  • 11. Data: 2010-03-02 11:26:01
    Temat: Re: Jaki TV LCD wybrać
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:vehpo55cil8necoofarh6c49t1onev5bkh@4ax.com...

    > A co sie nie podobalo ?
    > Moj crt ciagle dziala, wiec nie mialem okazji sprawdzic, ale z doskoku
    > sprawiaja dobre wrazenie :-)

    Chyba najmniej mi pasowały wymiary 8-O.
    W kolejności;
    z analogowej kablówki obraz gorszy "te kwadraciki"
    trudno ustawić pożądaną tonalność
    dziwne reakcje na zmiany kontrastu (wynikające z akcji programu, filmu)
    a najważniejsze nie zachowywał ustawień, ale to mogło wynikać z uszkodzenia
    tego akurat egzemplarza, jednakowoż było pretekstem zwrotu.

    Z doskoku, ja z kolei, bylem od początku pesymistą.
    ...choć dziwne, oglądam opcjonalnie na monitorze TV (NEC S-IPS 19")
    i jakoś tak alergicznie nie reaguje, a ten TV - tak
    Czyżby kwestia skali:)

    Artur(m)

  • 12. Data: 2010-03-02 20:21:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > ...choć dziwne, oglądam opcjonalnie na monitorze TV (NEC S-IPS 19")
    > i jakoś tak alergicznie nie reaguje, a ten TV - tak

    Nie, raczej zabolało Cię w portfelu i zmieniłeś pod wpływem bólu zdanie :-)

  • 13. Data: 2010-03-03 10:15:15
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Nie, raczej zabolało Cię w portfelu i zmieniłeś pod wpływem bólu zdanie
    :-)

    Też, ale w priorytetach na trzecim miejscu.

    Artur(m)

  • 14. Data: 2010-03-03 15:15:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > :-)
    >
    > Też, ale w priorytetach na trzecim miejscu.

    Argument że TV LCD działa źle z sygnałem niskiej rozdzielczości
    z analogowej kablówki jest podobny do tego jakbyś narzekał
    na jazdę z ferrari bo dałeś mu złe gumy i za słabą benzynę...
    Analogowa kablówka to zaszłość - kupując TV LCD warto się
    przełączyć z kablówką na cyfrowe HD.

  • 15. Data: 2010-03-04 08:11:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > na jazdę z ferrari bo dałeś mu złe gumy i za słabą benzynę...
    > Analogowa kablówka to zaszłość - kupując TV LCD warto się

    Ej Pszemol, Ty znów jakieś koncepcje tworzysz
    Wszyscy to wiemy, że cyfrowe jest lepsze od analogowego.
    Używam analoga (bo mogę przełączać kanały na pozostałych
    uruchomionych TV - w sposób dowolny) i nie musi ciągle
    być zasilany następny klocek.
    Jako zwolennik PolskiejSzkołyFilmowej, neorealizmu
    i ogólnie KinaMoralnegoNiepokoju, to pewnie się już domyślasz,
    - jakość HD nie ma znaczenia.

    Pozdrawiam
    Artur(m)

    Mógłbym oczywiście przeciwstawić jakość czarnej płyty
    dźwiękowi płytyCD...
    ...obrazu LCD obrazowi CRT...,
    ale po co.

  • 16. Data: 2010-03-04 11:21:50
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Argument że TV LCD działa źle z sygnałem niskiej rozdzielczości
    > z analogowej kablówki jest podobny do tego jakbyś narzekał
    > na jazdę z ferrari bo dałeś mu złe gumy i za słabą benzynę...

    nie. Jeśli chcesz porównywać, to to jest narzekanie, że tym Ferrari nie
    da się jechać 50km/h przez miasto. I analogia byłaby uzasadniona, gdyby
    nie rozchodziło się o LCD TV, tylko o komputerowy panel HD uzupełniony o
    jakiś tuner - czyli o urządzenie, które zbudowano przede wszystkim do
    pracy z cyfrowym sygnałem HD, a nie do pracy z sygnałem TV.

    --
    Marek Lewandowski

  • 17. Data: 2010-03-04 14:49:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > nie. Jeśli chcesz porównywać, to to jest narzekanie,
    > że tym Ferrari nie da się jechać 50km/h przez miasto.

    Masz rację :-)
    Aczkolwiek chodziło mi z tą benzyną o bezpośrednią analogię
    do zasilania obrazu kiepskim sygnałem i koniecznością
    interpolacji sygnału PAL na 1080p nawet o innych proporcjach.

> [...]
    > jakiś tuner - czyli o urządzenie, które zbudowano przede wszystkim do
    > pracy z cyfrowym sygnałem HD, a nie do pracy z sygnałem TV.

    Każdy nowoczesny telewizor to właśnie panel HD do którego
    doczepiono tuner TV, który w praktyce nie jest nikomu potrzebny
    bo typowy klient ma zawsze albo kablówkę albo satelitę i ten monitor
    HD zasila z dekodera satelitarnego lub tv kablowej przez HDMI.
    Sam tuner TV w takim telewizorze jest tam na doczepkę.

  • 18. Data: 2010-03-04 17:46:21
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Każdy nowoczesny telewizor to właśnie panel HD do którego
    > doczepiono tuner TV,

    No niezupełnie.
    Coponiektóre (te, które wyglądają OK) mają też sensowny scaler.
    Te, co nie mają, to właśnie się nie nadają do pracy jako TV.

    --
    Marek Lewandowski

  • 19. Data: 2010-03-04 19:46:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No niezupełnie.
    > Coponiektóre (te, które wyglądają OK) mają też sensowny scaler.
    > Te, co nie mają, to właśnie się nie nadają do pracy jako TV.

    Skaler Ci jest potrzebny nawet gdy nie masz tunera, bo
    z HDMI może wychodzić sygnał o różnej maści i formie.