  • 1. Data: 2011-01-02 13:45:52
    Temat: Jaka mala plazma?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Trochę off-topic, bo pytam o telewizor.
    Myślę o małej plaźmie.
    Telewizorów LCD nie lubię (artefakty itp.).
    Potrzebny wbudowany tuner cyfrowy (do odbioru z Pałacu Kultury / Raszyna).
    Rozmiar ekranu z tych najmniejszych.
    Coś polecicie?
    THX

  • 2. Data: 2011-01-02 16:55:06
    Temat: Re: Jaka mala plazma?
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał(a):

    >Trochę off-topic, bo pytam o telewizor.
    >Myślę o małej plaźmie.
    >Telewizorów LCD nie lubię (artefakty itp.).

    Jakie artefakty? Pytam z ciekawosci bo nie widze.

    >Potrzebny wbudowany tuner cyfrowy (do odbioru z Pałacu Kultury / Raszyna).
    >Rozmiar ekranu z tych najmniejszych.
    >Coś polecicie?

    Panasonic, ale najmniejsze to bede z okolic 40 cali chyba.

  • 3. Data: 2011-01-02 18:13:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2011 14:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Telewizorów LCD nie lubię (artefakty itp.).

    Możesz wyjaśnić te "artefakty"? Bo na przykład artefakty
    wynikające z kompresji cyfrowego strumienia TV występują
    na wszystkich rodzajach telewizorów (również na kinesko-
    powych). A artefakty konwersji analogowo-cyfrowej i skalo-
    wania obrazu będą z kolei widoczne i na plazmie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-01-02 18:37:10
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dopiero co wróciłem od rodziny z jakimś wielgachnym Samsungiem w połączeniu z Cyfrą+
    (bez HD) i artefakty od czasu do czasu były (na
    gładkich płaszczyznach kolorów).
    Nawet nie wiem, czy to był LCD czy plazma, potrzebuję czegoś małego, a nie
    wielkoluda.

    -----

  • 5. Data: 2011-01-02 18:41:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-01-02 14:45, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Telewizorów LCD nie lubię (artefakty itp.).
    > Potrzebny wbudowany tuner cyfrowy (do odbioru z Pałacu Kultury / Raszyna).

    Ze względu na problemy technologiczne w produkcji plazm, na chwilę
    obecną brak możliwości wykonania matryc mniejszych niż 37" na skalę
    seryjną. Powiedz mi jakie będą artefakty na TV, który będzie wyświetlał
    sygnał cyfrowy?
    BTW, wziąłeś pod uwagę, że plazma grzeje się znacznie bardziej i ciągnie
    też sporo więcej prądu od LCD, nie wspominając już o tzw "duchach" na
    statycznym obrazie (technologia poszła nieco do przodu i ekran statyczny
    co jakiś czas jest przesuwany o trochę, ale te trochę, to czasami zbyt
    mało)?

  • 6. Data: 2011-01-02 18:47:57
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał(a):

    >Dopiero co wróciłem od rodziny z jakimś wielgachnym Samsungiem w połączeniu z Cyfrą+
    (bez HD) i artefakty od czasu do czasu były (na
    >gładkich płaszczyznach kolorów).

    To wynik kompresji materialu a nie problem technologii zastosowanej do wyswietlenia.

  • 7. Data: 2011-01-02 18:49:19
    Od: akanid <a...@f...email>

    W dniu 2011-01-02 19:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dopiero co wróciłem od rodziny z jakimś wielgachnym Samsungiem w połączeniu z
    Cyfrą+ (bez HD)

    Może Ci chodzi o artefakty "transmisji" satelitarnej? Jeśli tak to wina
    samej satelity. U mnie jak kubłami lało wode z nieba to mi całkowicie
    się sygnał urywał. Taki urok satelity... Wieksze zachmurzenie i moga sie
    pojawiać artefakty jak to nazywasz ze wzgledu na zmniejszoną jakość
    sygnału. Zwykle duża antena może pomóc ale tu już zaczyna się gdybanie i
    wyjście poza tematykę grupy.

    Tak na marginesie: wielki ekran i bez HD... pomyłka...

    akanid

  • 8. Data: 2011-01-02 18:54:01
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):

    >BTW, wziąłeś pod uwagę, że plazma grzeje się znacznie bardziej i ciągnie
    >też sporo więcej prądu od LCD

    37 calowa plazme mozna kupic w rozdzialce 1024x720,
    a wtedy pobor pradu nie bedzie duzy. Sporo pradu ciagna tylko plazmy
    FullHD lub starocia sprzed lat.

  • 9. Data: 2011-01-02 18:59:40
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    akanid <a...@f...email> napisał(a):

    >Tak na marginesie: wielki ekran i bez HD... pomyłka...

    Znam ludzi co maja TV 50 cali i siedza na drugim koncu tak wielkiego salonu, ze ma
    sie wrazenie
    iz TV jest calkiem maly. Wtedy HD czy SD to roznica niewielka.

    Ale generalnie masz racje. Zreszta ludzie kupuja nowe TV, wypakowuja z kartonu,
    podpinaja kabelki i.. gotowe. Strasza wtedy po domach szalone kontrasty
    i jasnosc, a obraz przypomina chorobe wscieklych krow.

  • 10. Data: 2011-01-02 19:05:01
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w
    wiadomości news:4d20c720$1@news.home.net.pl

    > Ze względu na problemy technologiczne w produkcji plazm,
    > na chwilę obecną brak możliwości wykonania matryc
    > mniejszych niż 37" na skalę seryjną

    Czyli problemy technologiczne narastaja, bo LG robilo seryjnie 2, 3 lata
    temu plazmy 32" 720x1280.

    Tmek