  • 111. Data: 2017-12-03 14:26:26
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-02 o 23:03, pueblo pisze:

    > Nic nie zmieniałem.

    Już rozumiem. Za pierwszym razem wywala na pół ekranu okno zmuszająco /
    zachęcające do założenia konta. Przy drugim wejściu już go nie ma. Jak
    tylko je zobaczyłem, to podziękowałem bez wgłębiania się w istotę rzeczy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 112. Data: 2017-12-03 14:43:47
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-03 o 11:34, z pisze:

    > Wybacz ale jak chce się mieć takie luksusy to trzeba bulić. :-)

    Okazuje się, że wcale nie. A algorytm tego jest banalny. Za pomocą
    DVDInfoPro w okresie triala wygrzebałem kod producenta płyt, które są
    bez problemu czytane w tych odtwarzaczach. Kupiłem te Verbatimy (jak się
    okazało) i nie mam żadnych problemów z odczytem. Utworzyłem nawet wątek
    o podobnym tytule "cz. 2", o którym wiesz, bo go komentowałeś :-)

    Jak później się okazało to Nero Speed Test i Nero Info Tool za darmo
    robią to samo - tylko trzeba poszukać w archiwach bo Nero nie przyznaje
    się do tych produktów już.

    > Są tańsze i wcale nie mniej wygodne rozwiązania.
    > Ostatnio ujeżdżam OsmAndroid na starym tablecie. Jak się oszczędza to
    > można trochę pokombinować z umiejscowieniem ekranu i pogodzić się
    > pewnymi niedogodnościami.

    Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Gdy szyba w aucie jest długa pod dużym
    skosem, to cokolwiek przylepisz do niej, to zajmie sporą część widoku.
    Przylepienie na wprost kierownicy to szaleństwo. Niczego bym nie
    widział. Przylepienie z boku = stłuczka / inne niebezpieczne sytuacje
    prędzej czy później.

    Jakbym miał Jelcza to pewnie problem by zniknął :-D

    > Technika tak szybko się rozwija że uwiązania się do jednego konkretnego
    > rozwiązania bym nie zdzierżył :-)

    Zmieniasz auto - zmienia się rozwiązanie. Gdy zdążysz się przyzwyczaić
    to zaraz masz inaczej. Czy to dobrze - czasem tak a czasem nie. W
    temacie nawigacji, o jakim gadamy, to obecne rozwiązanie jakie mam jest
    moim zdaniem prawie idealne. Nie angażuje uwagi kierowcy. "Prawie" bo
    wolałbym mieć nawigację Google w sensie map i całą resztę w sensie
    funkcjonalności. Niestety producenci zawsze będą robili pod górę bo po
    co masz mieć coś za darmo skoro można z kieszeni klienta wyciągnąć np.
    7000zł za to samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 113. Data: 2017-12-03 23:00:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-03 o 14:43, Marek S pisze:
    > Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Gdy szyba w aucie jest długa pod dużym
    > skosem,

    Ciach
    Pozostaniemy na swoich stanowiskach :-) Zaznaczę tylko że czepianie
    nawigacji do szyby to wiocha nie wspominając o bezpieczeństwie.
    Tematu legalności tych płyt nie będę tu poruszał bo mi się nie chce ;-)
    Pozdro

  • 114. Data: 2017-12-04 12:21:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-03 o 23:00, z pisze:

    > Zaznaczę tylko że czepianie
    > nawigacji do szyby to wiocha nie wspominając o bezpieczeństwie.

    Hmmm... no to mnie zaciekawiłeś. Faktem jest, że nie zaglądam do cudzych
    aut aby zobaczyć jak inni to robią, ale ilekroć taksówką jechałem lub
    przypadkiem zobaczyłem u kogoś w aucie, to nigdy jeszcze nie spotkałem
    się z innym sposobem montażu. Więc muszę spytać: jaki jest niewiochowaty
    sposób instalowania nawigacji typu smartfonopodobnego?

    > Tematu legalności tych płyt nie będę tu poruszał bo mi się nie chce ;-)

    W końcu wiadomo o co chodzi :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 115. Data: 2017-12-04 16:06:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-04 o 12:21, Marek S pisze:
    jaki jest niewiochowaty
    > sposób instalowania nawigacji typu smartfonopodobnego?

    Pokazałbym jak to zrobiłem w yarisie ale się wstydzę :-)

  • 116. Data: 2017-12-05 15:57:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-04 o 16:06, z pisze:

    > Pokazałbym jak to zrobiłem w yarisie ale się wstydzę :-)

    Nie, no dawaj :-)
    Włożyłeś kij w mrowisko, to teraz pochwal się :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 117. Data: 2017-12-08 13:50:29
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD? Czyszczenie lasera, optyki, soczewki, pryzmatu.
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Marek S" news:oun17b$ppn$1@node2.news.atman.pl

    > Ale w tym przypadku nie o to chodzi. Plastik zabrudzi się tak samo pyłem
    > jak i szkło. Chciałbym wyczyścić coś takiego nie tylko z jednej strony -
    > pył zapewne osiadł po obu stronach.

    To pytanie odwiecznie zostaje bez odpowiedzi.
    Zapewne tylko wtajemniczone jednostki, co zęby przez naście lat zjadły na
    mechanizmach prowadzących wózek i laserach coś tam wymyśliły, a przeciętny
    majsterkowicz nawet nie będzie się dotykał aby nie zepsuć tej precyzyjnej
    mechaniki zawieszenie soczewki.
    Nie natknąłem się na jakieś potężne praktyczne opracowanie zaawansowanych
    prac przy modułach lasera w odtwarzaczach optycznych, gdzie były by pokazane
    tajniki czyszczenia, regulacji. Nikt tego nawet jak wie nie będzie
    opracowywał na zewnętrz, bo konkurencja jest niewskazana, prędzej swoją
    tajemną wiedzę w dzisiejszych czasach zabierze do grobu. Większość opracowań
    to takie tajne przez poufne - jak nie grzebałeś w tym lata (czyli najpierw
    zepsułeś kilkanaście laserów, aby na podstawie zepsucia wysnuć konstruktywne
    wnioski, mieć nowe pomysły doskonalące prace, dla dalszej już
    naprawczo-reanimacyjnej działalności z laserami) to i tak się nie dowiesz
    czym to jeść.
    Jest jeden drastyczny sposób (jeżeli nie masz nic do stracenia, bo np. dany
    laser i tak już mało co czyta i nawet jak go pogrzebiesz eksperymentem to
    niewiele będziesz miał do stracenia). Przy wyłączonym zasilaniu zapsikać
    dużą ilością izopropanolu (łduża łyżka stołowa) cały zespół z soczewką i
    pryzmatem pod nim (bo nikt nie pisze, że oprócz spodu soczewki pod nią samą
    jest jeszcze pryzmat, który też syf (to jest taka mgiełka jak na wewnętrznej
    stronie przedniej szyby w aucie palacza) z zapylonego powietrza pięknie
    zbiera i w wyniku elektrostatyki ta mikromgiełka pyłu jaka przykleja się do
    całego toru prowadzenia światła osłabia tą wiązkę, i najlepiej wypucowana
    soczewka nie pomoże jak pryzmat cały tą pyłową sadzą obklejony). Tak żeby
    soczewka wręcz pływała w izopropanolu - wtedy od dołu jest szansa, że ją
    trochę sam ruch cieczy przemyje oraz oczyści pryzmat (zakładając, że brudów
    z soczewki nie przeleje na pryzmat zabrudzając go jeszcze bardziej - więc
    można powtórzyć cykl ze 2-3x. Potrzymać z 10 minut niech tą mgiełkę
    rozpuści, rozmiękczy, potrząsnąć potem tak zalaną, to co się da z czuciem
    wydmuchać, zalany wcześniej zespół pozostawić do następnego dnia do
    całkowitego wyschnięcia, odparowania alkoholu z zakamarków i następnego dnia
    przeprowadzać próby czy coś pomogło czy już w ogóle umarło.
    Od czasu jednak jak większość optyki to tworzywo sztuczne istnieje też
    ryzyko zmatowienia soczewki (one mają na powierzchni warstwę
    antyrefleksyjną, którą można nieświadomie zniszczyć alkoholem) od
    zareagowania tworzywa z alkoholem. Efekt znany dla niektórych okienek z
    tworzyw przy np wyświetlaczach LCD, gdzie po przemyciu alkoholem
    okienko-szybka z tworzywa łapała już niezmywalny mat (alkohol reagował z tym
    tworzywem). A coś szklanego było kompletnie obojętne na ten sam alkohol
    izopropylowy. Stąd obecne soczewki bezpieczniej czyścić wodą destylowaną -
    czyli teoretycznie chemicznie obojętną dla takich plastikowych soczewek,
    żeby potem płaczu nie było.

  • 118. Data: 2017-12-08 14:00:16
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro, Nero InfoTool
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Marek S" news:ovrpfq$md7$1@node1.news.atman.pl

    > http://www.programosy.pl/program,nero-infotool.html
    > Gdzieś go wyhaczyłem w końcu, ale niepokoi mnie to, że producent nic o tym
    > sofcie nie wie.

    Te obecnie dostępne wersje to jakieś spuchnięte kobyły.
    Zresztą komentarze na stronie jednoznaczne "Zbędny, mułowaty i
    pamięciowo-żerny program"
    Tak samo praktycznie wyglądający program siedział (o czym piszą tam
    komentujący) w starych programach nagrywających Nero np. w wersji 6.6.0.15
    Wyższe niż z linii 6 to już tak samo jakieś spuchnięte kobyły.
    Wtedy po instalacji w typowej lokalizacji:
    Program Files\Ahead\Nero Toolkit
    siedzi sobie mała aplikacja InfoTool.exe o malutkie wadze 512KB (a nie ponad
    28MB samej instalki jak proponowane obecne wersje).
    Która powinna robić to samo co te kobyły.
    Czy ten DVDInfo który testowałeś pokazuje coś więcej niż wskazny Nero-wski
    InfoTool?

  • 119. Data: 2017-12-08 14:13:11
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Marek S" news:oulaff$1ul$1@node1.news.atman.pl
    > A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

    Czy dobrze rozumiem, że tą płytę co zamawiasz do auta to już nie jest
    "oryginał"? :)
    Czy raczej każdy ten oryginał to zwykłe smażona płyta, a nie jakieś
    tłoczenie?
    Skąd ta różnica 400 a 1200zł?
    Jedna płytka oryginalna 1200zł, a 400zł to u kogo? Jakaś kopia zrobiona z
    oryginału?
    A to nie może być 1 płytka i będziesz latał z jedną płytką do każdego auta?
    To co wgrasz, aktualizujesz tą płytką w aucie jakoś ulega zgubieniu (np. po
    wymontowaniu akumulatora)? Nie można jedną płytką na jednym parkingu obu aut
    zaktualizować i zapomnieć o płycie? (zaktualizowałem, wrzucam płytkę do
    szuflady, zapominam o jej istnieniu) Do czego ona więcej służy? Ciągle
    musisz jej do czegoś używać?
    Z jakich map korzysta ta nawigacja, bo bym sobie porównał co wartają te mapy
    jeżeli chodzi o Polskę :)

  • 120. Data: 2017-12-09 13:20:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-08 o 13:50, jedrek pisze:

> [...]
    > przeciętny majsterkowicz nawet nie będzie się dotykał aby nie zepsuć tej
    > precyzyjnej mechaniki zawieszenie soczewki.

    Też mi się tak wydaje, że temat jest ciężki więc nieco zdziwiłem się, że
    któryś z kolegów doradził mi czyszczenie z obu stron (nie podając
    szczegółów jak sam to robi). Cały ten mechanizm bardzo łatwo jest
    uszkodzić - jak pisałeś. Trafiłem też na informacje, że do tego dochodzi
    efekt rozkalibrowania. Może się zdarzyć, że po takiej operacji będą
    czytane CD a DVD już nie. Nie znając mechanizmów kalibracji i nie mając
    narzędzi (zapewne wymaganych), raczej nie ma sensu zabierać się za
    głębokie czyszczenie w szczególności, że i tak trzeba do tej czynności
    rozłożyć napęd na najdrobniejsze elementy (przynajmniej mój). Wydaje mi
    się, że lepiej wyskoczyć z paru stówek i wstawić nową głowicę w serwisie
    lub 2x więcej stówek i zmienić napęd.

    Całe szczęście, że u mnie dało się przywrócić czytanie DVD - głównie
    wskutek dedukcji rodzaju potrzebnych płyt a także przemyciu góry
    soczewki (tu też sporo rozkręcania było konieczne).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek