  • 51. Data: 2016-11-13 16:47:44
    Temat: Re: Jak zrobić wzornik
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Starzec z Gór <d...@v...pl> writes:

    > Ja się zdjęciami zajmuję, nie DTP. W dużej części fotografią
    > techniczną, dokumentacją, w tym i gemmologiczną, czy konserwatorską, i
    > niestety z osobami które przynoszą bitmapy "w rozdzielczości 1200dpi i
    > proszę mi tak wydrukować" nie raz i nie dwa mam do czynienia na co
    > dzień. A że pliczek ma 300kb, no to cóż...

    Akurat w przypadku technicznej dokumentacji 300 KB plik np. PNG, który
    ma być wydrukowany w 1200 DPI, nie powinien nikogo dziwić. Wiele razy
    takie rzeczy robiłem, chociaż zwykle raczej w 600 DPI.
    Przyznaję że JPEG byłby tu (teoretycznie) gorszy, chociaż zależnie od
    ustawionych parametrów - mogłoby to nie mieć wielkiego znaczenia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 52. Data: 2016-11-13 18:45:06
    Od: Zgr <z...@p...fm>

> [...]
    > Przyznaję że JPEG byłby tu (teoretycznie) gorszy, chociaż zależnie od
    > ustawionych parametrów - mogłoby to nie mieć wielkiego znaczenia.

    A teraz waść przelicz sobie bitmapę 300kB dla rozdzielczości 1200dpi -
    jaka to będzie wieeeelka grafika ;)

    --
    Adam

  • 53. Data: 2016-11-13 18:55:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-13 18:45, Zgr wrote:
    > A teraz waść przelicz sobie bitmapę 300kB dla rozdzielczości 1200dpi -
    > jaka to będzie wieeeelka grafika ;)

    Większość formatów bitmapowych, bezstratnych, używa jakiejś kompresji,
    choćby RLE. Z rozmiaru pliku i dpi nie można nic powiedzieć o rozmiarach
    bitmapy.

  • 54. Data: 2016-11-13 21:31:38
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    Jasne, w formacie 10x15...
    Pozdrawiam Marcin

  • 55. Data: 2016-11-14 10:55:13
    Od: henry <1...@...pl>

    Zrób tak:
    1. zrób tifa cmyk (lub pdf) z odpowiednio zdefiniowanymi kolorami
    2. zanieś - nie do żadnego fotopunktu - a do studia dtp które posiada
    drukarkę do robienia certyfikowanych proofów
    3. poproś aby wydrukowali Ci ten tif z certyfikatem - potwierdzeniem
    zgodności kolorystki (proof doda swoje kostki a potem je zmierzy)
    4. Masz gwarancję że otrzymany wydruk to dokładnie to co zdefiniowałeś w
    pliku (trzeba pamiętać że certyfikacja też przewiduje minimalne odchyłki
    od "ideału")

    pozdrawiam
    henry

  • 56. Data: 2016-11-14 17:31:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Starzec z Gór <d...@v...pl> writes:

    > Jasne, w formacie 10x15...

    W jakim sensie?

    Biała kartka A4, 100% JPEG quality :-)

    $ file Untitled.*; ls -lgG Untitled.*
    Untitled.jpeg: JPEG image data, JFIF standard 1.01, resolution (DPI),
    density 1200x1200, segment length 16, progressive, precision 8,
    9921x14078, frames 3
    Untitled.png: PNG image data, 9921 x 14078, 8-bit/color RGB, non-interlaced
    -rw-r--r-- 1 1640115 Nov 14 17:09 Untitled.jpeg
    -rw-r--r-- 1 442196 Nov 14 17:08 Untitled.png
    --
    Krzysztof Hałasa