  • 1. Data: 2018-10-13 23:14:50
    Temat: Jaką płytę główną wybrać pod AMD/SSD?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Obecne doświadczenia.

    Mam jakąś płytę główną z prockiem AMD FX-8350 4.01.GHz i 2 dyski SSD
    SATA-3. System W10 Pro. W obu przypadkach realne transfery dla dużych
    plików otrzymuję nieco poniżej przepustowości SATA. Powiedzmy, że jeden
    z dysków ma wolniejszy zapis - ale to wina dysku.

    Płyta ma 2 kontrolery. Gdy te same dyski podłączę do drugiego -
    rezultaty są tragiczne. Transfery są prawie o połowę mniejsze. To
    dowodzi, że kontroler na płycie ma znaczenie.

    Chciałbym przyspieszyć swój komputer. Chodzi głównie o Photoshopa.
    Większość operacji graficznych wykonuje CPU więc kartę graficzną pomijam
    w rozważaniach, choć też ma znaczenie przy niektórych zadaniach.

    Wstępnie wyprałem procesor AMD Ryzen 7 2700X lub Ryzen 7 1800X. Na
    Intela mnie nie stać. Chciałbym zachować wydajność SSD. Obecnie będzie
    to ADATA SU-800 512GB. Chciałbym uniknąć stosowania kontrolera
    zewnętrznego. Niepotrzebny wydatek. Jaką płytę powinienem kupić?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-10-14 17:42:53
    Temat: Re: Jaką płytę główną wybrać pod AMD/SSD?
    Od: ToM <l...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2018 o 23:14, Marek S pisze:
    > Witam,
    (...)
    > Płyta ma 2 kontrolery. Gdy te same dyski podłączę do drugiego -
    > rezultaty są tragiczne. Transfery są prawie o połowę mniejsze. To
    > dowodzi, że kontroler na płycie ma znaczenie.

    Oczywiście kontroler ma znaczenie, podejrzewam, że ten pierwszy to SATA
    3 (przepustowość do 6 Gb/s), a drugi SATA 2 (do 3Gb/s).

    T.

  • 3. Data: 2018-10-14 23:19:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-14 o 17:42, ToM pisze:

    > Oczywiście kontroler ma znaczenie, podejrzewam, że ten pierwszy to SATA
    > 3 (przepustowość do 6 Gb/s), a drugi SATA 2 (do 3Gb/s).

    Nie, oba są SATA3.

    Dawno temu, gdy składałem sobie komputer, znalazłem informację z jakimi
    kontrolerami dyski SSD się lubią, a z jakimi nie. Wziąłem tę konkretną
    płytę bo jeden z kontrolerów należy do grupy lubianych. I faktycznie
    różnica wydajności jest kolosalna.

    Wiadomo, że czasy się zmieniły, wyszedł nowy sprzęt a ja nie śledzę
    rynku, bo to nie mój fach ani zainteresowanie. Dlatego zadaję tu pytanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek