku czy też
    Młodym Techniku był opis budowy.

    Zasilane było to 4 bateryjkami pastylkowymi. Uzyskałem wtedy dość dużą
    skalę miniaturyzacji, bo całość zmieściłem w pudełeczku ok. 4 x 8 x 1
    cm. Aby wszystko upakować w obudowie to musiałem piłować obudowy
    tranzystorów, aby je zmniejszyć.

    Oryginalnie to były indukcyjne słuchawki bezprzewodowe. W mieszkaniu
    robiło się pętlę z kilku zwojów przewodu wzdłuż listwy podłogowej
    dookoła pokoju. Pętla ta była podłączona do wyjścia głośnikowego
    wzmacniacza. Słuchawki działały świetnie, a przy okazji okazało się, że
    świetnie się też nadają do wyszukiwania przewodów w ścianach i do tego
    celu później były używane przez wiele lat. Kolejne wersje używałem
    jeszcze z kilkanaście lat temu, do czasu jak się wyposażyłem w
    oryginalne przyrządy do wyszukiwania przewodów.

  • 59. Data: 2018-08-11 09:24:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 02:30, Queequeg pisze:
> [...]
    > zapłacić), ale to już na pl.soc.prawo (chyba że macie pomysły?) :)
    >
    > kilokitu, za pomysł z cewką, jeśli się kiedyś spotkamy, masz u mnie piwo

    Sprawdź czy czasami ten przewód nie jest podłączony do podłogówki
    elektrycznej, albo grzałki w grzejniku drabinkowym.

  • 60. Data: 2018-08-11 09:26:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 02:30, Queequeg pisze:
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/gniazdko.jpg
    >
    > Coś wchodzi, coś wychodzi... uziemienie do bolca w ogóle nie jest
    > podłączone (na to chyba jest osobny paragraf?).
    Dobrze, że fazy nie było na bolcu. :-)
    Ja się spotkałem z mieszkaniem, gdzie po remoncie część gniazd miała
    fazę na bolcu.

    Robert